Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Beb_bokt schreef:Ik begrijp wel wat je bedoelt. De 'gewone' burger, die hard werkt en netjes zijn rekeningen betaald, groeit het allemaal behoorlijk boven het hoofd met de ziektekosten premies. Een paard weg doen omdat je de kosten niet meer kunt opbrengen kan natuurlijk dramatisch zijn. Vergeet niet dat niet iedereen een partner of kinderen heeft. Een paard kan een stukje kameraadschap bieden, iets wat net zo belangrijk is voor een mens als onderdak en voedsel. Dat heeft niets te maken met luxe, wat niet wil zeggen dat een paard niet een rib uit je lijf kost in m.n. onderhoud.

per maand kostte.Lusitano schreef:Weet je wat ik me afvraag? Hoe het kan dat die kosten zo exponentieel gestegen zijn sinds de privatisering van de ziektekostenverzekering.
Ik weet nog (pas op: komt er een uit de oude doos) dat het ziekenfonds iets tussen de 50 en 60 GULDENper maand kostte.
Rebeccaa schreef:Het staat mij heel erg tegen dat mensen het hebben over "eigen volk eerst!!" terwijl er in Nederland altijd onderdak, onderwijs en voedsel te krijgen is..
En het Koningshuis dat zo duur zou zijn- tja, een president is niet goedkoper hoor.
Lusitano schreef:Weet je wat ik me afvraag? Hoe het kan dat die kosten zo exponentieel gestegen zijn sinds de privatisering van de ziektekostenverzekering.
Ik weet nog (pas op: komt er een uit de oude doos) dat het ziekenfonds iets tussen de 50 en 60 GULDENper maand kostte.
lady62 schreef:mensen moeten productief zijn zo niet dan word je afgeschreven.
Hard werken moet je je mag eten en wonen en voor de rest mag je inleveren bij het systeem.
Luxe wat is dat wie bepaald dat je werkt er toch voor.
En waar gaat al dat geld heen en het geld uit het verleden waar is het gebleven.
Oude mensen die hun leven hard hebben gewerkt voor wat wij nu hebben worden afgeschreven waarom gewoon omdat ze niet meer produceren.
Het woord "vergrijzing" deze mensen hebben gespaard voor hun AOW jaren lang waar is dit geld gebleven?
Soms schaam ik me om Nederlander te zijn en het ergste is iedereen trapt er in.
We zijn gewoon makke schaapjes in een kudde die zich vast houden aan zoete woordjes van het kabinet.
Let maar op het word nog veel erger.
janderegelaa schreef:lady62 schreef:mensen moeten productief zijn zo niet dan word je afgeschreven.
Hard werken moet je je mag eten en wonen en voor de rest mag je inleveren bij het systeem.
Luxe wat is dat wie bepaald dat je werkt er toch voor.
En waar gaat al dat geld heen en het geld uit het verleden waar is het gebleven.
Oude mensen die hun leven hard hebben gewerkt voor wat wij nu hebben worden afgeschreven waarom gewoon omdat ze niet meer produceren.
Het woord "vergrijzing" deze mensen hebben gespaard voor hun AOW jaren lang waar is dit geld gebleven?
Soms schaam ik me om Nederlander te zijn en het ergste is iedereen trapt er in.
We zijn gewoon makke schaapjes in een kudde die zich vast houden aan zoete woordjes van het kabinet.
Let maar op het word nog veel erger.
Ik zal het je eens anders zeggen: die oude mensen zijn feitelijk de schuld van de situatie van nu. Omdat er destijds een zorgstelsel is ingevoerd op basis van solidariteit (jij betaalt voor de ander). De ouderen van nu profiteren van dat stelsel en wij betalen hun AOW. En wij hebben dat later waarschijnlijk niet meer.
Yv_ schreef:Ja, een paard is een maatje, maar een paard is wel effe 350 euro per maand stalling.
En ja, ik weet dat dat afhankelijk is van de regio waarin je woont, maar ik betaalde dit wél voor stal, buitenbak en land. Dus ja, wél een ontzettend luxe-ding.
Imala schreef:Of het leuke gescheiden wonen/zorg. Huur maar een kamertje en koop je zorg maar in. Dat je maar een aowtje hebt das je eigen probleem.