Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 21:20

MarlindeRooz schreef:
:(:) voor jou meis! :*
Is "speciaal" onderwijs niet wat? Mijn beste vriendin en haar zusje zitten daar op en voornamelijk dat zusje is helemaal opgebloeid op die school terwijl ze op het reguliere onderwijs er buiten viel en niet mee kon komen. (ambelt Zwolle btw)

Daar zitten écht niet alleen maar gekken, een deel van die mensen zit ook bij mij op school (volwassenen havo) en die zijn echt aardig, ze hebben een gebruiksaanwijzing maar je kan met ze lachen! :j

In welke mate heb jij autisme?

@threefingers, dat is ook niet altijd de oplossing.
In mijn geval werd ik dan thuis ook gepest, of werd mijn moeder helemaal verrot gescholden omdat ik haar er bij haalde.

Ik zit op het Oscar, ook speciaal onderwijs. Is iets minder eg dan de Ambelt. Ik zit er wel over na te denken om als het zo door gaat naar de Ambelt hier in de buurt te gaan voor een frisse start. ( School van ij moet ook sluiten, plaats maken voor de ambelt ofzo. Heel raar, volgend jaar moeten we toch ergens anders heen.. )

En bedankt voor de lieve reacties iedereen.
School deed er eerst helaas niks aan, ben een paar keer naar de mentor van B gestapt, dan was het een week over en begon het gedonder weer.
Er word in ieder geval nu wat aan gedaan, maar jammer dat het zo ver moet komen.
En als school er niks aan doet, dan doen mijn ouders dat wel. Mijn vader is láááiend.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-14 21:20

Yasmijntje schreef:
Even tussen haakjes
(was het niet geweldig om hem die mep te geven..?) }:)

Ontzettend goed.
Erg goed zelfs. :o

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:31

xBerber schreef:
En als school er niks aan doet, dan doen mijn ouders dat wel. Mijn vader is láááiend.

Dat begrijp ik..

Ik weet hoe het is om gepest te worden, maar zo heftig heb ik zelf niet meegemaakt. Ik kan me hier zo boos om maken dat kinderen gepest worden.

Je kunt me altijd pben ! :(:)

LisaD

Re: Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.. <Pesten>

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:34

Ik kan me hier ook verschrikkelijk kwaad om maken... Mij mag je ook altijd pben..

Als je maar niet denkt dat het aan jou ligt, wat hij je aandoet.

Spoiler:
Van mij had je hem wel wat harder mogen meppen :=

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:38

stay strong meid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:47

Houd je koppie omhoog , ik ben ooit ook getreiterd alleen niet in een Internet en smartphone tijd. Ben op den duur zelf gaan pesten uit veiligheid en 'respect' van de pestkoppen ik was dan ook vaak boos en dan doken er flink wat leerkrachten op me (minimaal 4 en dan sleepte ik ze nog door de gang) me rustig te krijgen. Ik wordt nog wel getreiterd door de jongens van toen maar kan beter mee omgaan , ik ging op mijn 10de naar speciaal onderwijs en daar kon ik eerst ook niet mijn plek vinden. .

Echt gaaf dat je die hufter een mep gaf , laat die geweldige energie je lichaam niet uit ebben maar houdt hem vast !

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:59

takkie_muis schreef:
Houd je koppie omhoog , ik ben ooit ook getreiterd alleen niet in een Internet en smartphone tijd. Ben op den duur zelf gaan pesten uit veiligheid en 'respect' van de pestkoppen ik was dan ook vaak boos en dan doken er flink wat leerkrachten op me (minimaal 4 en dan sleepte ik ze nog door de gang) me rustig te krijgen. Ik wordt nog wel getreiterd door de jongens van toen maar kan beter mee omgaan , ik ging op mijn 10de naar speciaal onderwijs en daar kon ik eerst ook niet mijn plek vinden. .

Echt gaaf dat je die hufter een mep gaf , laat die geweldige energie je lichaam niet uit ebben maar houdt hem vast !

Nou dit gaat me toch wat te ver. Zo agressief worden is helemaal niet positief, natuurlijk mag je weleens wat terug doen, maar ik vind dit te ver gaan.
Veel sterkte TS klinkt erg heftig allemaal. Misschien is een andere school nog niet zo'n verkeerde optie.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 10:11

takkie_muis schreef:

Zo ging het vroeger ook bij mij. Heb alleen besloten dat ik dat niet meer wilde toen ik naar de middelbare ging. De woede zit er nog goed in, dat voel ik s' avonds héél erg.

Bedankt voor de lieve reacties :)
Had eigenlijk niet verwacht dat er al zo veel zouden zijn :o

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 11:51

Heel veel sterkte! Niet te geloven dat dit binnen een school gewoon kan gebeuren zonder dat er wat gedaan wordt.

Ik vroeg me af: zijn er buiten B ook mensen die je pesten op school of zijn dat enkel "meelopers" van B?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 19:58

PanniePannie schreef:
Heel veel sterkte! Niet te geloven dat dit binnen een school gewoon kan gebeuren zonder dat er wat gedaan wordt.

Ik vroeg me af: zijn er buiten B ook mensen die je pesten op school of zijn dat enkel "meelopers" van B?

Uit mijn klas zijn het alleen maar meelopers, dat is nou juist het probleem.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:01

Waarom moeten ze eigenlijk jou hebben?

En vreemd dat de school niks doet.

Hou je taai!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 20:14

ThreeFingers schreef:
Waarom moeten ze eigenlijk jou hebben?

En vreemd dat de school niks doet.

Hou je taai!

Omdat ik volgens hun een ''Autist'', ''Mogool'' etc ben en ''raar'' ben.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:12

Als je wil dat de school iets kan doen, zorg er dan voor dat je álle appjes, fb berichtjes etc bewaart. Jouw school kan alleen met hard bewijs iets dien.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 21:15

En zelf weer in therapie gaan.....
Ik bedoel deskundig advies hoe je hier mee om zou moeten gaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:26

Altijd screenshots maken van de FB berichten, appjes etc. Dan heb je bewijs.
En verder vind ik je ongelooflijk dapper, maar het is ook erg sneu wat je word aangedaan. Ik kan me best voorstellen dat je daar op den duur agressief van word of zelfmoordneigingen van krijgt.
Is het geen optie om naar een andere school te gaan en daar direct in de klas te vertellen dat je daar op school komt omdat je voorheen bent gepest? Wij kregen op onze middelbare school ook diverse keren iemand in de klas met zo'n verleden en die werden dan juist door de klas omarmd en heel erg beschermd.
Maar kinderen kunnen ook vreselijk gemeen zijn idd :\ Sterkte

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:04

Oh meis, wat een situatie! Ik kan weinig voor je doen, behalve zeggen: dikke knuffel, en je kunt altijd per PB iets kwijt als je wilt. Ik ken het systeem qua speciaal onderwijs niet goed genoeg om daar adequaat advies over te geven, maar volgens mij zijn er een aantal mensen in dit topic die wel over die kennis beschikken :)
Maar verder ga ik met anderen mee: bewijs altijd bewaren, en je realiseren dat dit niet jouw schuld is, je bent niet 'raar' of iets anders negatiefs! Dit ligt aan hen.

Je klinkt trouwens ontzettend volwassen voor je leeftijd.. volgens mij heb je door deze situaties snel op moeten groeien :(:)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 01:37

Serieus? Het is 2014... Dat pesten nog bestaat... :\

Lieve TS, You did the right thing! Veel sterkte.
Zijn je ouders al eens naar school gegaan, of heb ik daar over heen gelezen?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 01:50

Pesten zal (helaas) iets van alle tijden zijn en blijven en is ook niet leeftijdsgebonden.

Ts het enige wat mij ooit heeft geholpen is toen ik naar een amdere school ging (niet voor die reden) en niemand kende mij en mn pestverleden. Maargoed ik ben niet autistisch en dan ben je helaas vaak wat sneller het makkelijke slachtoffer. Wat absoluut niet goed is, maar helaas wel vaak het geval

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 17:37

Dus als dat snertjoch sorry heeft gezegd mag hij weer op school komen?!!!
Dit slaat nergens op!!!!! |o

Heeeel veel sterkte meis! :(:)

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:15

Ts, hoe is het vandaag gegaan op school? Je zei dat je niet meer zou gaan, zijn er inmiddels al andere afspraken gemaakt?

Emma_Jane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:41

Wat heftig! Hopelijk lost het gauw op voor je!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 19:44

Mijn moeders is vannochtend mee geweest voor een gesprek. Alle screenshots van dreigende berichten laten zien, die ik gekregen had van mijn vriendin, M.
Ze verdachten haar gelijk wel van het doorgeven, maar gelukkig is ze nogal.. Eh.. Verbaal agressief :')

Ik ben zelf de eerste drie uur niet de les in geweest.
In de pauze wel van vrienden L en S gehoord dat er nog meer dingen zijn gezegd dat ik kanker enz. mag krijgen, en dan door andere mensen dan B, zoals Y, L en J.
Toen ik het vierde uur in de les kwam, is B voor de klas gekomen om zijn ''excuses'' aan te bieden. ( HAlf binnenmonds met een slap handje) En ik heb deze ''aanvaard''. Het zou een beetje banketstaaf zijn omdat niet te doen voor de klas, maar ik heb zoiets van ''eerst zien, dan geloven''.
De opmerkingen over mij waren toen klaar, en het ging toen dus alleen maar over een van de ambulant begeleiders die mij geholpen heeft..

B mag morgen dus weer de klas in komen, maar ik heb zo het idee dat dit alleen nog maar het einde is van hoofdstuf twee.

En alweer bedankt voor de lieve reacties :)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:53

Er is een boek geschreven door Carry Slee en dat gaat over pesten...misschien ken je het boek? Misschien moeten ze dat boek eens verplicht laten lezen door de leerlingen in je klas.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 19:56

ThreeFingers schreef:
Er is een boek geschreven door Carry Slee en dat gaat over pesten...misschien ken je het boek? Misschien moeten ze dat boek eens verplicht laten lezen door de leerlingen in je klas.

Helaas denk ik dat ik dan vierkant uitgelachen word, helaas. Mijn klas is niet echt volwassen.

Mocht iemand nog vragen hebben die ik in de afgelopen posts niet beantwoord heb, stel ze gerust nog een keer, nu heb ik tijd :)

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:56

of ze de film spijt laten zien. ik vond deze heel grijpend naar emoties