Baan bij een ijssalon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Baan bij een ijssalon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:35

Klopt, wij hebben die machines ook :j

Wij hebben als hoofdsmaak vanille.. :D Klinkt saai, maar het is écht heel anders dan het 'normale' schepijs!
Verder hebben we echt bijna alle smaken. Laatst hadden we zelfs kiwi-champagne. :9

WillemYntJee

Re: Baan bij een ijssalon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:49

Ik denk bijna alle zelfbereidende ijssalons wel :-) en rechte toonbanken of ronde draaiende?
Ben niet zo'n kiwi fan maar met champagne is bijna alles goed toch hihi. Wij maakten heel af en toe voor evenementen wel is aardbei-prosecco, dat is echt goddelijk.

Simone_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-14 21:54

Leuk om te lezen hoe het allemaal werkt :)

@Muurp; Het leuke aan een ijssalon lijkt me inderdaad dat mensen meestal blij zijn als ze een ijsje gaan halen. Op wat uitzonderingen na dan. En schoonmaken komt helemaal goed. Vind ik echt niet erg om te doen.

joxbling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:09

Hmmm ijs van co! Haha lekkerste softijs van allemaal.

De vader van een vriendin van mij heeft een eigen ijssalon en die is er altijd erg over te spreken!
Hopelijk word je aangenomen

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:04

Ik kreeg op de zondag iets meer betaald (€1,- per uur extra) :Y) In de hele drukke tijden zoals hoog zomer was de salon open van 8.00- 22.30 uur. Ik werkte dan de middag/ avonddienst van 15.00 tot sluitingstijd en daarna inderdaad schoonmaken. Op rustige dagen kun je al veel tussendoor doen, op drukke dagen moet alles na sluit dus wij waren dan nog wel 60-90 minuten bezig. Werd overigens netjes betaald. In de winter verkochten wij ook oliebollen en allerlei ijstaarten en desserts. Ik heb dagen gedraaid van 7.00 tot 02.00 uur. Ben blij dat ik dat niet meer hoef :D . Was wel altijd super gezellig en we werden dan ook extra beloond. Helemaal arbo verantwoord was het alleen niet...

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:07

Ik heb 5 jaar als bijbaan bij een ijssalon gewerkt, waren wel ook gewoon in de winter open aangezien ze naast ijs ook chocolade verkochte.

Heb er altijd met heel veel plezier gewerkt, vergeet de gigantische lange rijen in de zomer nooit meer. Werken tot je erbij neer valt, paaltjes voor de rij in de winkel. Maar eigenlijk wel altijd vrolijke mensen en kinderen in de rij.