ROC - ben er helemaal klaar mee!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 19:56

SoAndrea schreef:
dacht er vandaag eens over na, wat heb ik tot nu toe dit jaar geleerd?
eigenlijk vrij weinig.. daarvoor ga ik nou eigenlijk niet naar school...

Precies ja! Vreselijk.

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 22:24

Welkom op horizon
Ik zit in purmerend nog veel slechter gereeld

Ik zeg wel je opleiding afmaken
Het ks maar2 jaar even beulen.
Je kan ook dichtbij zelf gaan zorken naar stage en dit aangeven

Rdit typos mobiel

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:56

Celine_Famke schreef:
SoAndrea schreef:
dacht er vandaag eens over na, wat heb ik tot nu toe dit jaar geleerd?
eigenlijk vrij weinig.. daarvoor ga ik nou eigenlijk niet naar school...

Precies ja! Vreselijk.

Ik heb een diploma gehaald, maar ook nog steeds het idee dat ik niet veel wijzer ben geworden...

loeloemoekie

Re: ROC - ben er helemaal klaar mee!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:03

Ik kan hier ook over mee praten!
ik studeer verpleegkunde op het ROC Vitalis college in Breda, ook daar is het een ongeorganiseerde bende.
Elke dag hebben we minstens een les die uitvalt, of waarin we niks leren.
Het is ongeorganiseerd en als je je goed wilt inzetten dan wordt je alleen maar neergehaald.

nu moet ik zeggen dat het deels bij ons ook aan de leerlingen ligt, we hebben lessen waarin maar 3 mensen op komen dagen en de docent besluiten dan op hun beurt dat ze niet voor drie mensen les willen geven.

ik geloof dat bijna elk MBO in Nederland dit soort problemen heeft, maar het ROC spant de kroon.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:38

Hier gisteren ook weer een vrij zinloze dag gehad.. Alleen medische en geneesmiddelen kennis steek ik ìets van op. Maar voor de rest ook niet. Nederlands, rekenen en Engels zijn totaal zinloos. Zeker als je direct van de mavo af komt, precies hetzelfde

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:51

ik heb zelf ook echt het gevoel dat de mensen bij mij in de klas gewoon echt heel dom zijn..
denk dan ook echt vaak genoeg; hoe heb jij in vredes naam je VMBO diploma kunnen halen ? :\

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 23:08

Dit soort klachten moet je echt bij de school en later bij de schoolinspectie neerleggen. Komend schooljaar is elk mbo verplicht te voldoen aan de 1040 klokurennorm, zoals ik jullie posts lees gaan veel scholen daar niet aan komen.

Ik werk zelf op een mbo vakschool (dus géén ROC) en geloof mij; wij staan niet voor niks hoog aangeschreven. Leerlingen zijn klanten en de klant is koning. Komen er door wat voor omstandigheden dan ook maar een of twee leerlingen? Jammer voor de docent, maar de les gaat door. Is de docent ziek? Dan word deze les overgenomen door een collega.
Wij zenden vrijwel nooit leerlingen naar huis omdat een docent ziek is, dit zien wij direct terug in de studieresultaten.
Het kán dus anders op een mbo, maar ik hoor inderdaad over ROC's echt de schandaligste verhalen.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:39

SoAndrea, precies mijn gedachte af en toe :')

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:14

ik heb toch gister avond samen met een vriendin besloten dat we maar met onze coach gaan praten en we zo echt niet langer op de opleiding willen blijven...

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 16:14

hahah echt he renateeee_ :')

Djonah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:38

AmyII schreef:
Dit soort klachten moet je echt bij de school en later bij de schoolinspectie neerleggen. Komend schooljaar is elk mbo verplicht te voldoen aan de 1040 klokurennorm, zoals ik jullie posts lees gaan veel scholen daar niet aan komen.

Ik werk zelf op een mbo vakschool (dus géén ROC) en geloof mij; wij staan niet voor niks hoog aangeschreven. Leerlingen zijn klanten en de klant is koning. Komen er door wat voor omstandigheden dan ook maar een of twee leerlingen? Jammer voor de docent, maar de les gaat door. Is de docent ziek? Dan word deze les overgenomen door een collega.
Wij zenden vrijwel nooit leerlingen naar huis omdat een docent ziek is, dit zien wij direct terug in de studieresultaten.
Het kán dus anders op een mbo, maar ik hoor inderdaad over ROC's echt de schandaligste verhalen.

Volgens mij bedoel je net als ik de focus op vakmanschap. Weet wel dat elke school dit zelf mag indelen. Dus men kan een student ene half jaar op stage sturen.

Jouw mening over klant is koning deel ik niet helemaal. Ik heb zelf erg goede ervaringen met ROC's. Hierin is alleen niet de student koning maar wordt deze opgevoed zodat hij/zij kan meedraaien in de maatschappij. Daarin kan het voorkomen dat een docent ziek is en dus de les uitvalt. De 850 klokuren wordt in ieder geval altijd behaald.

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 20:48

Erg vervelend dat het er zo aan toe gaat!

IK heb het juist helemaal andersom ervaren, super school en docenten en veel geleerd! Helaas heb je dan ongemotiveerde klasgenoten die niet hun best doen voor de opleiding, afspraken nooit na komen en altijd smoesjes hebben. Die zijn uiteraard ook niet geslaagd, vaak roepen die leerlingen het hardst hoe zo'n verschrikkelijke school het is terwijl ze zich er zelf niet voor hebben ingezet maar de school en docenten hebben het dan gedaan. Met zon instelling ga je naar mijn inziens nergens, vaak kun je beter bij je zelf beginnen.

Dit is mijn ervaring, dit is wel een andere school. Ik wil hiermee niet zeggen dat het aan jou ligt dat het bij jou slecht geregeld is, deel alleen mijn ervaring want daar kan ik natuurlijk niet over oordelen.