facebook...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 15:54

Ik zie echt nooit dat soort posts := Ik vind facebook heel handig om nog een beetje contact te houden met vrienden en kennissen in Nederland en om makkelijk te communiceren binnen verenigingen en groepen waar ik lid van ben.
Verder heb ik ook een aantal leuke pagina's geliket die mijn newsfeed behoorlijk vullen, ik zie liever leuke foto's en artikelen over wetenschap en literatuur dan het soort berichten waar jij het over hebt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:19

Zo, vriendenlijst flink opgekuist! Je zou er nog van schrikken hoeveel mensen je eigenlijk echt nooit meer spreekt. Hopelijk wordt het nu minder.

Bedankt voor de handige reacties zoals dat ontvolgen.

@mootje: dit topic had voor mij 2 redenen:
- ik moest mijn ei even kwijt over facebook
- en ik vroeg mij af of anderen dit ook zo ervoeren

Blijkbaar hebben de meesten hier geen last van, dus ligt het inderdaad aan het soort vrienden! Gek genoeg was ik er nog nooit opgekomen om alle oude contacten eens te verwijderen. }:0 Waar zo'n leeghoofdig topic op bokt al niet goed voor is!

opisop_shop

Re: facebook...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:26

Ik heb sowieso alleen echte bekenden op fb, dus ook nooit meer dan +/- 100 vrienden.
Denk dat als je dat up to date houdt, je dat al een boel ergernissen scheelt.

En tja Geerke, iedereen plaatst foto's/updates over datgene wat hen bezighoudt, dus als je het irritant vindt om veel baby/kinderfoto's te zien langskomen komt dat simpelweg omdat al je kennissen in die levensfase zitten maar jij niet. Een ander heeft misschien net zo min belang bij jouw paardenfoto's bij wijze van.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 16:30

Ik heb her niet en nooit gehad, heb Twitter en instagram ook al verwijdert want ben helemaal klaar met die rare mensen die er op zitten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:08

Ik snap trouwens mensen nooit die zo anti-mensen die facebook hebben zijn. Pas op, ik snap heel goed dat er mensen zijn die gewoon anti-facebook zijn. Die het helemaal niks vinden, er geen behoefte aan hebben en het gewoon niet willen hebben. Dat is gewoon je eigen keus. Maar je hebt altijd van die mensen die heel trots verkondigen dat ze geen facebook hebben, op een manier alsof ze daardoor verheven zijn boven gebruikers, met de melding "ik heb dat niet want ik heb tenminste wel een een sociaal leven/ik heb tenminste echte vrienden/ik ga tenminste de deur uit om mensen echt te ontmoeten". Eh, wij (ofja veel dan :+ ) ook hoor. Geen facebook hebben wil niet zeggen dat je plots een veel kwaliteitsvoller leven hebt en facebook hebben wil ook niet zeggen dat je plots veel vrienden hebt of gelukkiger bent ofzo. Het is maar gewoon hoe je zelf met die dingen omgaat en hoe je zelf in het leven staat.

Ter verduidelijking dit is natuurlijk niet op jouw bedoeld TS want jij doet zoiets nu niet, maar gewoon algemeen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:17

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:55

Af en toe je vriendenlijst opschonen kan inderdaad veel schelen!

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:46

@kwanyin; Ik denk dat mensen met fb een socialer leven hebben. Je stuurt/reageert sneller een berichtje op Facebook, dan je een sms'je stuurt. Iedergeval dat is mijn ervaring. Je merkt dan ook dat bepaalde 'vriendschappen' door fb bepaald worden en als je fb niet meer hebt dat je er dan niks meer van hoort.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:06

Ik vind Facebook ideaal. Ik ben zelf naar het buitenland verhuisd en veel vrienden van me maken nu nogal veel veranderingen mee. Gaan samenwonen, trouwen of krijgen een kindje. Ik zou het heel jammer vinden om dat te moeten missen, vind het leuk dat ik mee kan kijken.
Uiteraard kun je ook bellen, maar vind Facebook met foto's veel leuker.
Als ik me ergens aan irriteer zorg ik dat ik het niet meer zie. Je kunt de posts van mensen gewoon verbergen.
Mijn vrienden vinden het ook leuk om te zien hoe ik het hier heb.

Ik snap niet dat irritatie van iets zien of lezen zo hoog op kan lopen dat je de neiging hebt het te verwijderen. Dat is nu juist het ideale aan internet, er staat zo'n kruisje rechts bovenin waar je op kunt klikken als je het zat bent. Dat kan in het echte leven niet.
Ik zie liever iedere dag op Facebook weer eens hoe naar iemand zich wel niet voelt omdat ze net geniest hebben dan dat ze het me iedere dag in mijn gezicht zeggen. Nu zucht ik een keer en scroll ik door. In het echte leven moet je dan nog een soort meegaand reageren.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:14

Robin_S schreef:
- een 23-jarige gek die haar kat 5 minuten in de magnetron heeft gestoken, inclusief foto van het dode dier

Ik hoop dat het arme dier al dood was?

Ik hoef geen FB, ik snap het ook allemaal niet. Mensen posten er hun hele leven en ik hoef al die details niet te weten. Ik snap je ergernis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:20

De kat had de goudvis lastig gevallen of zoiets, waarop de eigenaresse hem levend in de magnetron heeft gestopt. Hij leefde nog toen hij er uit kwam, maar is 90 minuten later overleden bij een vriendin van dat meisje ofzo. Meer weet ik er ook niet van... weet wel dat het facebook nu rondgaat om zoveel mogelijk 'likes' te halen zodat de zaak niet geseponeerd wordt.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:18

Nou waar je zeker een punt hebt, TS, is dat men wel wat selectiever mag zijn in wat de allemaal delen en doorsturen zonder de waarheid te controleren. Vaak zijn het oude berichten of soms zelfs een hoax. Ik stuur nooit die zooi door en al helemaal niet zonder te achterhalen of het echt is.
Maar af en toe een bezem halen door je vriendschappen, helpt inderdaad al een heleboel.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:45

Kwanyin schreef:
Ik snap trouwens mensen nooit die zo anti-mensen die facebook hebben zijn. Pas op, ik snap heel goed dat er mensen zijn die gewoon anti-facebook zijn. Die het helemaal niks vinden, er geen behoefte aan hebben en het gewoon niet willen hebben. Dat is gewoon je eigen keus. Maar je hebt altijd van die mensen die heel trots verkondigen dat ze geen facebook hebben, op een manier alsof ze daardoor verheven zijn boven gebruikers, met de melding "ik heb dat niet want ik heb tenminste wel een een sociaal leven/ik heb tenminste echte vrienden/ik ga tenminste de deur uit om mensen echt te ontmoeten". Eh, wij (ofja veel dan :+ ) ook hoor. Geen facebook hebben wil niet zeggen dat je plots een veel kwaliteitsvoller leven hebt en facebook hebben wil ook niet zeggen dat je plots veel vrienden hebt of gelukkiger bent ofzo. Het is maar gewoon hoe je zelf met die dingen omgaat en hoe je zelf in het leven staat.

Ter verduidelijking dit is natuurlijk niet op jouw bedoeld TS want jij doet zoiets nu niet, maar gewoon algemeen.

dit kun je ook omdraaien....FB hebben wil ook niet zeggen dat je leven dan wel kwaliteitvol is.
Ik vind het eigelijk vrij ernstig dat mensen van de meest onbelangrijke dingen foto's plaatsen en daar reacties op willen hebben.Alsof je steeds maar bevestiging moet hebben van wat alles wat je doet of meemaakt.

Ja,ik deel ook....adoptiehondjes,en de honden van de plaatselijke asiel site.Maar dat is niet voor bevestiging maar voor die dieren aan een baasje te helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:06

Vind ik ook geerke, hoe vaak ik niet een foto de revue zie passeren van een pizza, of een sushiboot, of wat dan ook. Lekker interessant. Mensen delen soms echt gewoon té veel, maar ja, zolang het mijn maag niet van streek maakt kan ik er nog mee leven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:09

Robin_S schreef:
Vind ik ook geerke, hoe vaak ik niet een foto de revue zie passeren van een pizza, of een sushiboot, of wat dan ook. Lekker interessant. Mensen delen soms echt gewoon té veel, maar ja, zolang het mijn maag niet van streek maakt kan ik er nog mee leven.

ik vind het vrij frustrerend :( ....ik krijg er vreselijke trek van en woon op een berg in Frankrijk. :D
De dichtstbijzijnde pizzaboer is hier 30 km vandaan.Sushi kennen ze al helemaal niet :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:11

Ik heb keurig de mensen geblokkeerd die zo nodig al die arme kindertjes delen en 'amen' moeten typen en de mensen die denken dierenleed te stoppen door niet harteloos te zijn door weer een zielig hondje te 'liken'. 4 maal Dagelijkse update van kind/hond/man ook netjes geblokkeerd en ik heb nu een leuke groep over die ik ook graag volg :D
Natuurlijk zit er wel eens iets tussen waarvan ik denk; moet dat nou? Zo'n ziek kind met vieze snottebellen :') maar goed, vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:12

Haha :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 01:24

Ik had dat altijd met van die deprimerende plaatjes. 't kind had aandacht nodig volgens mij.
Echt waar, bladerde je door haar profiel heen werd je zelf gewoon spontaan depressief. Ze is nu van mijn Facebook af en heb nu een hele gezellige tijdlijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 14:29

Robin_S schreef:

Een beter facebook begint bij..... ;)

Ik deel zelf ook nog amper wat op facebook. Daarnaast: als mensen iets willen weten dan vragen ze 't maar.
Gevolg is dat ik regelmatig de vraag krijg of ik nog leef want ze zien nooit iets van mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:01

Wat bedoel je daar mee winged? :)

Ik deel nooit iets op facebook, zet nooit wat op mijn tijdlijn/status,... heb ik ook nooit gedaan. Heb er alleen een paar foto's op staan van mijn paard, honden en vriend.

Had mijn vriendenlijst flink opgeschoond, maar heb uiteindelijk toch ervoor gekozen hem te verwijderen. Nog geen seconde gemist eerlijk gezegd :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:03

Ik zat tijdens het eten te 'facebooken' en kwam langs een foto van een meisje die op school
een varkenshart aan het opensnijden was.. :') Nice..

Nee maar je hebt wel gelijk, er staat zoveel onzin op..