Zoooo frustrerend.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:23

Ayasha schreef:
Maar wil je dan deel uit maken van een vereniging die zo werkt?

Ook waar.

Maar ik ben meestal eerst gefrustreerd voor ik me dat bedenk. Nu moet ik zeggen dat tante Rosa ook niet erg helpt.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:26

heb dat idd gehad met een paard wat ik wou kopen. geen reactie, niks! bleek het paard enkele maanden ervoor al verkocht te zijn. grote moeite is het toch niet om die advertentie eraf te halen?

Anoniem

Re: Zoooo frustrerend.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:33

Ook zo iets. :j

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:34

ZusJacobs schreef:
Omdat het mensen hoop geeft denk ik? Als ik iets ontzettend leuks zie waarvan ik denk Wauw daar zou ik zo graag willen werken.. En je moet vervolgens 2 weken wachten om dan de hoop maar op te geven! Ze hadden mij die twee weken kunnen besparen door gelijk iets terug te sturen met je past er niet in of een ander standaard zinnetje.

Ik ben er ook ooit super lastig om geweest.

Maar nu in zélf in HR werk, zelf een stuk recrutering moet doen, kan ik het wel veel beter plaatsen. Als HR/recruiter sta je vaak echt middenin het 'speelveld', maar heb je zelf niet heel veel 'beslissingsmacht'. Bij ons moet de finale ja/nee voor een interview bv vaak van een manager komen. En die managers hebben enerzijds vaak niet de people skills om door te hebben dat een snel antwoord verwacht wordt (productie en engineering omgeving), of ze zijn op business trip, of die ene mail van HR is lang niet de belangrijkste om te lezen en die blijft dus wachten totdat de 500 andere mails gelezen zijn,...
Of zoals onlangs: we zijn al 8 maanden op zoek naar iemand voor een (zeer specifieke) engineering positie. 2 kandidaten die beiden al een eerste en tweede gesprek gehad hebben. Eén van de twee moest voor een derde gesprek uitgenodigd worden, maar de manager moest nog beslissen welke van de twee. 4 reminders per email, 3 telefoontjes, 2 post-its en 3 weken (!) later heb ik de feedback gekregen: ons moederbedrijf heeft beslist dat de functie toch niet zal ingevuld mogen worden.

Om het toch eventjes in zijn context te zetten, voor al de gefrustreerde sollicitanten :+

ZusJacobs

Re: Zoooo frustrerend.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:33

Tja niet leuk natuurlijk, maar 1 verschil, er wordt in ieder geval nog gereageerd. Na 2 weken denk ik inderdaad laat maar, ik wil daar geen eens werken :P

Ik ben vooral opzoek naar leerplekken op paardenbedrijven en dan zit er geen groot moederbedrijf achter die de eindbeslissing maakt :P Ik ga er maar vanuit dat ze niet opzoek zijn en laat het vallen. Een mailtje met jij bent niet degene die wij zoeken is vervelend maar dat kan ik iig van mij af zetten.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 16:55

Ik zet het ook altijd bij mijn reactie: als u geen interesse heeft, hoor ik ook graag bericht.
Overigens laat ik advertenties gewoon staan ook al is het item al verkocht. Al stuur ik dan wel een berichtje terug :j

En bedrijven die beloven terug te bellen maar dat niet doen: dan kan ik heel vervelend worden. Ik ben 2x vriendelijk en daarna eisend: ik wil weten welke datum op welk tijdstip ik teruggebeld word of als er iets verzonden moet worden, wil ik weten welke datum dat gebeurd en een bevestigingsmail krijgen. Werken ze dan nog niet mee hang ik meteen weer aan de telefoon om mijn frustraties te uiten }:)