gevoelens nemen een loopje met me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:23

hanny_jelke schreef:
chelle_dora schreef:
volgens mij snap ik het wel een beetje.. Maar ik vind ook inderdaad dat je heel overdreven reageert. Hoe lang zijn jullie samen geweest? Als dat een lange periode is geweest, is het best volwassen van hem om te vragen hoe het met je gaat. Hij is ook betrokken geweest met het kind dus ik vind het heel knap dat, na het be eindigen van de relatie, hij nog steeds vraagt hoe het gaat.

Je zegt jammer maar helaas , je moet doorgaan, doe dat dan ook. Niet kijken naar foto's waar je nog kriebels van hebt want die heeft iedereen wel eens. Maar je bent zelf ook volwassen, je hebt een kind, dus denk daar ook een beetje om; het is nu geen spelletje meer en je kan je kind niet continu meeslepen in de rollercoaster van gevoelens, en die moet je ook iedere keer gaan uitleggen waarom hij iedere keer komt en gaat.

Misschien helpt een goed volwassen gesprek tussen jullie twee, als de kriebels nog steeds zo sterk zijn. Als je het af wil sluiten, moet je ook niet meer naar die foto kijken.

ik snap wel wat je bedoelt,
een gesprek is op dit moment niet raadzaam,
waarom ik daar zo boos om wordt, is omdat zei graag sterken verhalen op hangt en dus goed kan zeggen ja die heeft al lang weer een ander of ja ze doet het met iedereen en dat soort dingen, en hij weet dat ook van haar, vraag dan een keer aan mij hoe het met me gaat, of aan iemand die niet zulke sterke verhalen verteld.
en we hebben ook leuke tijden gehad, en ja die mis ik wel. maar dat zal bij elke relatie zo zijn, daarom wil ik die foto eigenwijs toch elke keer proberen te verwijderen omdat dit het lastiger maakt.

opnieuw een relatie willen is ook niet aan de oorde, want als het weer verkeerd gaat dan zit je ook met de kinderen, dat wordt te verwarrend voor ze.
net als dat ik niet van man naar man wil huppelen en nu vooral eerst aan mezelf wil werken voor ik een nieuwe relatie aan ga, natuurlijk kan een relatie altijd fout gaan, maar dan is er van mij kant uit wel een betere basis.

Maar je hebt toch geen relatie met die vrouw gehad, die 'roddelaar' is toch niet je ex? Als je boos moet worden op je ex/vriend omdat een 'roddelaar' contact legt dan kan je denk ik beter alleen overblijven, want er is altijd wel iemand die zich ermee bemoeit, danwel onwaarheden de wereld in helpt, je hoeft niet iedereen aardig te vinden maar je kan ook niet van je partner verwachten dat diegene dezelfde mensen dan niet aardig vind.

Wat betreft het aan haar vragen ipv aan jou; in jouw ogen is het wellicht 'verraad' of 'stom' maar als je naar hem ook zo kort door de bocht bent geweest snap ik best dat hij het liever aan een ander vraagt die objectiever naar je kijkt, hoe het gaat. :+

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:27

@ jolien, ja zie het. snap wel wat je bedoelt hoor :j

@ eenitraM, nee daar komik niet nu pas achter :) daar was ik me in de relatie al van bewust en dit ook met hem besproken, helaas peelde er veel op dat moment, en dat maakte het moeilijker om aan mezelf te werken, hij heeft er ook begrip voor getoont, maar het ging tenkoste van hem zelf, omdat hij er door in een dip getrokken werd, en hij wilde wel maar kon mij niet meer steunen. hij heeft echter wel zijn best gedaan, maar uiteindelijk volledig begrijpelijk wel voor zich zelf gekozen.

@ chelle_dora, hij zocht contact met haar. en als hij het aan iemand wil vragen die er opjectiever na kijkt,moet hij echt niet bij haar zijn. in mij ogen, kijkt imand die je door het slijk heen probeert te halen er niet opjectief naar, roddelaars heb je overal, en daar ben ik me ook wel van bewust.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:28

TS en haar ex zijn sinds 3 maanden uit elkaar. De ex heeft bij een kennis gevraagd hoe het met TS gaat. TS is boos omdat de kennis veel roddelt en overdrijft, en haar ex dat weet, dus niet dáár vragen had mogen stellen. En eigenlijk helemaal niets had mogen vragen, want hij heeft geen recht meer te weten hoe het met TS is en zich met haar te bemoeien. Dat heeft TS hem op Facebook nadrukkelijk gemeld, met de melding dat hij haar niet tegen zou moeten komen, omdat ze zo boos is. Dat gebeurde enige tijd later toch, waarop TS naar hem toeliep met kwade bedoelingen. De ex heeft zich toen omgedraaid en is weggelopen. Maar ze heeft een foto op haar telefoon waardoor ze aan hem blijft denken, en die foto verwijderen lukt niet door een barst in het scherm (ik denk omdat het menu niet goed leesbaar is?).

TS: ik vind dat je ex zich een stuk volwassener gedraagt dan jij. Ten eerste heeft hij wél recht te weten hoe het met je is, jullie hebben immers samen kinderen. Ten tweede is dreigen met geweld echt beneden alle peil, en dat weet je volgens mij zelf ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:30

Dani schreef:
TS en haar ex zijn sinds 3 maanden uit elkaar. De ex heeft bij een kennis gevraagd hoe het met TS gaat. TS is boos omdat de kennis veel roddelt en overdrijft, en haar ex dat weet, dus niet dáár vragen had mogen stellen. En eigenlijk helemaal niets had mogen vragen, want hij heeft geen recht meer te weten hoe het met TS is en zich met haar te bemoeien. Dat heeft TS hem op Facebook nadrukkelijk gemeld, met de melding dat hij haar niet tegen zou moeten komen, omdat ze zo boos is. Dat gebeurde enige tijd later toch, waarop TS naar hem toeliep met kwade bedoelingen. De ex heeft zich toen omgedraaid en is weggelopen. Maar ze heeft een foto op haar telefoon waardoor ze aan hem blijft denken, en die foto verwijderen lukt niet door een barst in het scherm (ik denk omdat het menu niet goed leesbaar is?).

TS: ik vind dat je ex zich een stuk volwassener gedraagt dan jij. Ten eerste heeft hij wél recht te weten hoe het met je is, jullie hebben immers samen kinderen. Ten tweede is dreigen met geweld echt beneden alle peil, en dat weet je volgens mij zelf ook wel.

Dat ook nog. Als kind-van-gescheiden-ouders kan ik beamen dat het niet bevordelijk is voor kinderen als een van de ouders zich zo belachelijk kinderachtig opstelt.

Anoniem

Re: gevoelens nemen een loopje met me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:33

Ow wow is het de vader van je kinderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:33

hanny_jelke: Tja, in jouw ogen. Dat jij iemand niet aardig vind, wil niet zeggen dat ze niet aardig zijn. Zelf vind ik je nu namelijk ook overkomen als iemand die de boel enorm overdrijft, dus misschien vond ie het ook geen strakke actie om het direct aan jou te vragen.

Ik had even gemist dat het ook zijn kinderen waren.. Dan zou ik al helemaal aanraden om gewoon een stapje terug te doen en niet overal een gigantisch groot probleem van te maken, omdat het gewoon niet een mooi voorbeeld geeft voor je kinderen, en ze nemen dat wel met zich mee terwijl ze opgroeien.
Want als het inderdaad ook zijn kinderen zijn heeft hij alle recht om te vragen hoe het gaat, en als je dat niet wil moet je dat op een volwassen manier oplossen en niet boos zijn op degene die enkel 'boodschapper' is, het is niet de schuld van je ex dat je de boodschapper niet aardig vindt.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 14:39

Dani schreef:

kinderen zijn niet van hem ;)

met de vader van de kinderen heb ik nu normaal contact.
de relatie tussen de vader van me kinderen heeft echter wel enorme inpakt gehad, omdat hij losse handjes had naar mij toe, dit maakte mij in de nieuwe relatie erg onzeker, waardoor ik heel snel zonder duidelijke reden van me af beet.
daar ben ik nu mee bezig en krijg daar ook profeslionele begeleiding bij van uit het GGZ

met kwade bedoeling bedoel ik geen geweld, maar wel even flink zeggen hoe kwaad ik er om ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 14:40

Oh ik schrok al :=

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:40

Ik vind het heel verstandig van jou ex dat hij de confrontatie met een zeer gefrustreerde vrouw uit de weg is gegaan.
Ik had hetzelfde gedaan.

Je bent volwassen, dan hoef ik niet als een kleuter behandelt te worden.
Je gaat een normaal gesprek aan, of helemaal geen gesprek.

Je bent 23, hebt 2 kinderen.

Het advies wat ik je geef, vind eerst het geluk met je kinderen voordat er 10 andere kerels in huis gewoond hebben.

(en ja ik ben ook een gescheiden jonge moeder, maar na mijn scheiding heb ik eerste de tijd genomen voor mijn zoontje en pas een man in ons leven toegelaten als ik pas zeker wist dat deze bleef. Een scheiding is al zo belastend voor een kind.)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 15:43

Ik kende ook iemand dat wanneer haar vriend het had uitgemaakt zij gelijk 'wraak' wilde nemen. "Want hier kwam hij echt niet zomaar mee weg." Om te kotsen vind ik dat. Het is uit, laat het gaan en het is juist goed dat je ex is weg gelopen en niet met jou heeft staan bekvechten. Ik had precies het zelfde gedaan.
Echt geen zin in dat drama. Waarom zou je jezelf dat aan willen doen? De zaak wordt er niet anders van.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:09

Oh, excuus, dat heb ik verkeerd begrepen. Dan nog moet je echter nadenken over hoe jij op je kinderen overkomt. Wil je écht een moeder zijn die gaat dreigen over iets kleins als dit? Die iemand op straat wel eens de les wil gaan lezen? Of wil je een stabiele moeder zijn, die haar kinderen laat zien dat einde relatie niet het einde van de wereld betekent en dat je ook daarna normaal met iemand om blijft gaan?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:15

Ben je nu zo boos, omdat hij aan iemand anders gevraagd heeft hoe het met je gaat? Dat is toch helemaal niet raar om te doen?

Als je niets meer met hem (te maken) wil hebben, moet je gewoon je eigen leven gaan leven en niet steeds over je schouder kijken wat HIJ doet. Laat lekker, wat boeit het?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 16:28

Giolli schreef:
Ik kende ook iemand dat wanneer haar vriend het had uitgemaakt zij gelijk 'wraak' wilde nemen. "Want hier kwam hij echt niet zomaar mee weg." Om te kotsen vind ik dat. Het is uit, laat het gaan en het is juist goed dat je ex is weg gelopen en niet met jou heeft staan bekvechten. Ik had precies het zelfde gedaan.
Echt geen zin in dat drama. Waarom zou je jezelf dat aan willen doen? De zaak wordt er niet anders van.

wraak willen nemen???
nee hoor absoluut niet, ik laat het alleen niet gebeuren dat hij juist naar haar gaat terwijl hij heel goed weet hoe ze is, en mij daar zelfs meerdere malen gelijk in gegeven heeft, want zij staat er niet realisties, maar ziet het als een kan om de boel enorm op te blazen.
hij kon altijd bij me terecht, heb hem kort daar voor nog geholpen met papier werk.
er waren wel dingen die de emmer rustig aan deden vol lopen, maar dat druk je weg, om geeneskalatie te krijgen. op het moment dat ik hem tegen kwam waren de kids niet bij mij maar bij hun vader, anderswas ik ook niet op hem afgestapt.
heb hem ook al vaker gezegt, dat als hij vrienden met haar wil zijn hij dat lekker moet doen, maar dat ik het niet zou waarderen als hij dingen over mij bespreekt met haar, en hij weet ook waarom.
dus ja dit maakt mij kwaad, want ik vind het dus helemaal niet normaal dat ze dit bij iemand waar van bekend is dat je ruzie mee hebt gaat na vragen hoe het miet mij gaat.

@kipje39 als je even leest weetje dat er geen 10 kerels hier gewoond hebben voor de ware er is, want ben daar echt wel bewust mee bezig, hij heeft hier ook nooit gewoond.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:29

Hij is je ex dus hij is je op geen ENKELE manier verantwoording schuldig. Get over it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:29

Citaat:
ik laat het alleen niet gebeuren dat hij juist naar haar gaat terwijl hij heel goed weet hoe ze is,

Je hoeft het ook niet te laten gebeuren, het is je ex, niet je vriend.

Echt, je maakt je druk om dingen die jouw zaken niet meer zijn. Je hebt er een punt achter gezet, get over it. Je maakt problemen die er helemaal niet zijn. Het is je ex, niet je hond..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 16:31

nou sorry hoor maar het is in jullie ogen blijkbaar heel normaal omdat soort vragen bij iemand te vragen terwijl je 99% zeker weet dat er onzin uit komt?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:32

hanny_jelke schreef:
Giolli schreef:

wraak willen nemen???
nee hoor absoluut niet, ik laat het alleen niet gebeuren dat hij juist naar haar gaat terwijl hij heel goed weet hoe ze is, en mij daar zelfs meerdere malen gelijk in gegeven heeft, want zij staat er niet realisties, maar ziet het als een kan om de boel enorm op te blazen.
hij kon altijd bij me terecht, heb hem kort daar voor nog geholpen met papier werk.
er waren wel dingen die de emmer rustig aan deden vol lopen, maar dat druk je weg, om geeneskalatie te krijgen. op het moment dat ik hem tegen kwam waren de kids niet bij mij maar bij hun vader, anderswas ik ook niet op hem afgestapt.
heb hem ook al vaker gezegt, dat als hij vrienden met haar wil zijn hij dat lekker moet doen, maar dat ik het niet zou waarderen als hij dingen over mij bespreekt met haar, en hij weet ook waarom.
dus ja dit maakt mij kwaad, want ik vind het dus helemaal niet normaal dat ze dit bij iemand waar van bekend is dat je ruzie mee hebt gaat na vragen hoe het miet mij gaat.

@kipje39 als je even leest weetje dat er geen 10 kerels hier gewoond hebben voor de ware er is, want ben daar echt wel bewust mee bezig, hij heeft hier ook nooit gewoond.

Ik zeg ook nergens dat dit wel zo is! Ik zeg alleen voor dat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:32

hanny_jelke schreef:
nou sorry hoor maar het is in jullie ogen blijkbaar heel normaal omdat soort vragen bij iemand te vragen terwijl je 99% zeker weet dat er onzin uit komt?

En het is in jouw ogen normaal om je ex als een hond te commanderen aan wie hij wel of niet wat mag vragen?

Blijkbaar kwam die 1 procent van niet-onzin nu even naar jou toe, want in jouw openingspost staat letterlijk:
"zei kwam er netjes mee naar mij, wat ze er mee moest, (heeft het me ook laten lezen)"

Dus zo'n secreet zal het nou ook wel niet zijn anders had ze dat ook niet gedaan, of wel?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 16:33

chelle_dora schreef:
hanny_jelke schreef:

En het is in jouw ogen normaal om je ex als een hond te commanderen aan wie hij wel of niet wat mag vragen?

euuhhh zeg ik dat dan?

hij mag het best vragen maar dat vraag je niet bij zo iemand.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:34

hanny_jelke schreef:

Wat kan het jou in vredesnaam schelen? Zelfs als ze de grootste onzin tegen hem zou vertellen over jou, wat maakt dat nou uit? Je hebt toch niks meer met hem te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:35

Lees even de edit. En niemand zegt hier evengoed dat het normaal is om aan "zo'n iemand" iets te vragen, maar het is je ex, niet je hond, je kan niet voor hem bepalen met wie hij wel of niet mag praten. En wat ik al zei, ze heeft het blijkbaar wel in alle eerlijkheid aan je laten lezen, dus dan is ze wel ineens aardig en eerlijk genoeg, als je het maar mag lezen.

Houd je bezig met jezelf en met je kinderen, daar heb je het druk genoeg mee want die lijken nogal vergeten te worden in dit hele verhaal. Je bent een moeder, dus je kan niet alleen maar met jezelf en je eigen wereld bezig zijn, gedraag je daar dan naar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-14 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 16:36

Echt je lijkt wel 15 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:02

hanny_jelke schreef:
chelle_dora schreef:

euuhhh zeg ik dat dan?

hij mag het best vragen maar dat vraag je niet bij zo iemand.

Nou dan moet je hem misschien maar met niemand meer laten praten, iedereen kan namelijk onzin over je banketstaaf. Lekker laten gaan, ze kunnen beter over je fiets banketstaaf dan over je banketstaaf fietsen.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:16

hanny_jelke schreef:

Je zegt zelf dat ze ermee naar jou is gekomen. Was dit dan heel toevallig een 1% gevalletje??

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:20

he, jongens. niet zo banketstaaf.

TS gedraagd zich idd kinderachtig. maar als dat haar gevoel is, heeft ze er echt 0,0 aan om telkens hetzelfde te horen. (ts, wel wat mee doen) maar ik denk dat je even helemaal geen contact met hem moet hebben. helemaal niks. je ook niet meer boos maken. je hebt namelijk helemaal niks meer met hem te maken :)