Tweedehands iPhone : do's en don'ts?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneeex

Re: Tweedehands iPhone : do's en don'ts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:43

een vriendin van mij had ook een 2dehands iphone gekocht maar die was opgelicht hun waren ook wel heel dom geweest want hun hadden hem op straat gekocht en niet uitgeprobeerd ik denk dat het wel kan als je hem goed uitprobeert of hij niet sloom is geworden en alles het doet

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:51

Onderin (waar je de oplader insteekt) zit een sticker. Je moet wel heel goed kijken, als deze rood is moet je m laten liggen. Die sticker moet wit zijn. Die geeft aan of het toestel vochtschade heeft of niet. Iphones staan er om bekend dat er vaak vocht in de bodemconnector zit.

Succes met je zoektocht!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:53

En die kunnen ze met een wattenstaafje met wat chloor zo weer wit maken....

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:56

Brainless schreef:

En dan doet het toestel het niet meer :))

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:02

Ik heb een 2e hands iPhone, het is een 4, maar de software van een 5 zit erop. Ik heb hem voor 200aus$ gekocht, wat echt een koopje was. Ik ben echt een leek op het gebied van dit soort dingen dus heb er mazzel mee gehad. Nu is het wel via via gegaan, maar toch

drae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:03

Heb ooit een verhaal gehoord van iemand die een iphone op marktplaats had gekocht. Na een tijdje deed ie het niet meer en ging diegene er mee naar de maker. Die had hem helemaal uit elkaar gehaald en wat bleek: alles aan de binnenkant was helemaal stuk maar aan elkaar vast geplakt.
kijk dus goed of je bij een betrouwbare verkoper zit, de naam even googlen etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 01:24

Leslie90 schreef:
Brainless schreef:

Jawel hoor :+

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 02:02

Leslie90 schreef:
Brainless schreef:

Alleen met alcohol kun je een toestel schoonmaken van binnen, zonder dat ie er mee ophoud. Chloor geeft ook een oxidatie op de bodemconnector.

Die stickers zijn er speciaal voor ontwikkeld en gebruiken alle fabrikanten al jaren.

Edit: ik moet ook eerlijk bekennen dat ik nog nooit iemand een toestel met chloor heb zien behandelen := dat zal ook niet voor niets zijn.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 02:48

http://www.youtube.com/watch?v=44rsOkUScfQ

Als je een iPhone voor reparatie wegbrengt en de indicator is (licht) verkleurd dan gooien ze het gelijk op vochtschade, heb je geen garantie en moet je (als je pech hebt) zelfs de onderzoekskosten betalen.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 07:24

Ik heb mijn iphone van een vriendinnetje gekregen, zij kreeg bij haar abbo de 5, en ik kreeg haar oude toestel, de 4.
Hij is nu al 3 1/2 jaar oud, en nog steeds niet kapot te krijgen. Apple telefonen staan wel bekend om de lange levensduur! Heerlijk toestel! ikw il niet anders meer! Bij mij was het betrouwbaar, ik wist wat vriendinnetje met telefoon gedaan had enzo.

Tweedehands via onbekende personen zou ik wel wat huiverig voor zijn. Je weet niet wat ermee gebeurd is en of die het nog doet... Goed checken!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:12

Brainless schreef:

Als je een iPhone voor reparatie wegbrengt en de indicator is (licht) verkleurd dan gooien ze het gelijk op vochtschade, heb je geen garantie en moet je (als je pech hebt) zelfs de onderzoekskosten betalen.

Ik heb het nog nooit gezien...
En "helaas " kijken reparatiecentra verder dan alleen de sticker... Daar kijken ze wel als 1e naar maar ze kijken wel verder dan hun neus lang is.

Vocht kun je ooit ook zien achter de lens van de camera.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:25

als het een gestolen telefoon is kan ie helemaal geblokkeerd worden doet ie niks meer :+
koop hem onder voorwaarden na 2maanden kapot is geld terug...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:32

Mijn neefjes hebben ook een tweedehandsje en die zijn er ook heel tevreden mee. Maar volgens berichten komt er na de zomer een nieuwe iPhone uit. Ik weet natuurlijk niet of je nog zo lang kan wachten maar dan zijn er wel weer veel tweedehands op de markt. Bij iPhone world kun je je iPhone goed laten repareren dus als er iets met bv een home button is dan kun je dat zo laten maken. Moet de verkoper wel wat aan de prijs doen natuurlijk. Als je op hun site kijkt kun je zien wat ze repareren en wat het kost.
Voor mijn moeder heb ik een gekocht met een kapotte voor en achterkant voor €50. En laten maken. Nu heeft ze weer een top toestel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:47

Vicky_88 schreef:
Brainless schreef:

Ik heb het nog nooit gezien...
En "helaas " kijken reparatiecentra verder dan alleen de sticker... Daar kijken ze wel als 1e naar maar ze kijken wel verder dan hun neus lang is.

Vocht kun je ooit ook zien achter de lens van de camera.

Ja dat klopt hoor, maar de indicator verkleurd heel snel.
Dan hoeft er nog helemaal geen vochtschade aanwezig te zijn.
Maar door een (iets) hogere luchtvochtigheid verkleurd de indicator al, en als je hem dan inlevert zeggen ze dus; ja hij heeft vochtschade dus je hebt geen garantie.

En nee ze kijken juist NIET verder dan de indicator... vooral bepaalde telefoonwinkelketens; die nemen de telefoon vaak geeneens in.

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:55

Groupon bood een tijdje terug refurbished I Phones aan. Deze zijn in orde gezet en nog met lopende garantie. Misschien ook interessant om in de gaten te houden?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 09:58

melissapupa schreef:
als het een gestolen telefoon is kan ie helemaal geblokkeerd worden doet ie niks meer :+
koop hem onder voorwaarden na 2maanden kapot is geld terug...

Ja dag :')
Als verkoper zou ik daar nooit mee akkoort gaan. Wie weet wat de koper allemaal met die telefoon doet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 10:01

Gewoon even netwerken in je vriendenkring. Er zijn ook veel mensen die bij een nieuw abonnement gewoon voor een nieuw toestel gaan. En de oude weg doen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-14 11:53

Oh bedankt voor de massale reacties :)

Klopt dat echt dat er na de zomer weer een nieuwe uitkomt? Dan kan ik misschien beter wachten tot de 5 tweedehands wordt verkocht? Ik zal zeker eens rondhoren hier in de omgeving of niemand per toeval z'n iPhone wegdoet.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:10

Heb het ergens op het Apple forum gelezen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 13:15

Ik heb mijn iphone 3 GS al 2 jaar (tweedehands) , is een oudje maar doet het nog steeds prima :D

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 19:54

Ik heb nu al 4 2ehands iPhone's gehad, allemaal geen problemen mee gehad. Je moet natuurlijk wel het verschil kunnen zien tussen een echte en een 'kloon iphone', maar zoiets is simpel te zien.
Ook even internet testen, bellen, sms'en, wifi het allemaal doet.
Als je goed zoekt, geduld hebt en geluk, dan heb je een iPhone 4S voor 200.- (mijn huidige hebben wij gekocht voor 200.-, en daar zit zelfs nog garantie op en er zaten iPhone 5 oordopjes bij) :D