Problemen belastingdienst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:13

A_nouk schreef:
Zou eens naar de belastingtelefoon bellen en om een supervisor/manager vragen direct als je het telefoon gesprek begint :j Wil soms wel eens helpen, belastingdienst houdt geen 'belregister' bij dus eerdere telefoontje zijn niet terug te zien.

Heb je de tip van nogmaals proberen aan te vragen al uitgeprobeerd die iemand anders zojuist al opperde?

Daar heb je helemaal niets aan hoor :) Een supervisor/manager weet inhoudelijk minder dan degene die je aan de telefoon hebt. Het enige wat een supervisor/manager voor je kan betekenen is herhalen wat degene die je aan de lijn kreeg, al heeft verteld. Of eventueel een klacht aannemen, that's all.

Verder, lastige situatie TS. Hopelijk wordt het snel opgelost! :(:)

A_nouk

Re: Problemen belastingdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:16

Mijn ervaring is dat dat soms echt wel helpt :j maar dat wil natuurlijk niet betekenen dat dat bij iedereen zo is...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:21

Hou op schei uit..Ik had dat ook, toen werd ik gebeld: ik zou fraude hebben gepleegd met de kinderopovang. " We laten het voorkomen, u moet nu 8000 euro betalen" om en nabij. :') Nou, prima, ik bel vanmiddag mijn advocaat en zie uw dagvaarding tegemoet. Aangezien u namelijk alle rekeningen en jaaroverzichten in uw bezit heeft ben ik bijzonder benieuwd hoe de rechter oordeelt. :wave: Kreeg ik een bericht dat alles was verrekend…
:') Ook goed.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:23

lovelys schreef:
Even langsgaan bij een hoofdkantoor. Bij ons ging ook van alles mis toen ik ging samenwonen met mijn vriend. Na elke keer weer te bellen weer iets nieuws te horen heb ik een afspraak gemaakt bij een van de hoofdkantoren. Alle papieren meegenomen en gezegd dat ik pas weer wegging als bij hun alles geregeld was en ik tevreden was over de uitleg.

Na bijna 2 uur daar geweest te zijn was bijna alles opgelost. Aan het einde van de maand kregen we weer onze huurtoeslag. Nu weer gezeur omdat de huurtoeslag en zorgtoeslog op 1 rekening horen. Dit houdt in dat mijn vriend de huurtoeslag krijgt, terwijl het huurhuis op beide namen staat.

Klopt, hier kregen we ook een brief dat alle toeslagen (hypotheekaftrek, kinderbijslag enz) nu op 1 rekening gaat binnenkomen, en welke rekening kiezen zij?
Natuurlijk degenen waar wij 1x per jaar onze teruggave op terug krijgen.
Daar kunnen we niet zo bij... we kunnen de rekeningnummer laten wijzigen, maar dan kon het enige tijd (moest wel van 2 periodes uitgaan) duren voordat we weer wat kregen (het werd dan direct allemaal stopgezet... en kreeg je na een tijdje alles met terugwerkende kracht).
Dit kon langer duren omdat er nu meer mensen waren die het rekeningnummer veranderd wilde hebben.
Normaal kregen we alles apart binnen, ik wat, mijn man wat en de kinderbijslag op de "kinder"rekening.
Nu alles hopla op 1 spaarrekening. Heel handig en ook zonder waarschuwing.
We kregen de brief en 2 dagen erna werd de hypotheekaftrek al gestort (op de spaarrekening..).

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:30

Hopeloos. hier hetzelfde met ondernemers die de BTW-teruggave op de privérekening gestort krijgen omdat ze daar hun zorgtoeslag ook op ontvangen. Héél handig dit!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:34

janouk schreef:
Bel met de ombudsman wat je mogelijkheden zijn om klacht in te dienen en eens wat meer druk te zetten.

Heeft geen nut, want dat kan niet. Je moet eerst een bezwaar- of beroepsprocedure hebben afgerond bij de instantie zelf voordat je naar de Ombudsman kan stappen. Je moet aan kunnen tonen dat jij en de Belastingdienst hebben geprobeerd het officieel(!) op te lossen.

Vraag inderdaad eens naar een manager of dien een weder officiele klacht in. Een melding maken of een willekeurige brief schrijven heeft in dit geval weinig nut.

moonsparkle schreef:
Ik zal het wat beter uitleggen. Wij wonen sinds begin 2013 samen. Toen ik de toeslag aanvroeg was alles goed voor ongeveer 3 maanden. Er was een adresonderzoek gaande omdat de vorige bewoner zich niet had uitgeschreven. Toen heeft de gemeente mijn vriend per ongeluk uitgeschreven en ook gelijk weer ingeschreven.sindsdien lukt het de belastingdienst niet meer om in de computer te verwerken dat we een samen levings contract hebben. Toen moest ik dus een deel zorgtoeslag terug betalen. En sinds die tijd krijg ik dus enkel voor mij toeslag. Ik werk, maar mijn vriend studeert waardoor we elke maand nu ongeveer 100 aan zorgtoeslag niet krijgen. Het is dus een fout in het systeem watik zelf niet kan veranderen, maar hun schijnbaar ook niet.

En in dit geval: Jij hoeft niet het probleem tussen de belasting en de gemeente op te lossen! Ik zou dit toch echt bij de rechtsbijstand/rechtswinkel/enz. neer leggen wanneer het buiten jouw schuld zo blijft lopen!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 17:39

Ik heb net weer met de belasting gebeld en nu zeggen ze er is net een wijziging doorgevoerd dat u vanaf juli nog geld moet krijgen voor ons twee. Echter gaat het verwerken wel max 8 weken duren. Ik twijfel wel nu van zou het dan eindelijk goed gaan of zal ik alsnog nu voor de zekerheid een klachtenbrief schrijven. De belasting zei zelf ook dat als ik nog klachten had ik terecht kon bij de ombudsman. De ombudsman kan je pas inschakelen na een officiele klachtenbrief. Ik heb wel dus brieven gestuurd, maar geen officiële klachtenbrief.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:58

Ik zou alsnog een klacht indienen, om in ieder geval je onvrede te uiten. De Belastingdienst is een overheidsorgaan en wordt nauwkeurig in de gaten gehouden door het ministerie van Financiën. Zij baseren de klanttevredenheid ook op die officiële klachten.

Wanneer je niet tevreden bent over de gang van zaken, het contact tussen heb de gemeente, de onduidelijkheid en het lange wachten zou ik dat wel doen, ja ;-)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 18:49

Ga het inderdaad toch maar doen. Dan stel dat er weer na 8 weken niks verandert is kan ik gelijk de ombudsman bellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:57

Je zegt vanaf Juli maar het was toch vanaf begin 2013?? Het duurt inderdaad vaak lang maar acht weken? Vaak is het wel zo dat je pas de volgende maand geld krijgt en aangezien we net in Maart zitten is eind April inderdaad ong. acht weken.