Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

lucifertje schreef:Douraque, klopt dat laatste wel? Als je zelf een jaarcontract hebt ondertekent maar je hebt pw 8 uur gewerkt en dat voor 3 maanden lang, dan heb je toch niet zomaar een vast dienstveband? Dat zou nml betekenen dat jaarcontracten na 3 maanden je uren gewerkt te hebben allemaal omgezet moeten worden naar een vast contract.. Of doel je op een contract met een vast aantal uren?
lucifertje schreef:Mijn hemel TS, je WIL wel heel erg veel, dingen veranderen en soms niet in jouw voordeel. Dat jij je collega niet leuk vind heeft jou baas niets mee te maken. Als zij deze punten aangegeven heeft bij haar sollicitatie/contract gesprek dan ben jij dom geweest dat je dat zelf ook niet gedaan hebt. Dus iedere keer kunnen werken en ook een 3 wekenn niet werken.
Ook al is het voor jou meer dan een baantje, je zal moeten rondkomen en dan kan je 2 dingen doen, of naar je baas gaan en vragen of het mogelijk is dat je standaard x aantal uur per week werkt of op zoek gaan naar een andere baan. Er zijn zoveel leuke bijbaantjes dat je leven niet afhangt van dit ene bijbaantje.
Verder, even nazoeken of je reserve mag staan zonder dat je daar betaald voor krijgt. In veel gevallen mag dit niet.
Douraque, klopt dat laatste wel? Als je zelf een jaarcontract hebt ondertekent maar je hebt pw 8 uur gewerkt en dat voor 3 maanden lang, dan heb je toch niet zomaar een vast dienstveband? Dat zou nml betekenen dat jaarcontracten na 3 maanden je uren gewerkt te hebben allemaal omgezet moeten worden naar een vast contract.. Of doel je op een contract met een vast aantal uren?
chevax schreef:Heb je inmiddels al eens met je werkgever gepraat? Gewoon, eerlijk en op de man af zeggen waar je mee zit en je vragen stellen.
Douraque schreef:lucifertje schreef:Douraque, klopt dat laatste wel? Als je zelf een jaarcontract hebt ondertekent maar je hebt pw 8 uur gewerkt en dat voor 3 maanden lang, dan heb je toch niet zomaar een vast dienstveband? Dat zou nml betekenen dat jaarcontracten na 3 maanden je uren gewerkt te hebben allemaal omgezet moeten worden naar een vast contract.. Of doel je op een contract met een vast aantal uren?
Dit gaat over 0 uren contracten en oproepcontracten, niet voor jaarcontracten aangezien de casus gaat over iemand met een 0 uren contract. Hierdoor heb ik informatie gegeven die geldt voor een 0 uren contract. Logischerwijs geldt deze informatie niet voor een jaarcontract met vooraf bepaalde uren, dat lijkt mij wel duidelijk.
Ik dacht dat ik het simpel had opgeschreven of is het nog steeds niet duidelijk?
Douraque schreef:]Ik lees hier veel zin alsook onzin, maar als iemand die is afgestudeerd in het arbeidsrecht (en werkzaam in dat veld) kan ik je het volgende vertellen: een 0 uren contract kan voor bepaalde of onbepaalde tijd aangegaan worden, waarbij het niet noodzakelijk is om een aantal uren af te spreken. De eerste 6 maanden mag een werkgever de daadwerkelijk gemaakte uren betalen, daarna wordt het anders ofwel dan heb je te maken met je "garantie uren". Deze garantie uren moeten altijd betaald worden, dit zijn nl. je gemiddeld aantal uren die je hebt gewerkt.
Nu is het mij iig duidelijk!