De tijd gaat te snel!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:33

upendo schreef:
Hee Sanne! Lang niet gesproken! :P Ja, raar hé! Ook nog eens getrouwd met een leraar van diezelfde middelbare school.. Erg vreemd om dat te beseffen!

Eeehm, ik geloof dat ik daar wel echt even iets gemist heb := RODDELS! Vertel! (Via pb is misschien wat handiger geloof ik :+ )
Maar inderdaad echt lang niet gesproken, geloof sinds ik geslaagd ben daar.
Nu heb ik op facebook voornamelijk zwangere dames die al iets ouder zijn dan ik, maar met mijn 24 jaar vind ik mezelf daar nog niet klaar voor. Hoewel... van mijn vriend mag ik schattige kleine kindjes die ik tegen kom niet mee naar huis nemen, flauw. Plus iets met inkomen enzo. Als pedagoog hou ik me voorlopig ook nog genoeg bezig met andermans kinderen.

Middelbare school voelt op een bepaalde manier ook al zo lang geleden, terwijl het *maar* 5,5 jaar is.

Over het verloven: ik ben inmiddels ook verloofd, mijn vriend en ik waren toen iets meer dan 5 jaar samen, en hebben op het gebied van familie (ziekte, overlijden enzo) al aardig wat gehad. Vanuit ons is het meer een intentie, waardoor anderen ook merken dat het niet 'alleen maar zolang samen' is, maar dat wij er van uit gaat dat het veel meer is dan dat. Onder het mom van alles op zijn tijd hebben we nog lang geen datum geprikt, maar voelde het voor ons als het juiste moment om deze stap te nemen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:35

Van mijn basisschool heb ik geen idee hoe het met die mensen is.
Maar van de middelbare weet ik het wel.
Een groot aantal is getrouwd en heeft kinderen.
Gelukkig zijn er een aantal die dat niet hebben, maar de meeste die ook al samenwonen denken er wel aan.

Ik moet er nog heeeeel lang niet aan denken, ook verwacht ik niet dat ik ooit met een kind van mezelf over straat loop.
Hou van kinderen, pas graag op die van andere want dan kunnen ze na een paar uur weer fijn naar huis :D

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:38

Hahaha herkenbaar! Maar 't ligt denk ik heel erg aan de fase waar je in zit.
Ik ben 25, sinds juni weer vrijgezel na 2,5 jaar (ook samen gewoond)en moet nog (hoop ik!) 1,5 jaar studeren. Ga graag op stap en in 't weekend leuke dingen doen met vrienden en momenteel totaal geen behoefte aan een relatie. Zelfs toen ik in m'n relatie zat, kinderen? Nooooooo! Trouwen? Nooooooooo! Ik voel me ook gewoon nog niet alsof ik daar aan toe ben, maar ik denk dat zodra je de juiste persoon tegen komt het snel anders kan voelen!

Ook van mijn middelbare school inmiddels heel veel getrouwden en met kinderen. Tja, ieder voor zich? Als het goed voelt, prima! Maar ook in mijn eigen vriendenkring een stel dat op 21/22 jarige leeftijd een zoontje kreeg en die zijn nu uit elkaar. Zo kan 't ook gaan.. Ventje is 3 en wordt heerlijk heen en weer geslingerd tussen papa en mama :n

Winged

Re: De tijd gaat te snel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:45

Herkenbaar... Ik heb geloof ik óf de boot gemist, of ik zit precies in het goede bootje :+ Ben daar absoluut nog niet over uit.

Even ikzelf: 25 jaar, helaas tijdelijk weer thuiswonend (drama!), bijna een jaar vrijgezel, doet wat leuk met dates, bijna 2 jaar aan het werk, heb het een en ander afgereisd en doe dat nog steeds.... Inmiddels wel tante, mijn tweede tantezeggertje is in de maak en 1 van mijn zussen gaat trouwen.

Dan mijn vriendengroep: Alles heeft een relatie, 2 ervan zijn getrouwd, van die 2 is er 1 alweer gescheiden. Van mijn vriendengroep zijn er 9 stelletjes die samenwonen, 1 denkt erover om te gaan hokken. Van de groep zijn er 2 meiden die kinderen hebben. En ja, dit is allemaal tussen de 23 en 26.

Dus ja... Heb ik nou de boot gemist of.... In ieder geval: Geen kinderwens hier... Voor nu. Die eierstokken liggen veilig en wel op Antarctica...

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:48

Driekwart van mijn oude klasgenootjes hebben al 1 of meer kinderen, ik ben 28 jaar en ja nu begint het bij mij ook te kriebelen maar die van hun zijn nu al een jaar of 5... Ik was er echt nog niet aan toe destijds ik wilde nog van alles doen (Uitgaan en school) en moest ook nog maar eerst een partner vinden die vaderwaardig is. Voor je daar achter bent ben je ook een aantal jaar verder... Nu ben ik zover heb een goede partner waar ik bijna 4 jaar mee samen ben en we zijn er klaar voor :j

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:15

Ik was ook altijd degene die altijd overal achteraan hobbelde. Omdat ik een jonge leerling ben, ben ik standaard een jaar jonger dan alle klasgenootjes geweest. Mochten zij naar de soos omdat ze 15 waren, was ik 14 en mocht ik niet mee. Was ik eindelijk 15, gingen zij naar de kroeg waar je 16 voor moest zijn en kon ik nog niet mee :+ Iedereen had vriendjes & vriendinnetjes bij de vleet, ging op kamers tijdens z'n studie terwijl ik liever veilig onder moeders vleugels de boel eerst eens bekeek... En vriendjes, ho maar.

Maar dat is inmiddels aardig bijgetrokken :+ Ben nu 27, nu 5,5 jaar samen met mijn lief waarvan 3,5 jaar samenwonend en 9 maanden getrouwd. Zijn bezig ons huis te verkopen om een ander huis te kunnen kopen, ben een studie aan het volgen naast mijn werk en wie weet daarna eens kindjes. En nu ben ik van de vriendengroep ineens een vlugge _O- Zijn veel stellen die al minstens 10 jaar samen zijn, een stel hebben al een huis, zijn getrouwd en hebben een kleintje van 1,5. De anderen hebben pas in het afgelopen jaar een huis gekocht, woonden al wel samen, en denken voorlopig nog helemaal niet na over trouwen, laat staan over kindjes :')

Fungeer dus lekker in de middenmoot inmiddels, maar ja, heb dan wel een vent die 9 jaar ouder is dus dan gaat de boel ook wat rapper denk ik.. Hoewel het heel logisch voelde om te gaan trouwen, alleen heb ik de eerste tijd 'getrouwd' en 'mijn man' wel heul volwassen gevonden _O-

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:43

Ik ben 28 en moet ook niks weten van trouwen en kinderen hoor! Al is het op mijn leeftijd nu echt niet meer te doen. Trouwen, kinderen... Nieuwe gespreksonderwerpen genoeg :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:18

Selien :D! Die tijd komt vanzelf wel, als je er klaar voor bent :)).

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:37

Toen ik rond de 20 was had ik juist helemaal geen vrienden die getrouwd waren of kinderen hadden.
Nu ben ik 40 en de tijd is voorbij gevlogen,nog steeds niet getrouwd en ik heb de eierstokken nooit horen rammelen.
In mijn hoofd ben ik daar nog steeds niet aan toe,brrrrrr!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:05

Soms kom ik wel eens via via een oude bekende naam tegen op facebook en dan ben ik wel eens gewoon nieuwsgierig wat er eigenlijk van geworden is. En dan kom ik ook soms mensen tegen die vijf jaar geleden echt nog pubers waren met een zeer kinderlijk karakter, echte losbollige feestbeesten, hele stille meisjes die om hun uiterlijk gepest werden...getrouwd, kinderen en soms zelfs al de tweede onderweg. Dan denk ik ook vaak wauw het leven vliegt toch soms bij anderen. Terwijl ik van mijn eigen leven het idee heb dat het gewoon blijft stilstaan, misschien valt het daarom extra hard op :+ .

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:22

Dat gevoel had ik eigenlijk pas toen ik al jaaaren getrouwd was en mijn jongste zwager ging trouwen, met een meisje dat geboren was in hetzelfde jaar als mijn jongste oppaskindje van vroeger :')

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 01:24

chelle_dora schreef:
LesleyxLinn schreef:

Verloven stelt tegenwoordig nog weinig voor.
Veel vrienden van mij zijn/waren verloofd. Of ze zijn al uit elkaar of het gaat nog járen duren voor ze trouwen. De een was verloofd en opeens was iedereen verloofd :')

Ja dat is ook wel zo := Voor mij is verloven wel een 'serieuze stap' dus vandaar dat ik er nogal van stond te kijken.. Nog niet eens weten of je elkaar wel leuk vindt als je samen woont maar wel al verloven.. :')

Ja precies. Dat zou voor mij ook erg serieus zijn.
Samenwonen vind ik wel erg af hangen van de situatie. Hoe serieus is de relatie, hoe oud ben je,neem je samen een huis of kom je eigenlijk een tijd 'logeren' bij de ander, kan je makkelijk terug naar je ouders of zelf iets huren.

Als je gaat verloven vind ik dat je ook wel binnen 1/2 jaar moet trouwen. Anders had je ook wel even kunnen wachten met verloven. Als ik een relatie met iemand heb mag ik hopen dat mijn partner op dat moment voor altijd bij mij wil blijven. Andersom is dat wel zo. Je gaat alleen eerst kijken of je dat na een lange tijd nog steeds wil en of dat goed gaat en dan ga je je verloven. Niet andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 01:28

casperrr schreef:
Klopt hoor, als ik mijn facebook open zie ik ook een lading trouwerij of babay foto's, hun liever dan ik. Laat mij maar lekker aan de andere kant van de wereld zitten, beetje reizen en doen waar ik zelf zin in heb. Dan al op mijn 23e huisje boompje beestje voor de rest van mijn leven te moeten doen :=

Ik ben 20 en ik ga trouwen, aan de andere kant van de wereld. Beetje reizen en doen waar ik zelf zin in heb. :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:39

Sissi87 schreef:
Aha, tja het lijkt wel of ze altijd vroeg kinderen krijgen die mensen..

:+ Of de rest gewoon erg laat..

Ik moest wel lachen om de OP. 21 jaar en dan al denken dat je haast moet maken. Dat gevoel behoor je te hebben op je 35ste denk ik :))

LesleyxLinn schreef:
Als je gaat verloven vind ik dat je ook wel binnen 1/2 jaar moet trouwen. Anders had je ook wel even kunnen wachten met verloven.
:)) Jij snapt de oorspronkelijke betekenis van verloven niet . :D En de moderne betekenis die t gegeven is maakt het vanwege plannen e.d. haast onmogelijk om met een half jaar te trouwen.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:35

upendo schreef:
Hee Sanne! Lang niet gesproken! :P Ja, raar hé! Ook nog eens getrouwd met een leraar van diezelfde middelbare school.. Erg vreemd om dat te beseffen!

Wij gaan echt niet beginnen aan trouwen of kinderen voor ik klaar ben met school, dus nog een goede drie jaar als het tegenzit. :P

En ik had m'n kleren voor jullie bruiloft al klaar hangen. :')

De tijd gaat inderdaad echt super snel...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-14 12:56

Haha, verloven kan ik wel snappen, maar zo vroeg doen en dan superlang wachten voor je bruiloft lijkt me zo zonde. Ik zou het geduld niet hebben. :P

haha, Sammie, dat heb ik dus ook.. :')
Ik zou me nu nog helemaal niet druk moeten maken om dat soort dingen! :P

Sorry schat, pas als Eef en ik allebei een fatsoenlijke baan hebben! :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:06

De mensen die ik veel spreek zitten nu in de afronding van hun studie, dus we lopen allemaal gelijk op qua ontwikkeling. We hebben bijna allemaal een vaste relatie, bijna allemaal wonen we nog op onszelf, en bijna allemaal willen we deze zomer gaan samenwonen. Op één meisje na, dat nu al samenwoont met haar Iraanse vriend en in november gaat trouwen. Maar uitzonderingen zijn er altijd :')

De paar mensen van de middelbare school die ik nog spreek, zitten inderdaad al aan de kinderen en de koopwoningen en de vaste contracten en de gezinswoningen met grote tuinen. Natuurlijk helemaal niets mis mee, maar ik kan me er gewoon zo weinig bij voorstellen om op deze leeftijd zo te leven. Het zou ook gewoon niet kunnen. Ik ben nog student nu, over een paar maanden afgestudeerd maar vast niet snel werk (en als er werk is, niet vast), dus nog lang geen koopwoning. Ik ben wel eens jaloers op de vastigheid die zij op deze leeftijd al hebben, maar of ik met ze zou willen ruilen? Dat dan weer niet :D

Overigens merk ik wel dat alle mensen die ik ken van vroeger die al 'die fase verder zijn', nog allemaal in de provincie wonen en nooit op kamers of op zichzelf zijn gegaan. Vrijwel alle mensen die ik ken die wel de provincie hebben verlaten of op zichzelf zijn gaan wonen, zijn nog helemaal niet zo gesetteld. Alsof het proeven aan de grotere stad en het op jezelf wonen ineens smaakt naar meer, en in ieder geval niet meteen naar settelen.

Mloei schreef:
Nee hoor... Hier vwo opleiding, hbo diploma, lekker aan het werk, getrouwd en eerste kindje op komst. Ben 23.... Gewoon doorstuderen en geen jaren overdoen;)

Hoe doe je dat dan met financieën? 18 als je klaar bent met vwo, 22 (21?) als je klaar bent met het hbo, denk ik? En dan dus maar een paar jaar gewerkt? Ik zou mezelf en mijn kat net kunnen onderhouden, maar een kind nog echt niets kunnen bieden.

Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar bokst, want ik vind het knap! Of werkt je man al langer?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:16

Er zijn wel verbanden te vinden tussen opleiding en huisje-boompje-beestje. Het idee dat 'de provincie' versus de stad hier de oorzaak van is is eigenlijk een vals verband. Mensen die een mbo opleiding doen beginnen procentueel gezien eerder aan kinderen/trouwen enz. hbo'ers zijn later, maar zitten dan ook langer op school. Landelijk (verspreid) zijn er meer mboscholen dan hboscholen :)

En ja... er zijn altijd uitzonderingen. Vergeet ook niet dat omgeving (vrienden e.d.) veel doet. Hoe vaak zie je het wel niet dat als er een van een vriendenkring trouwt de rest binnen 1 a 2 jaar volgt :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:22

Sammie schreef:
Er zijn wel verbanden te vinden tussen opleiding en huisje-boompje-beestje. Het idee dat 'de provincie' versus de stad hier de oorzaak van is is eigenlijk een vals verband. Mensen die een mbo opleiding doen beginnen procentueel gezien eerder aan kinderen/trouwen enz. hbo'ers zijn later, maar zitten dan ook langer op school. Landelijk (verspreid) zijn er meer mboscholen dan hboscholen :)

Ik neem aan dat je op mij reageert hier :D Ik wil helemaal niet de suggestie wekken dat het een causaal verband is, daar is wel wat meer voor nodig dan een patroon zien. Maar ik denk wel dat het ermee te maken heeft. De meeste mensen die bij ons verhuisden waren hoger opgeleid, maar ook een aantal mbo'ers vertrok, en zij wachten nu ook langer met settelen. En of dat komt door het verhuizen, of door de mensen met wie zij in de stad in aanraking komen, het zal allemaal meespelen. Ik denk dat je het niet los van elkaar moet zien en dat alles invloed op elkaar heeft, en uiteindelijk ook op je 'levensfases'.

Leeftijd, sociale omgeving, opleidingsniveau, verhuisgeneigdheid, cultuur, werk, ..., het is een ingewikkeld spinnenweb van verbanden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 13:33

Hier in mijn omgeving ook, al zijn dat er een stuk of 4-5 die na een 'relatie' van net 2-3 maanden zwanger raakte waarbij ze geen van alles nog samenwoonden.

Ook zijn deze dames 19 a 20 jaar. Dan houd ik mijn hart vast!!

Vriendlief en ik willen ooit trouwen en ooit kinderen als dat zo mag zijn, maar we hebben tijd genoeg!