janouk schreef:Bel met de ombudsman wat je mogelijkheden zijn om klacht in te dienen en eens wat meer druk te zetten.
Heeft geen nut, want dat kan niet. Je moet eerst een bezwaar- of beroepsprocedure hebben afgerond bij de instantie zelf voordat je naar de Ombudsman kan stappen. Je moet aan kunnen tonen dat jij en de Belastingdienst hebben geprobeerd het officieel(!) op te lossen.
Vraag inderdaad eens naar een manager of dien een weder officiele klacht in. Een melding maken of een willekeurige brief schrijven heeft in dit geval weinig nut.
moonsparkle schreef:Ik zal het wat beter uitleggen. Wij wonen sinds begin 2013 samen. Toen ik de toeslag aanvroeg was alles goed voor ongeveer 3 maanden. Er was een adresonderzoek gaande omdat de vorige bewoner zich niet had uitgeschreven. Toen heeft de gemeente mijn vriend per ongeluk uitgeschreven en ook gelijk weer ingeschreven.sindsdien lukt het de belastingdienst niet meer om in de computer te verwerken dat we een samen levings contract hebben. Toen moest ik dus een deel zorgtoeslag terug betalen. En sinds die tijd krijg ik dus enkel voor mij toeslag. Ik werk, maar mijn vriend studeert waardoor we elke maand nu ongeveer 100 aan zorgtoeslag niet krijgen. Het is dus een fout in het systeem watik zelf niet kan veranderen, maar hun schijnbaar ook niet.
En in dit geval: Jij hoeft niet het probleem tussen de belasting en de gemeente op te lossen! Ik zou dit toch echt bij de rechtsbijstand/rechtswinkel/enz. neer leggen wanneer het buiten jouw schuld zo blijft lopen!