Vervelende situatie, hoe los ik dit op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vervelende situatie, hoe los ik dit op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:06

Gewoon ja en amen zeggen. JIJ weet dat het niet waar is en als mensen jouw echte vrienden zijn trekken ze zich niks aan van die sn*l...

''Ja, inderdaad. Ja bakken vol met geld, ik ga er zo mijn tranen mee drogen. :j ''

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:14

Doen wat iemand je hier aan rade, als ze weer begint dan echt op luide toon vragen wat haar probleem is.
Kans dat ze nog veel kwader word maar helaas heb je op alle scholen wel een paar van die typjes rondlopen. Ze zijn het niet waard om je druk over te maken maar ondertussen kun je ze wel de nek omdraaien. Zet haar gewoon elke keer voor het blok, heb je problemen met mij dan kom je bij mij en stop met leugens over mij te vertellen. Elke keer weer aanpakken dan stopt ze echt wel. Beter de arrogante rijke bitch dan dat je je onder laat sneeuwen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:19

Het beste wat je kan doen om deze mensen echt van hun stuk te brengen is om, ondanks dat jij door haar de grond in wordt geboord, gewoon aardig tegen haar te blijven. Vriendelijk groeten als je haar tegenkomt, als ze iets gemeens zegt het in een grapje proberen om te draaien. Zorg ervoor dat zij de enige is die er raar uit komt als ze jou te kakken probeert te zetten ("Jeetje, wat doet die nou, Resistance belachelijk maken terwijl dat zo'n tof wijf is"). Dan houdt het snel genoeg op :)

Ik ken het hoor, ben ook jarenlang gepest. Laatst nog een pester tegen gekomen op het station, die blik als je ze heel vriendelijk groet terwijl zij denken dat jij hen in elkaar gaat slaan is echt onbetaalbaar :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:20

Precies. Kill your enemies with kindness. En als je echt voelt alsof je moet huilen; doe dat dan, maar niet waar zij bij is of er achter kan komen!
Gewoon doen alsof je gek bent en je neus bloedt.

''Jezus jij bent echt verwend dat je iedere keer weer over dat Zweden praat.'' ''Ja ik vind het daar zo leuk!'' ''Ga lekker ergens anders met je geld wapperen ofzo!'' ''Oh sorry, stink ik? Ik ben ook stinkend rijk namelijk...''

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:23

Doanique schreef:
''Ja, inderdaad. Ja bakken vol met geld, ik ga er zo mijn tranen mee drogen. :j ''

:') _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 17:26

Of "In Zweden beoordelen ze een ander tenminste op het karakter, niet op de bankrekening" :j

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:23

Anthea schreef:
Koop voor haar een stukje grond in Schotland, kan ze zichzelf Lady noemen en heeft ze ook een grote titel. :')

http://www.highlandtitles.com/

Die titel is niet rechtsgeldig.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:28

Doanique schreef:

*proest* :')

Lara_Silver schreef:
De volgende keer dat ze zo snauwt voor de hele groep zou haar gewoon eens vragen wat haar probleem nu eigenlijk écht is. 'Komop meid, jij weet even goed als ik dat ik niet uit een rijke familie kom, dus wat nu eigenlijk écht je probleem?' Zoiets dus, voor het blok zetten, is even heel naar voor haar, maar dan ben je wel van het gezeur af..

Inderdaad, een keertje goed boos worden en terug snauwen. Als dat nu niet lukt lukt het later wel want uit ervaring weet ik dat je woede zich ophoopt en ineens ben je er echt helemaal klaar mee.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:05

Ongelijkheid in de wereld zal altijd blijven bestaan.

Zo lang je er geen nadruk op legt...
Gewoon lekker laten gaan.
Sommige mensen vergeten voor het gemak vaak even dat luxe (vaak) gepaard gaat met hard werken.
Het komt maar weinig mensen aanvliegen.

'Jaja, bij ons thuis komt het geld uit de lucht vallen. Werken?! Wat is dat?'

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:33

Als ze weer wat vervelends zegt, zal ik der gewoon een grappige opmerking over maken waarmee je haar tevens zo te kijk neerzet dat ze het niet snel weer zal doen. Als iemand mij respectloos behandeld zal ik ook geen genade hebben met diezelfde persoon. Neem het niet te serieus, zo'n persoon heeft niks beters te doen :')

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:59

Ik zou haar er ook op aanspreken of de confrontatie aangaan als ze weer begint dat "rijk" bent.. Sommige mensen gunnen andere mensen nu eenmaal het licht in de ogen niet.. Niks van aantrekken.. Dat soort mensen hebben niks anders te doen met hun leven.

edit: tekst weggehaald
Laatst bijgewerkt door flitzz op 01-03-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:02

Magrathea schreef:
Of "In Zweden beoordelen ze een ander tenminste op het karakter, niet op de bankrekening" :j

Amen! Vind dit echt een hele goede :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 21:07

Sowieso, als TS wel rijk was geweest, wat is dan alsnog het probleem? Vind het maar raar van dat meisje dat ze iemand zo afkraakt omdat ze denkt dat die rijk is.. Pure jaloezie inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:44

Tja, 13/14 jaa zal ze zijn, daar heb je in zo'n klas altijd een grote 'bitch' die iemand nodig heeft om de pik op te hebben; jij bent anders, dus dat is een eitje voor d'r. Probeer erboven te staan, bedenk je dat het enige wat zij voor zichzelf heeft, d'r slaapkamer is (misschien niet eens dat) en jij een huis in Zweden hebt om je in terug te trekken, en haal daar de leuke dingen uit... Haters gonna hate zeggen ze, ik vind het echt zo'n stomme uitspraak maar in dit geval erg toepasselijk :+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:52

Chelle_dora jammer dat je altijd de leeftijd erbij haalt.. TS is 16 en leeftijd heeft hier volgens mij niets mee te maken. Ook ik kom dit soort problemen wel eens tegen en vind dit erg lastig maar ik ben zeker geen 13/14 >;)

TS probeer inderdaad rustig in het openbaar aan haar te vragen waar ze nou precies zo moeilijk over doet en dat jij hier toch 'niks aan kan doen', jouw ouders hebben gewoon slim geïnvesteerd. Ik wil je aanraden vriendelijk te blijven want anders heeft ze zo iets anders om over te zeuren. Verder niet bang of onzeker worden maar gewoon trots blijven. Gaaf hoor zo'n huis in Zweden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 22:53

Ik bedoel het niet verzuurd, excuses dat jij het jammer vindt. Ik heb niet naar de leeftijd van de TS te maken, maar in de pubertijd kunnen meiden nou eenmaal lelijke dingen tegen elkaar zeggen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:01

Ook daarbuiten want volwassenen kunnen er ook heus wat van dus vind het een lichtelijk vooroordeel. Ach, iedereen is wel eens jaloers, maar niet iedereen doet er wat mee. Maakt ook niet uit verder.
Deze meid schijnbaar wel en dan is het zaak daar boven te staan en niet uit te hoogte te doen wat jij (TS) in mijn ogen gelukkig niet!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:10

Als je haar in dr eentje tegenkomt, maak eens een praatje met haar. Soms wil het wel helpen bij dat soort mensen. Waarschijnlijk voelt ze zich op de een of andere manier bedreigd en probeert ze jou daarom de zondebok te maken.