Charaz schreef:Ik zou zeker nu beginnen met aanvragen van een indicatie, mocht de nood aan de man zijn hoef je dat niet meer te doen. Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit, maar zie op mijn werk wel veel dat mensen het uitstellen en uiteindelijk dingen tot een spoedopname komen en dit geeft een hele hoop onrust als er nog helemaal niets is geregeld.
Hier kan ik alleen maar in meegaan.
Wat erg voor jou en je familie.... het is echt vreselijk om mensen te zien aftakelen. En al helemaal als het je eigen familie is.
Erkenning gaat heel belangrijk worden, de knoop moet een keer door want situaties kunnen snel uit de hand lopen als er geen toezicht is. Het is ook erg vermoeiend om steeds iemand in de gaten te moeten houden die niet bij je in huis woont, in een verzorgingshuis krijgen ze structuur kwa eten, slapen, medicijnen.... iets wat bij een dementerende toch wel belangrijk is.
helaas een erg herkenbaar verhaal en snap je gevoel helemaal.
Of die keer dat oma de buurman ervan beschuldigde dat hij haar was had gestolen, toen ze nog op zichzelf woonde.
M'n oma zag een donkere vrouw, Surinaams type met een flink achterwerk en roep keihard: "Zooooo die het een beste poeperd!!"