Eten aan eettafel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:38

Wisselend. Zelf eet ik aan mijn bureau/klein tafeltje en als ik bij mijn ouders ben óf de eettafel óf de tv, dan willen ze graag tijdens etenstijd naar de BBC kijken.

Blanket

Ontbijt en lunch doorgaans op de bank, maar met het avondeten zitten we altijd aan een gedekte eettafel. :)

Prrrr

Ibbel schreef:
Eettafel in de keuken als we warm eten. Bij een snelle (koude) hap is het aan het bureau achter de computer. Eten aan de salontafel of op schoot op de bank is geen optie - dan verdwijnt het in 3 hondenmaagjes voordat je één keer met je ogen hebt geknipperd :D

Er is er maar één bij ons die heel geïnteresseerd komt ruiken wat je nu weer op je bord hebt liggen. Maar die reageert op "Nee, míjn eten!" :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:39

Vroeger aten we eigenlijk altijd op de bank, maar de laatste paar jaar aan de eettafel. Alleen bij het ontbijt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:40

Als ik en mijn vader samen eten dan eet ik vaak boven achter mijn laptopje of bij hem op de bank voor de tv. En als mijn moeder er is dan eten we netjes aan de eettafel, of we moeten pizza/patatjes eten dan eten we ook aan de salontafel.

kleinvosjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:40

Aan de eettafel in de keuken, behalve op vrijdag, dan eten we patat voor de tv in de woonkamer. Bij ons zit de keuken op een andere verdieping als de woonkamer, dus altijd voor de tv is een heel gesleep.
Moet er wel bij zeggen dat we dit pas zo zijn gaan doen toen we kinderen hadden, en ze oud genoeg waren om ook aan tafel te zitten. Daarvoor was het ook met bord op schoot, voor de tv.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:42

Eten altijd aan tafel. Wel met de TV aan. En me zussen zijn soms met de telefoons bezig .. Erger ik me dan kapot aan! Later op mezelf gaat de TV uit en telefoons weg! Misschien radio aan en gewoon aan een tafel!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:42

In m'n eentje op de bank, met m'n vriend altijd aan tafel. :)

Diaana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:43

Hier meestal ook voor de tv, met uitzondering aan de eettafel tenzij we uitgebreid hebben gekookt of iemand komt eten ofzo.
Mijn vriend wilde netjes iedere avond samen aan tafel eten, maar omdat we gemiddeld maar 2-3x samen eten, is dat snel van de tafel geveegd :P

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:43

Beloven schreef:
Als ik en mijn vader samen eten dan eet ik vaak boven achter mijn laptopje of bij hem op de bank voor de tv. En als mijn moeder er is dan eten we netjes aan de eettafel, of we moeten pizza/patatjes eten dan eten we ook aan de salontafel.

Begrijp ik het nu goed dat als je met je vader eet jullie alle twee apart ergens gaan eten?
Dat lijkt me nou echt heel erg ongezellig.

Edit: ik moet trouwens wel zeggen dat ik me nu veel minder aso en lui voel nu ik lees dat super veel mensen aan de salontafel eten _O-
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 06-03-14 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:44

In het begin hadden wij afgesproken om doordeweeks aan de eettafel te eten en in het weekend dan op de salontafel/bank. Helaas hebben wij dit niet doorgezet :o We eten nu bijna altijd aan de salontafel en als we zin hebben om lekker relax en lang te eten dan eten wij aan tafel. Als er bezoek is eten wij uiteraard gewoon aan de eettafel, tenzij ze pizza ofzo komen eten :9

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:44

Als we samen zijn vrijwel altijd aan de eettafel, in mijn eentje ga ik sneller op de bank zitten met de tv aan :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:47

Prrrr schreef:
Er is er maar één bij ons die heel geïnteresseerd komt ruiken wat je nu weer op je bord hebt liggen. Maar die reageert op "Nee, míjn eten!" :D

Die van mij luisteren ook wel naar: "Mijn!" maar je moet dat wel iedere 5 seconden herhalen. Dat is wat storend :D

Meloen

Re: Eten aan eettafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:48

Sinds wij een kindje hebben, zitten wij iedere maaltijd weer bij de eetkamertafel.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:49

Wij op de bank voor de tv altijd zo geweest heb het wel eens gevraagt of we aan de eettafel gaan eten maar als je gegeten heb moet natuurlijk weer de eettafel afruimen totaal dan geen zin.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:49

Bij mn ouders gingen we alleen aan tafel als er andere mensen kwamen eten.

Maar samen met mijn vriend niet. We hebben niet eens een eettafel. :') Gezellig saampies voor de tv flodder kijken of zo. :')

Gelukkig kan ik wel mn bord op tafel laten staan met twee katten in huis. Godzijdank :')

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:51

Vroeger at ik altijd bij mijn ouders aan de eettafel,
laatste jaren lekker op de bank bij de salontafel met tv aan :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:52

Als ik alleen ben aan de eettafel met de laptop.
Als mijn moeder er is eet ik trouwens ook aan de eettafel en zij op de bank. :+

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:53

Bij mijn vriend eten we altijd met z'n tweetjes aan de eettafel, tv staat 9 van de 10 keer ook uit. Gewoon even een momentje voor ons tweeën. Wanneer we thuis lunchen, doen we dat ook altijd aan de eettafel, heerlijk zo burgerlijk. <3
Thuis plof ik altijd met mijn bord op schoot op de bank voor de televisie. :D

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:53

Wij eten altijd aan de eettafel. Behalve als er iets op tv is wat we allemaal graag willen zien, dan eten we op de bank.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:55

In mijn studentenhuis staat in de keuken een eettafel, maar daar eet ik alleen als ik bezoek heb en dan nog niet altijd :P

Als ik alleen ben eet ik op mijn bed (want geen bank :+) voor de tv of achter mijn laptop.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:55

Heerlijk altijd aan de voorkamertafel. tvtje aan :D heerlijk!

Wat is salontafel eigenlijk een stom woord :')

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:58

Wij eten de simpele dingen vaak op de bank, vandaag aten we wraps en dat gaat sowieso altijd aan tafel. Als vriendlief werken is zit ik altijd op de bank, laptop op schoot en mijn bord er ook nog ergens bij :')

Zondagse ontbijtjes samen gaat aan tafel, maar de rest gewoon op de bank.

Als we mensen over de vloer hebben gaat alles aan tafel.

Bij een vriend van mij eet zijn moeder altijd aan de eettafel met laptop, hij altijs op de bank met tv... Lekker gezellig :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:59

Wij eten eigenlijk altijd aan tafel met zn tweeën. Toen vrienden bij ons kwamen zeiden ze nog: met zn tweeën eten jullie zeker altijd op de bank. Ik was stiekem best verbaasd dat mensen dat dachten.blijkbaar zijn er wel veel mensen die op de bank eten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:00

Ik weet niet hoe laat iedereen eet, maar voor 8 uur 's avonds is er volgens mij niets op de TV dat de moeite waard is :+ Dus bord op schoot en de TV aan? Dat gebeurt sowieso nooit.