40 dagen zonder Bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 13:54

Nies_ schreef:
Ik snap het idee heel goed. Dat ik het triest vind wil niet zeggen dat ik niet weet wat het is :')

Ik ben benieuwd wat je triest vind?
Ik vind mezelf niet triest. De tijd tot Pasen kan me alleen maar iets opleveren

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:54

Succes :D

Ik ga de poging niet wagen, want kan het toch niet :P

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:58

Lizzyy schreef:
Lara_Silver schreef:
Is het dan zo moeilijk voor je om niet op bokt te komen? Ik zou me daar toch een heel klein beetje zorgen om maken. := Gelukkig zijn er zowel op bokt als op internet applicaties te verkrijgen die de site kunnen blokkeren, dan kan helpen wellicht.

Zo denk ik dus ook een beetje :=

Kan je dan niet beter gewoon helemaal niet meer gaan computeren? Alleen stoppen met Bokt is denk ik niet heel zinvol?
Ik ga denk ik ook wat leuks bedenken :j niet computeren wordt een beetje lastig ivm school en huiswerk, maar ik ik vind het wel een leuk idee :j

daarom ben ik weer gaan puzzelen. zat altijd voor de tv met de laptop nu maak ik een puzzel met achtergrondgeluid van de tv.. heerlijk en mis het niet

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:01

Ik doe mee!
Ik merk dat ik echt bokt verslaafd ben.

* Yup, ik moet echt maar weer gaan leren ipv hier rond hangen*

Ik hoop dat het gaat lukken want mijn verslaving is GROOTS :o

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:02

_Gerdien_ schreef:
Het onderwerp zal niet iedereen aanspreken, maar ik ben benieuwd of er andere Bokkers zijn met plannen voor de tijd tot Pasen

:j
Ik ben niet gelovig (opgevoed), maar wil wel tot pasen vasten. Ik wil geen snoep/koek of andere ongezonde lekkernijen meer nuttigen en ook geen frisdrank meer. Qua alcohol wil ik me gaan beperken tot evt. een wijntje bij het eten, al ben ik al geen grote drinker, dus zo veel zal daar niet aan veranderen. Qua snoepen/snacken/ongezond eten, zal ik het zwaarder gaan krijgen!
Ik heb al wel één dag ingepland waarop ik mag zondigen, dat is een dag vanuit de studie, maar ook dan wil ik me bewust zijn van wat ik eet, waarom en dat er ook mensen zijn die niet die luxe hebben..

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 14:10

Suusie22 schreef:
Ik doe mee!
Ik merk dat ik echt bokt verslaafd ben.

* Yup, ik moet echt maar weer gaan leren ipv hier rond hangen*

Ik hoop dat het gaat lukken want mijn verslaving is GROOTS :o

Leuk!
Ook succes voor alle anderen die iets gaan ondernemen!

Esmeralda

Re: 40 dagen zonder Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:12

je kan het ook veranderen in enkel 40 min per dag bokt
hoe zit het dan met facebook? of heb je dat niet
succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:13

Wat een leuk idee TS :j
Ik bok ook (te) veel, maar wil het ook geen 40 dagen opgeven. Heb toch diverse vriendinnen die ik alleen via bokt spreek, en om die contacten te laten verwateren vind ik zonde.
Maar wat wel een idee is, is om te proberen om de komende 40 dagen elke dag een uur een boek te lezen, of iets creatiefs te doen. Om zo niet te blijven 'plakken' aan bokt, maar even bijkletsen en dan wat anders doen :j

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 14:19

Facebook..Nog zoiets. Dat zou een veel grotere uitdaging worden. Misschien iets voor volgend jaar.

De komende weken wordt het mooi weer. Ik wil weer meer gaan hardlopen en samen met mijn man een nieuwe tuin gaan ontwerpen

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:21

Nies_ schreef:
Ik snap het idee heel goed. Dat ik het triest vind wil niet zeggen dat ik niet weet wat het is :')

Kennelijk niet, want in je vorige post zeg je dat TS het doet om zichzelf te bewijzen. Dat is de insteek helemaal niet.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:40

Maar daar komt het wel op neer.

Equilis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:42

Ik vind het daar totaal niet op neerkomen hoor :) TS wilt gewoon proberen om terug wat meer bezig te zijn met haar man, dat heeft toch niets met zichzelf bewijzen te maken?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:44

Inderdaad. Ik ben in mijn vakantie ook twee weken FB-loos geweest, en dat was niet om me te bewijzen, maar om 2 weken af te zijn van al dat gezever wat daar op komt zonder dat ik belangrijke info voor school miste ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:47

Ach niet gelovig zijn heeft zo te zien ook zo z'n voordelen. Kan ik lekker blijven bokken ipv vasten!
Heel veel succes met het cold turkey stoppen.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:49

ais schreef:
_Gerdien_ schreef:
Het onderwerp zal niet iedereen aanspreken, maar ik ben benieuwd of er andere Bokkers zijn met plannen voor de tijd tot Pasen

:j
Ik ben niet gelovig (opgevoed), maar wil wel tot pasen vasten. Ik wil geen snoep/koek of andere ongezonde lekkernijen meer nuttigen en ook geen frisdrank meer. Qua alcohol wil ik me gaan beperken tot evt. een wijntje bij het eten, al ben ik al geen grote drinker, dus zo veel zal daar niet aan veranderen. Qua snoepen/snacken/ongezond eten, zal ik het zwaarder gaan krijgen!
Ik heb al wel één dag ingepland waarop ik mag zondigen, dat is een dag vanuit de studie, maar ook dan wil ik me bewust zijn van wat ik eet, waarom en dat er ook mensen zijn die niet die luxe hebben..

Ik ook niet, maar vind het ook een mooi moment om geen snoep en chips meer te eten!
Frisdrank drink ik niet en alcohol ook maar heel erg weinig.
Dus vanaf morgen geen snoep chips enzo voor mij :)

Voor mij is het omdat het gewoon goed is voor je lichaam en bewust te worden van wat je eigenlijk onbewust allemaal naar binnen werkt

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:50

Ik vind het een goed idee, ik merk idd dat mijn man zich ook ergert aan mijn smartphone.
Maargoed, ik zit vaak te facebooken omdat hij voetbal kijk en ik dat weer geen moer aan vind.
Dus in die zin vind ik dat hij zich niet zo moet aanstellen. :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:53

40 dagen mobiel, tablet en computerloos? :+

dat was 'vroeger'' normaal :=

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:54

Nou computerloos doen we maar niet, mijn baas ziet me aankomen dat ik 40 dagen geen pc wil zien.. :+

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:58

Beetje hypocriet vind ik dat veertig dagen vasten idee.
En wat na die veertig dagen, weer lekker brainless onbelangrijke dingen doen? :)

(niets persoonlijk hoor, vind het alleen dom dat mensen alleen rond pasen of na nieuwjaar opeens besluiten hun "leven te beteren" )

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:27

SuzanLarissa schreef:
Voor mij is het omdat het gewoon goed is voor je lichaam en bewust te worden van wat je eigenlijk onbewust allemaal naar binnen werkt

Dit is ook mijn belangrijkste reden :j
Succes!

@ cooper; na die 40 dagen wil ik niet weer lekker brainless van alles en nog wat eten. Hopelijk ben ik dan bewuster bezig met of mijn lijf behoefte heeft aan koekje nummer zoveel deze dag/week/maand en ook met het feit dat wij het hier helemaal niet zo slecht hebben.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:59

cooper schreef:
Beetje hypocriet vind ik dat veertig dagen vasten idee.
En wat na die veertig dagen, weer lekker brainless onbelangrijke dingen doen? :)

(niets persoonlijk hoor, vind het alleen dom dat mensen alleen rond pasen of na nieuwjaar opeens besluiten hun "leven te beteren" )

Voor sommige mensen misschien wel, ja, maar ik merk bij mezelf dat als ik veertig dagen zonder iets gedaan heb (doe het elk jaar nl, en probeer af te wisselen - dus een keer 40 dagen geen alcohol, het jaar daarop geen tussendoortjes, etc) ik er daarna niet zo heel makkelijk weer mee begin. Het gaat in je systeem zitten uiteindelijk, waardoor het voor mij in ieder geval na pasen ook nog prima een tijdje vol te houden is. Ook als het niet meer hoeft.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:46

Pff succes ts! Ik kan echt geen 40 dagen zonder bokt! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:49

Wens je vanaf morgen veel succes. Een hele originele moderne invulling van de 40 dagentijd.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:57

Heel veel succes! ik ga 40 dagen uuhm.. iedere dag een (deel van een) boek lezen of puzzel maken :j, goed voor mijn vaardigheid heb ik ooit eens ergens gezien. op die manier hoop ik op zn minst rust, (of juist stress, wordzoeker > kan je net dat ene woord niet vinden)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 17:09

Ik heb de komende 40 dagen heul veul plannen :j Gewoon 't zelfde als altijd doen :D