Dilemma. Samsung of Iphone?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Dilemma. Samsung of Iphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:31

Iphone! ben helemaal fan! nooit meer anders!
Die van mij is al wel gevallen maar je ziet er gelukkig niks aan.
Ik vind de kwaliteit van samsung bedroevend voor dat geld en vind het systeem niet stabiel genoeg.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:32

Ik heb mijn iphone 4s al ontelbare keren laten vallen, plat op het scherm, van de trap, op de stenen, van me paard, hij is enkel 1 keer stuk gegaan van een trap van me paard verder leeft ie nog steeds geen krasje niks kwestie van een goed hoesje ik mag eind maart ook een nieuwe en ga voor de 5s! :D

Alnate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:36

Ik ben zeer tevreden over mijn iPhone. Ik heb er een Griffin hoes omheen zitten, waardoor hij heel goed beschermd is tegen vallen, regen, stof en vuil. Het ziet er niet elegant uit, maar wel heel stoer!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:38

Renee1991 schreef:
Desperado_ schreef:
ook de levensduur van de batterij is aanzienlijk langer, ik laad mijn Note 1x in 48 uur op.
Eh? Ik mijn oudere iPhone 4S ook...... :')

Oh en nog iets.. Apple behoudt zijn waarde veel langer dan Samsung. Misschien nu niet aan de orde, maar als je je iPhone ooit weer wilt verkopen, krijg je er veel meer voor terug dan voor Samsung.
Nog meer argumenten nodig? Ik kan nog wel ff doorgaan :P

Mijn batterij is binnen een paar uur leeg.. (iPhone 4S) Sluit altijd al mn apps af, locatievoorziening uit bij de meeste apps, 3G uit, dataroaming uit...

Bottles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:41

Ik zou voor de Iphone gaan! Jarenlang gehad en super tevreden over. Mijn 4s doet het nu nog steeds perfect, al 2,5 jaar. Ik mocht een maand geleden ook abonnement verlengen en ben toen voor de Samsung Galaxy s4 mini gegaan. Domste keuze ooit! Accu is niet goed, telefoon wordt gloeiend heet en na 4 uurtjes helemaal leeg. Heb hem teruggestuurd, want het schijnt een standaard Samsung mankement te zijn. Alleen is het jammer dat ook de nieuwe accu slecht is. Daarnaast vind ik een iphone veel makkelijker in gebruik. Ik zou als ik jou was ook even goed op internet zoeken naar reviews etc. Maar persoonlijk zou ik je een iphone aanraden.

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:44

Samsung galaxy S5, komt binnenkort uit :D

Ze zijn allebei goed. Als je naar de cijfers gaat kijken is de samsung galaxy s4 beduidend beter. Dus, kies was jij graag wilt. Ga je voor de betere S4 of de chiquere iphone. Keuze is aan jou :P

Zelf heb ik de samsung galaxy S4. Tja, de batterij is een minpunt. Maar dat is logisch als je een groter scherm hebt wat energie kost. Verder is het helemaal top.
Vooral de camera is een toppunt. Ik kan ontzettend heldere foto's maken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:45

MyHorseGirl schreef:
Mijn batterij is binnen een paar uur leeg.. (iPhone 4S) Sluit altijd al mn apps af, locatievoorziening uit bij de meeste apps, 3G uit, dataroaming uit...

Dan is er echt iets mis met je telefoon. Of er zit een bug in de software, of de accu is kapot geladen. Dit is in ieder geval niet 'gemiddeld' voor een iPhone. Heb je nog garantie? Misschien even naar de winkel gaan er mee :-)

eenitraM

Ik ben van een Xperia P overgegaan naar de samsung S4. Kon ook kiezen voor de iphone maar god wat ben ik blij met de samsung. Fijn, groot breeld, snel, handig, gemakkelijk. Maar ook de sony xperia, doet het na 2 jaar nog steeds uitstekend. Beide telefoons bevallen mij. De iphone vind ik gewoon zwaar irritant klein en met lastige software

pluisje88

Mijn iphone 4 kan net geen twee dagen mee. Aan 1 dag hou ik ruim over, de tweede dag red ik net niet de hele dag.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-14 14:46

Ik heb met mijn samsung ook constant het probleem dat hij nog geen 12 uur mee gaat. Erg vervelend om vaak gewoon zonder telefoon te zitten. Levensduur van de batterij vind ik dan ook een belangrijk punt. Fijn dat iedereen zo reageert! Denk dat die iphone wel een goeie is om te doen :j

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:47

Alleen de camera van mijn iphone is best slecht. Al geloof ik dat er in de nieuwe modellen een betere camera zit. Maarja heb een telefoon als telefoon dus tja. Heb niet voor niks een spiegelreflex dus als ik echt mooie foto's wil maken pak ik die toch ;)

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:49

Floor_x schreef:
Desperado_ schreef:
Tis maar net wat je zelf fijner vindt, ik heb de Note 3 en zweer erbij.
Heb er een flip cover om zitten en hij is al een aantal keer gestuiterd maar ziet er nog uit als nieuw.
Wat voor mij erg belangrijk is, is dat de resolutie van de camera, camera opties, geluid, beeldresolutie aanzienlijk beter is dan die van Apple. Ook vindt ik Android beter en makkelijker dan iOS even als Google navigatie ook de levensduur van de batterij is aanzienlijk langer, ik laad mijn Note 1x in 48 uur op.
Enige nadeel is dat als je 'm laat vallen en je hebt geen hoesje eromheen en je beelscherm gaat kapot betaal je meer eigen risico omdat het beeld (veel) groter is. Het ligt ook aan je verzekering natuurlijk, ik kreeg gewoon een S3 leentoestel en mijn eigen telefoon was binnen 14 werkdagen alweer terug.
Je kan beter bij jezelf nagaan wat je belangrijk vindt aan een telefoon en de vergelijkingen op internet bekijken en daaruit je conclusie trekken. Succes!

14 werkdagen en dat vind je snel?! :') Da's bijna drie weken!

Ja ik vindt dat best snel, aangezien er in de voorwaarden staat dat ze er 31 werkdagen over mogen doen.. Ik kreeg 'm ook helemaal geupdate terug, ik weet trouwens niet hoe dit bij Apple gaat hoor.
Ik kijk heel sporadisch een filmpje op Netflix en vindt t geluid hiervan erg helder en versta het gewoon goed, al heb ik dat nog nooit op een rumoerige plek gedaan.

Renee1991 schreef:
Desperado_ schreef:
ook de levensduur van de batterij is aanzienlijk langer, ik laad mijn Note 1x in 48 uur op.
Eh? Ik mijn oudere iPhone 4S ook...... :')

Dan doe je er misschien minder mee, een aantal collega's hebben een Apple en op 't werk hebben wij een shift van 10 uur en ik hoor elke collega klagen dat de batterij leeg is, terwijl ik dan nog 96% heb (bij wijze van spreken)

Daarbij vindt ik een enorm pluspunt van de Note (wat hier niet van toepassing is) dat je meerdere apps op je scherm kan open hebben, multi window heet dat.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:53

Eerlijk is eerlijk: de samsung kan meer en kan meer praten met andere apparaten. Echter zou ik voor een IPhone gaan. Iphone is gebruiksvriendelijker en je bent sneller bij datgene waar je wil zijn. Daarbij werkt de IPhone net iets sneller dan Samsung.

Ik gebruik mijn IPhone eigenlijk alleen voor een aantal apps (snapchat, whatsapp enz.) foto's en soms bellen. Dus voor mij als "eenvoudige gebruiker" is de IPhone perfect. Vrienden van me die de telefoon koppelen aan de computer, boxen en tv kunnen veel meer met hun samsung telefoon. Maar omdat ik die dingen toch niet doe blijf ik graag bij mijn kleine, gebruiksvriendelijke IPhone 5.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:14

Iphone, zou voor mij geen dilemma zijn :D

Heb iphone 4 gehad en nu iphone 5. Mag alweer verlengen maar wacht op iphone 6.
Batterij gaat prima lang genoeg mee, bij normaal gebruik red ik 2 dagen. Heb 3G, wifi, bluetooth etc gewoon de hele dag aan, en ben niet altijd even braaf met apps sluiten :o

Ook mijne is weleens gevallen en vorige ook maar geen schade eraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:19

iPhone :j

Heb hem wel al drie keer laten maken maar dat was mijn eigen stomme schuld. Ding is zelfs al in de volle wasbak gevallen en hij doet het nog!

Mijne is al in mijn bezit sinds de iPhone 4 uitkwam en hij doet het nogsteeds. <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:02

Ik vind samsung echt onhandig werken, kan er niks mee.
Hier dus allebei een iphone... Maar dat is sowieso handig met een Imac, macbook en Ipad in huis :+ apple werkt tenminste lekker, windows en android werken niet prettig vind ik.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:14

Ik heb nu bijna een halfjaar mn samsung galaxy s4. (een witte)
Met verschillende (bookcase) hoesjes is dat ding echt mn leven geworden. pasjes zitten er ook allemaal in.
is al meerdere keren hard gevallen, overreden met fiets en nat geworden.. niet meer dan 1 klein krasje op de buitenkant.

de batterij.. nog nooit problemen mee gehad. hij laadt snel op, en ik doe er gemiddeld een dag mee(ligt eraan waar ik em voor gebruik)
Denk dat het snel leeggaan veelal aan luie batterijen ligt(door op te laden als die nog niet helemaal leeg is ed)

in de s3 zat inderdaad in een serie een foutieve chip. in de s4 is dan weer een serie met een foutieve batterij (zwelt op bij hitte, waardoor uiteindelijk t scherm barst) Heb hier zelf gelukkig geen last van.

Ben zelf niet tevreden over iphone. het design van t homescreen ed staan mij gewoon niet aan, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Verder.. s4 is naar mijn mening makkelijk in gebruik, snel uit te vogelen en snel.
vraag wel even na of het mogelijk is 4g internet te krijgen(voor iphone evt ook). is echt een verbetering, alleen hier in zeeland bestaat t nog niet..

zodra de s5 uitkomt komt er hier dus een wisseling van de wacht, en krijgt mijn vader (die echt anti-smartphone is) mn s4.

succes met je luxeprobleem hihi.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:21

Absoluut Android. Ben geen fan van Samsung moet ik zeggen, maar dat is een kwestie van smaak. Maar met Android kun je zo veel meer. Veel meer multitask opties. Uberhaupt gewoon meer mogelijkheden. Ik heb bijvoorbeeld een LG G2 en ik kan het alleen maar omschrijven als een supertelefoon. Ik heb hele hoge eisen maar hij heeft me nog niet teleurgesteld. YOutube filmpjes en tegelijkertijd internetten. meerdere apps laten draaien en gewoon nog goede prestaties. Batterij houdt het zelfs met mijn gebruik de hele dag vol en je hebt een mooi groot helder scherm.

Voor mij is apple an sich echt te beperkt. Het werkt allemaal super, dat absoluut, maar het is voor mij niet interessant genoeg. Bovendien vind ik het kleine scherm echt gruwelijk irritant. Ik heb veel liever een flink scherm erop zitten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:27

Ik heb uiteindelijk voor de Samsung gekozen, goedkoper en ik vind het scherm van de Samsung veel fijner. Ik ben actief op mijn telefoon, veel muziek, films, spelletjes en ik doe een volle dag met de batterij.

Ik heb een verzekering erbij zodat ik gewoon een nieuw toestel krijg als hij kapot, gejat of verloren is. Geen gedoe meer met opsturen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:29

Uiteraard de Iphone!!!!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:32

MyHorseGirl schreef:
. Vind het open systeem van samsung wel iets aantrekkelijker, via internet gewoon meteen muziek downloaden op je samsung, bij apple kan dit absoluut niet.

Dit is ook de rede dat ik geen iphone wil. Daarnaast vind ik het eigenlijk zonde van me geld :+

Al denk ik TS dat je gewoon pech hebt gehad met je S2 zowel die van mij als die van me vader doen het na twee en half jaar nog steeds perfect en dan heeft die van mij echt de meest verschrikkelijke vallen meegemaakt en hij heeft het allemaal overleeft en dat zonder hoesje

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:24

samsung s3, echt een absolute aanrader.
Bij Iphone(mooie telefoon hoor) maar niks is gratis. voor heel veel apps moet je betalen.
het enige voordeel dat ik heb voor de iphone is dat er veel hoesjes voor te krijgen zijn..

samsung is heel fijn te hanteren, heel snel, veel meer functies, geen aparte dingen zoals een nanosim oid.
ik heb m een jaar geleden bij mijn abo genomen(de s3) en normala ben ik binnen 4 maanden uitgekeken op een tleefoon en koop een nieuwe.. maar deze vind ik nogsteeds heel gaaf.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:32

Ik heb beiden gehad (wel andere versie): Samsung galaxy s3 mini en nu heb ik de iPhone 4s. Ik vond beide toestellen fijn, maar de iPhone bevalt mij wel beter. Ligt lekkerder in de hand, en voor mijn gevoel is het toestel ook wat steviger. Vroeger wilde ik altijd per se een Samsung, maar nu ben ik heilig overtuigd van de iPhone! Mijn moeder heeft de 5s en die is nóg fijner dan de 4s. iPhone dus!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:35

Ik zet gewoon muziek van m'n pc op mijn Apple producten hoor. Koop echt niet elk liedje via iTunes.
Kan gewoon. Alleen misschien niet rechtstreeks. Ken Samsung niet dus weet niet hoe dat werkt

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:37

Ik heb een Samsung mini heb hem nu al 3 jaar en werkt nog steeds perfect! Maar ben ook zuinig op mijn spullen!