Waar in het zuid oosten vandaag winkelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Re: Waar in het zuid oosten vandaag winkelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:32

Eh nee.. eigenlijk niet. :')

Er is wel nacht van Hengelo, maar daarbij kan je dan vooral het centrum zelf (winkelgedeelte) met de auto niet in, maar dat kan je op 'normale' dagen ook al niet. :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:42

huh? Ineens een bericht verwijderd?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:44

Sani schreef:
Eh nee.. eigenlijk niet. :')

Er is wel nacht van Hengelo, maar daarbij kan je dan vooral het centrum zelf (winkelgedeelte) met de auto niet in, maar dat kan je op 'normale' dagen ook al niet. :')

Dan snap ik dat carnaval raar overkomt :+ Maar hier is met enige regelmaat wel iets waardoor je ergens niet door kan. Al was het maar hier in de wijk vanwege wegwerkzaamheden en nieuwbouw. Dat vind ik wel af en toe irritant, want dat duurt een paar weken tot zelfs maanden. Maar iets wat maar 1 of 2 dagen is, tsja, als er maar genoeg borden staan hoe ik dan moet rijden zodat ik uiteindelijk op m'n bestemming komt, maakt het mij weinig uit :) Je verandert er toch niks aan :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:17

Ik ben gezegend met een man die in een dorp woonde in de carnavalsstreek van limburgs belgië en oh wat heb ik er een bloedhekel aan...
Om negen uur in de ochtend gewekt worden met die klere muziek die dan de hele dag keihard blijft opstaan. Kilometers om rijden om bij mijn paarden te geraken en dan is het ook nog eens slecht omgeleid waardoor ik nog drie geërgerde politie agenten uitleg mag geven "hoe ik hier geraakt ben".
:x Ik heb gewoon de paar wegen waar ik in kon genomen, net als de 5 auto's achter me blijkbaar. :x

En waarom? Het draait 'm toch om het zuipen, huur een loods af, stel je wagens op en duw die vierders er bij. Iedereen blij.

Carnaval was ooit bedoelt als een feest voor de vastenperiode. Hoeveel vierders zouden er nog vasten?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:27

Ayasha schreef:
Ik ben gezegend met een man die in een dorp woonde in de carnavalsstreek van limburgs belgië en oh wat heb ik er een bloedhekel aan...
Om negen uur in de ochtend gewekt worden met die klere muziek die dan de hele dag keihard blijft opstaan. Kilometers om rijden om bij mijn paarden te geraken en dan is het ook nog eens slecht omgeleid waardoor ik nog drie geërgerde politie agenten uitleg mag geven "hoe ik hier geraakt ben".
:x Ik heb gewoon de paar wegen waar ik in kon genomen, net als de 5 auto's achter me blijkbaar. :x

En waarom? Het draait 'm toch om het zuipen, huur een loods af, stel je wagens op en duw die vierders er bij. Iedereen blij.

Carnaval was ooit bedoelt als een feest voor de vastenperiode. Hoeveel vierders zouden er nog vasten?

Tja... niet om het een of ander, maar dat lijkt me meer aan het begrip Belgie te liggen dan aan het carnaval op zich... :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:30

Geen carnaval is ook een omleiding.
Maar zoals ik al zei; hoeveel vierders vasten er nog?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:30

Wat Ayasha zegt klopt wel hoor.
Quote:Carnaval was ooit bedoelt als een feest voor de vastenperiode.
Hier was Carnaval idd. voor bedoeld en het duurde geen 6 dagen zoals ze nu doen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:32

Ayasha schreef:
Geen carnaval is ook een omleiding.
Maar zoals ik al zei; hoeveel vierders vasten er nog?

haha, ja maar we weten allemaal hoe het met Belgische omleidingen gaat... :')

dan mag je van geluk spreken dat je nog érgens terecht komt :j

Vasten? Nou, niemand in mijn omgeving, maar carnaval wordt er genoeg gevierd!

Hoeveel mensen vieren nog Kerst omdat het kindeke jezus geboren is? :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:33

maar daar hoeven geen hele straten voor af gezet te worden.
Ik geraakte hier gisteren verdorie nog het dorp niet meer uit.

Zoals ik al zei; huur een loods en ga daar lekker samen vieren. Iedereen blij. Als het toch enkel om het zuipen en feesten gaat snap ik eigenlijk al niet dat ze het niet gewoon in een café houden.

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:37

Ayasha schreef:

En hoeveel mensen die een paasbrunch nemen hebben gevast? Hoeveel mensen die kerst vieren gaan regelmatig naar de kerk, om over bidden nog maar te zwijgen? Hoeveel ouders laten hun kind dopen/ de communie doen of trouwen in een kerk zonder de rest van hun leven bezig te zijn met het geloof?
Moeten we dat allemaal maar als belachelijk betitelen, of nog beter, verbieden? Hou toch op zeg, chagrijnig gedoe! Leven en laten leven of zoiets...

Edit: en ja, die communicantjes lopen hier ook een rondje door het dorp. Kom ik dus ook mijn deur niet uit! Net zoals met Pasen hier een processie gelopen wordt.
Vergeet de hubertismis met bijbehorend rondje niet, het schuttersfeest, de eneco tour, de jaarmarkt, het skelterracen, koningsdag optocht...
Laatst bijgewerkt door schuimpie op 04-03-14 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:39

Nee maar het zou fijn zijn als niet iedereen verplicht wordt mee te doen.
Paasbrunch, kerstfeesten, allemaal binnenshuis. De dag dat die publiek gedaan worden en anderen verplicht worden er aan mee te doen of iig onder te lijden, ben ik daar ook tegen. :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:15

Ayasha schreef:
Paasbrunch, kerstfeesten, allemaal binnenshuis. De dag dat die publiek gedaan worden en anderen verplicht worden er aan mee te doen of iig onder te lijden, ben ik daar ook tegen. :+

Pfffft hoeveel citroenen heb jij eigenlijk gegeten de laatste tijd...

wat een zuur gedoe.

Ga in IJsland op een vlakte wonen: heb je neeeeeeergens last van!

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 15:05

Dames...ik wilde alleen maar weten waar de winkels open zijn

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:17

:D
Ik weet het natuurlijk niet van alle winkels maar volgens mij zijn de grote zaken nu gewoon open. Supermarkten in elk geval wel, V&D, Bijenkorf ook. De kleintjes zal individueel verschillen. Vaak staat het wel op hun website als ze dicht zijn.
Hier bv. de kapper zag ik net. ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:22

Amaris schreef:
Ayasha schreef:

wat een zuur gedoe.

Sorry Ayasha, maar bij ons zijn echt niet alle straten dagen afgesloten.
Alleen gedurende de optocht zijn er 1 middag een aantal straten afgesloten.

Vervelend voor je dat dat bij jullie anders is. :(:)

@TS: dat kun je gewoon niet voorspellen.
Bij ons is de groenteman open, de bakker niet, de slager open, de kapper niet, de ene kledingwinkel wel, de andere niet. Geen pijl op te trekken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:28

Wat ben ik toch blij met ons zuiden, hebben tenminste een groot, redelijk lang durend, feest waar jong en oud naar toe werkt (wagens, pakken). Zou lekker respectvol zijn als de winkels dan wél open waren. Mensen mogen best gestimuleerd worden fijn naar de optochten te gaan kijken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:54

Jemig wat een gezeur weer over carnaval :')
Straten afgesloten zal niet meer dan een dagdeel zijn, dat is hier ook en niet heel de stad. Dat je dan je straat niet uit kan dat weet je van te voren dus niet zo zeuren ga dan lekker ergens anders wonen :evaw:
Of gaan jullie ook zeuren als er een begravenis is en de route van de kerk naar de begraafplaatst even een halfuurtje niet kunnen rijden?????
Leven en laten leven, als je er geen last van wil hebben dan kan dat prima maar zeur eens niet zo. Gun mensen ook gewoon hun plezier...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 15:55

Sani schreef:
Maar waarom moeten andere mensen daar de dupe van worden?
Hier merk ik er gelukkig niks van, maar het is toch belachelijk dat mensen hun plannen moeten wijzigen, hun routes moeten aanpassen, bij wijze van hun huis niet eens uit kunnen doordat de toegangswegen afgesloten zijn? Ook al is het maar 1 dag per jaar (duurt carnaval niet langer?)

Er is maar 1 dag per jaar optocht San (of 2... jeugdoptocht en gewone). En je huis uit kan je altijd, alleen met de auto kan je er niet door en daar kan je dan rekening mee houden. Je auto een straat verderop parkeren bijv, optocht begint namelijk altijd op hetzelfde tijdstip en je krijgt er heus wel bericht van.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 19:00

Geshopt in Eindhoven, geen carnavalsvierder gezien en alle winkels open

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:52

+:)+

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:57

Fijn dat je gewoon hebt kunnen shoppen! Nog wat leuks gevonden?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:28

Goed dat je dan naar Eindhoven bent gegaan :) Want hier in Den Bosch was je wel middenin het carnavalsgedruis gevallen vermoed ik, genoeg boerenkielen en rood-wit-gele sjaals naar de stad zien vertrekken vandaag :+ Hele winkelcentrum dicht behalve de C1000 :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 01:34

Iris82 schreef:
Amaris schreef:

wat een zuur gedoe.

Sorry Ayasha, maar bij ons zijn echt niet alle straten dagen afgesloten.
Alleen gedurende de optocht zijn er 1 middag een aantal straten afgesloten.

Vervelend voor je dat dat bij jullie anders is. :(:)

@TS: dat kun je gewoon niet voorspellen.
Bij ons is de groenteman open, de bakker niet, de slager open, de kapper niet, de ene kledingwinkel wel, de andere niet. Geen pijl op te trekken.

Ik houd ook al niet van koude dus ook daar zou ik in het binnenland moeten Gaan wonen. Verder is de algemene tendens dat ik gewoon moeite heb met het door de strot duwen van dingen. :+ ik uit mijn mening daar over ook irl maar verder ben ik er vrij kalm onder hoor. :+ maar ik ga niet zeggen 'jeuh carnaval!' Als ik het een k*tfeest vind dat enkel debiel gedrag en overlast mee neemt. Maar als jij of Pietje dat niet vindt, even goede vrienden hoor. :+ maar als Piet mag zeggen dat het leuk was mag ik ook vloeken over de afgezette straten. :+

En in Diepenbeek was het ook enkel de dorpspraat en kon je achterom het dorp nog wel uit maar die malloten hier sluiten je verdorie op in je eigen huis, en nee, geen twee uur, ben net gaan kijken (de datum is ook nog mis ook maar bon) zondag geraak ik als ik het goed interpreteer (en ik vrees Van wel, mijn man zei ook al zo iets maar ik dacht dat die overdreef maar blijkbaar niet) van twee tot zeven de oprit nog niet meer af. :? Ik ga kijken om mijn auto ergens anders te zetten want ik vertrouw niet op het verstand van de aanwezigen dat mijn auto niet beschadigd zal raken. :x (mijn parkeerplek ligt parallel aan het voetpad) bovendien ga ik minder kunnen relativeren als ik 5 uur niet weg kan indien nodig vrees ik. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 06:17

Ik als rasechte Noord-Hollander woon sindskort in Den Bosch, dus ik werd meteen in het carnavalsgeweld gemieterd :+ Het is idd wel even wennen. Zo zat ik gisteren naast een ijsbeer in de bus :') maar vind het best grappig! Wel even wennen dat de sportschool en andere winkels dicht zijn, maar ach, die paar dagen :D Dat wist ik al van tevoren en dan kun je daarop anticiperen. Supermarkten waren wel gewoon tot 13:00uur open.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:29

friesam schreef:
Geshopt in Eindhoven, geen carnavalsvierder gezien en alle winkels open

Citaat:
Goed dat je dan naar Eindhoven bent gegaan Want hier in Den Bosch was je wel middenin het carnavalsgedruis gevallen vermoed ik, genoeg boerenkielen en rood-wit-gele sjaals naar de stad zien vertrekken vandaag Hele winkelcentrum dicht behalve de C1000

Zo zie je maar weer dat het een stelletje amateurs zijn daar in Eindhoven :')