Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ik heb ook nooit iets voor mijn school hoeven doen en vind het erg lastig om op tijd ergens aan te beginnen. Die realistische planning maken lukt wel, maar me er aan houden, echt niet.
MarliesV schreef:Blok 1: opstaan/ontbijten/bijlezen op bokt enz (8.00 tot 9.00 uur)
Blok 2: aan de studie, internet uit, telefoon op stil, zorgen dat je eten/drinken hebt staan (9.00 tot 12.00 uur).
Dan gun je jezelf om 10.00 uur en 11.00 even 5 minuten pauze voor wat te eten/drinken/roken/plassen enz.
Blok 3: uur pauze voor ontspanning (12.00-13.00 uur)
Blok 4: aan de studie weer (13.00 uur tot 16.00 uur). Zelfde schema als blok 2
Liedje schreef:Helpt het als je jezelf 'beloont' als je iets van je planning af hebt? Zo van: 'Ik mag pas een half uurtje tv kijken als ik die samenvatting af heb.'
Weet het verder ook niet hoor, ben zelf precies omgekeerd. Ik ging de eerste weken van de blokken van mijn opleiding als een malle aan het werk en had de opdracht dan twee weken voor de deadline al af.

Gini schreef:Sorry meid, maar dit blijf je gewoon houden.
Hoe vaak ik niet 's nachts om 23 uur nog op mijn toetsenbord zat te tokkelen om toch maar dat verslag, die paper of vertaling af te krijgen. Mondelinge presentaties zat ik de ochtend zelf nog van buiten te blokken.
Een echte paniekaanval heb ik gekregen toen ik een kwartier voor sluitingsdatum zag dat de bibliografielijst van mijn eindproef opstellen langer duurde dan gedacht. Echt huilend en gillend heb ik toen tegen 100 per uur zitten typen.
Voor examens leren deed ik pas als ik het echt niet meer kon uitstellen.
En een stress dat je dan iedere keer hebt.
En toch. Ook al vond ik mij op die momenten de slechtste student ooit. Ik kreeg het toch altijd voor elkaar en haalde best wel ok punten. (ik heb wel degelijk moeilijke momenten gekend tijdens mijn studie).
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het maar aanvaard heb. Ik zal inderdaad nooit de ideale planner zijn die ruim op tijd alles af heeft. Uitstellen doe ik heel graag, maar zo lang het niet belemmerend werkt, zo lang ik gewoon goed werk aflever binnen de deadline, ga ik mezelf niet gek maken om 'beter' te worden.