Service DPD/Agradi

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 22:51

Suzanne F. schreef:
Bij Agradi weet je gewoon dat het langer kan duren voordat je het binnen hebt. Daar houd ik gewoon al rekening mee.

Idem hier. Ga er gewoon altijd vanuit dat als iets leverbaar is dat het minstens 3 werkdagen duurt :) Dan valt het meestal mee :)
Wel al twee keer gemailt met een vraag en had altijd binnen 12 uur antwoord, wat ik zeer netjes vind :)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 00:39

Suzanne F. schreef:
Bij Agradi weet je gewoon dat het langer kan duren voordat je het binnen hebt. Daar houd ik gewoon al rekening mee.
Ik vind je klachtenbrief/mail ook niet echt heel netjes trouwens.

Wat vind je er precies niet netjes aan?

loez

Re: Service DPD/Agradi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 00:46

Denk dat het probleem meer bij DPD ligt! Over dat hele bezorg bedrijf ben ik niet te spreken. De chauffeurs zijn asociaal, de meeste dan en bijvoorbeeld bij ons op de zaak ( Profile tyre center) komen ze banden brengen, gooien ze binnen neer, zonder pakbon ( die verplicht is) en vragen direct om een handtekening en hebben altijd haast.

9 van de 10 keer klopt het hele zooitje niet en ligt de andere helft van een setje banden in een andere bus.

Denk dat het niet agradi opzich is, maar neem aan dat er meer klachten zijn. Zou voor mij een reden zijn om een ander bezorg bedrijf te kiezen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 09:59

Alexandra_ schreef:

Het taalgebruik. :)
Naadje, toontje waar je u tegen zegt. Dat hoort niet in een nette (klachten)brief.
Maar goed, daar gaat het hier niet om. De boodschap was duidelijk in ieder geval.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:18

Volgens mij ligt het probleem inderdaad niet bij agradi, maar bij DPD. Op het moment dat agradi het pakketje aan DPD overgeven kunnen zij in principe niets meer aan de levering doen (neemt hun verantwoordelijkheid overigens niet weg).

Ik heb ook een keer gehad dat ik een pakketje bij agradi besteld had. Ging keurig op tijd de deur uit bij agradi. Ik zou de dag voor de verzending na 20.00 uur op de site van DPD kunnen zien hoe laat mijn pakket geleverd zou worden. Nou, ik heb om 23.00 uur nog gekeken en toen stond er nog niets op. De volgende dag om half 10! stond de levertijd er pas. Dat was tijdens een verplicht college, dus ik kon er niet bij zijn. Maar ik kon het afleveradres of tijdstip ook niet meer wijzigen, want dat moet de dag van te voren...
Vervolgens werd ik op mijn mobiel gebeld door de bezorger van DPD (daar ben ik sowieso al niet zo van gediend) en het eerste wat hij zij was "Waarom ben je niet thuis?" op een toon waar ik stijl van achterover viel. Uitgelegd dat ik ook gewoon naar school moest, waarop hij zei "Daar heb ik toch niks mee te maken!" Nog geprobeerd uit te leggen dat hij het pakketje bij mijn buren of de huisbaas kon afleveren, en hij mocht het wat mij betreft zelfs voor de deur zetten, maar nee, dat kon allemaal niet...
De volgende dag precies hetzelfde verhaal. Weer veel te laat de aflevertijd bekend gemaakt, waardoor ik niks meer kon regelen, weer onbeleefd opgebeld (deze was wel iets minder erg dan de vorige). Toen heb ik maar aangegeven dat ze het pakket naar een afhaalstation moesten brengen. Dat was een supermarkt op bijna een half uur fietsen. Vervolgens kreeg ik bericht dat het pakket daar lag, dus ik naar de supermarkt toe, was het pakket daar niet! Afgesproken bij de supermarkt dat ze me zouden bellen als ze het pakket hadden, uiteindelijk was het er twee dagen later dan toch.
Ik heb een dikke klacht naar DPD gestuurd, met name over de klantvriendelijkheid van hun chauffeurs. Daar heb ik nooit meer iets over gehoord.

Ts, heel vervelend, maar volgens mij ligt het echt niet aan agradi. Overigens vind ik de toon van jouw mailtje ronduit onbeleefd. Naadje, toontje waar je u tegen zegt? Daar zou ik als bedrijf al nauwelijks meer serieus op in willen gaan...

Edit: overigens vermoed ik dat je het mailtje per ongeluk naar de verkeerde afdeling gestuurd hebt. Als het bij de verkeerde afdeling aankomt kunnen zij er niks mee doen, daarom krijg je zo'n standaard mailtje terug met je moet contact op nemen met die en die. Als je dat doet, krijg je waarschijnlijk wel een persoonlijk mailtje terug.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:24

Sieltjuh schreef:
Suzanne F. schreef:

Idem hier. Ga er gewoon altijd vanuit dat als iets leverbaar is dat het minstens 3 werkdagen duurt :) Dan valt het meestal mee :)
Wel al twee keer gemailt met een vraag en had altijd binnen 12 uur antwoord, wat ik zeer netjes vind :)

Toch is het niet netjes omdat op hun website staat, voor zo laat besteld. Volgende dag in huis.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:55

Ik heb nooit problemen met agradi gehad. Vrijwel altijd de artikelen de volgende dag in huis gehad. Maar een enkele keer dat een artikel niet op voorraad was dat ik langer heb moeten wachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:10

Marjo89 schreef:
Sieltjuh schreef:

Toch is het niet netjes omdat op hun website staat, voor zo laat besteld. Volgende dag in huis.

Zitten wel bepaalde voorwaarden aan vast natuurlijk, het artikel moet in voorraad zijn, met iDeal betaalt zijn, voor 3 uur besteld uit m'n hoofd gezegd. En dan kunnen zij het wel verstuurd hebben, maar is het aan DPD om het op tijd af te leveren. Anders kan je op zaterdag wat bestellen en op zondag of maandag klagen dat het er niet is, terwijl de meeste bezorgdiensten die dagen niet werken :+
Agradi zal voor zover ik weet, mits alles op voorraad is, diezelfde dag de order versturen, maar soms is DPD nogal eh, lomp :=

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:15

DPD is inderdaad niet altijd even goed gemanierd, denk aan pakketjes onbeheerd achterlaten als je niet thuis bent enzo :')

Ik heb met Agradi zelf verder nooit problemen. Ja, één keer gehad dat een product toch niet op voorraad bleek te zijn, kreeg een uur later al een hele nette mail en de volgende dag mijn geld terug.

Denk inderdaad dat je het in dit geval bij DPD moet zoeken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 12:27

Het probleem ligt bij DPD, en nee dat is nu eenmaal niet de beste. Niet qua afspraken en de vriendelijkheid van het personeel ook niet.

Hier worden regelmatig pakketten afgeleverd door DPD, maar gebeurt regelmatig dat het weer niet goed gaat.
Pakketten van mij elders, en ik pakketten van andere.
Normaal komt dit met scannen wel uit, maar er lopen diverse buitenlandse krachten die het apparaat niet begrijpen of de taal machtig zijn.

Bij mijn vorige werkgever zat er opeens buiten een hele stelling onder de yoghurt of iets dergelijks.
Terug gekeken op de beveiligingscamera hoe dat erop kwam. Nou door de bezorger van DPD die het rijdende weg zo uit de bus gooide 8)7

Werkgever een klacht ingediend bij DPD, nee dat deden hun chauffeurs niet. Ach toen het filmpje maar als bewijs daarheen verzonden.
Vanuit DPD geen reactie terug.
Later de bezorger erop aangesproken, nee dat had hij niet gedaan. Maar het filmpje weigerde hij om te kijken, want hij wist zelf dat hij dat niet gedaan had.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 16:18

Suzanne F. schreef:
Alexandra_ schreef:

Het taalgebruik. :)
Naadje, toontje waar je u tegen zegt. Dat hoort niet in een nette (klachten)brief.
Maar goed, daar gaat het hier niet om. De boodschap was duidelijk in ieder geval.

Klopt, maar na 2 keer een mail gestuurd te hebben naar Agradi én DPD, was ik het wel een beetje zat..

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:30

Ik heb meerdere keren wat besteld bij agradi en als ik iets nodig heb kijk ik daar áltijd als eerste. Ik heb nog nooit problemen gehad! Sterker nog 2 keer waren ze te vroeg. Levertijd was 2-5 dagen en het was er in 1 dag. Nou is het wel een jaar geleden dat ik voor het laatst iets heb besteld.

En ik ga er in mee, dat je klachtenbrief netter kan. Met een nette, formele brief bereik je al veel meer.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:43

Ik bestel er regelmatig wat, en ook nog nooit problemen mee gehad ook niet met DPD.
Heb wel een keer meerdere producten in 1 bestelling gehad, waarvan er 1 toen volgens mij 3 tot 5 dagen wachttijd had. De rest van de producten had ik toen snel nodig, dus mailtje achteraan gestuurd, en zelfde dag nog reactie terug dat ze de order hadden gesplitst en de dag erop had ik de producten in huis.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 16:49

Hier ook nog nooit problemen gehad met agradi. Altijd leuk daar met die kortingen! Vorige week nog een Bucas besteld die 60 euries goedkoper was. Maarja DPD, daar loopt het mis he. Ik heb er zelf nog geen slechte ervaringen mee, tot nu toe alle pakjes gekregen (TNT wel eens problemen meegehad, volgens hun was ons adres onbestaand, uh tja ik woon hier toch echt hoor :+ ) maar ik heb daar via mijn werk al veel klachten over gehoord!