Kan mijn huismeester dit maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Kan mijn huismeester dit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 18:48

Toch een balletje opgooien bij de VvE, zij bepalen de (huis)regels.
Zonder toestemming mag de huismeester niet zomaar zelf wat bedenken en uitvoeren.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 18:21

Hai allemaal,
Vandaag de huismeester gesproken en ik had zelf netjes een metalen plaatje geregeld waar de sticker opgeplakt kon worden. Nee wat zegt hij: Ik heb je een dienst verleent, omdat ik wist dat die fiets van jou was, dus die sticker zit er al op...
Ben echt met stomheid geslagen, heb wel gevraagd waarom hij niet gewoon even heeft overlegd i.p.p. gewoon doen.
Kan helaas de sticker (rond 5cm doorsnee, midden op frame) er niet zonder schade afhalen (is die sterke lijm helaas), baal dus behoorlijk, aangezien de naam van de flat er ook op vermeld staat.
Sorrie, moest het even van me af schrijven.

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:27

Heh wat vervelend zeg!!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:27

Kán hij dat zomaar maken? jij gaat naar hem toe om er over te praten en een oplossing te bieden en hij plakt de stikker zonder dat jij er bij was zomaar op je fiets?
Ik zou dit eens bij de VvE na vragen als ik jou was. Mag hij dit niet zou ik toch een schade vergoeding vragen.... super zonde van je nieuwe fiets natuurlijk!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 18:34

1 van de bestuursleden van de VvE stond erbij, maar daar heb je niets aan, zegt alleen ja en amen, is iemand zonder inhoud om het maar zo te zeggen. Alles wat de huismeester aandraagt is dan ook goed wat hem betreft.
Ben bang dat ik niets kan beginnen en schadevergoeding vragen voor een sticker vind ik nou ook weer wat ver gaan.
Baal alleen zo enorm dat alles zonder overleg maar wordt gedaan.
Zal eens een idee gaan opperen dat alle bewonders voorzien moeten worden van een IDchip, misschien dat ze dan snappen waar ze mee bezig zijn.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:40

Eraf fohnen ts!
Hij mag dit niet zomaar erop plakken het is jou eigendom

Gewoon de fohn pakken goed warm maken haal je hem er zo af of even een kennis vragen voor een verf fohn zo fohn ik stickers en wraps van auto's af

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 18:56

TS, je staat erbij en je kijkt er naar... en je doet helemaal niets. Kom op, in de benen, doe iets! Een huismeester die zelf het initiatief neemt, een fiets met flatnaam erop (leuk, weet iedereen waar je woont!) een vent van het VvE erbij die als een lamlul ja en amen zegt, en jij staat erbij en je kijkt er naar... wáárom doe je niks als het je zo ergert? Hier schiet je niets mee op.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:17

Wat een domme actie trouwens van je huisbaas. Vind het nogal gevaarlijk dat de flatnaam op je fiets nu staat. Zo word het wel erg makkelijk voor inbrekers etc.
Hup die sticker eraf halen en melding maken, is die nou helemaal betoeterd om jou eigendom te beschadigen.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:08

Gentlegiant schreef:
Eraf fohnen ts!
Hij mag dit niet zomaar erop plakken het is jou eigendom

Gewoon de fohn pakken goed warm maken haal je hem er zo af of even een kennis vragen voor een verf fohn zo fohn ik stickers en wraps van auto's af

Bedankt voor de tip!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:09

miss_lizje schreef:
Wat een domme actie trouwens van je huisbaas. Vind het nogal gevaarlijk dat de flatnaam op je fiets nu staat. Zo word het wel erg makkelijk voor inbrekers etc.
Hup die sticker eraf halen en melding maken, is die nou helemaal betoeterd om jou eigendom te beschadigen.

Geef je hier helemaal gelijk in, ga morgen proberen de sticker te verwijderen mbv een fohn.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:12

miss_lizje schreef:

Ben het met je eens, had alleen niet verwacht dat die sticker er al op zou zitten, vandaag kwam ik daar achter, die memo hangt er pas sinds afgelopen vrijdag en voor 31 maart zouden de fietsen gestickerd moeten zijn.
Had een mooie oplossing gevonden dmv een metalen plaatje waar de sticker op geplakt zou kunnen worden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:42

Zelf zorgen dat je die VVE gaat runnen en die kerel naar buiten werken. :')

Nu is het een sticker op je fiets, volgende keer op je nieuwe auto. Voor je het weet komt er inderdaad een vingerafdrukscanner naast de voordeur. >;)

Edit: als hij zo goed weet welke fiets van jou is, dan hoeft die sticker er toch überhaupt niet op? Dat argument zou ik dus ook mooi aanvoeren!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:50

Ah poeh jeetje wat balen zeg. Maar ik denk als je juridisch advies wil. Je deze niet op bokt moet gaan zoeken. Hier menen een aantal bokkers nogal eens de wet en zijn regels te kennen maar daar zal je hier toch echt geen antwoord op vinden.

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:54

jeetje dat is ook belachelijk, zoizo dat hij even ongevraagd iets op andersmans eigendommen plakt!!

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:55

Konstantine schreef:

Nu is het een sticker op je fiets, volgende keer op je nieuwe auto. Voor je het weet komt er inderdaad een vingerafdrukscanner naast de voordeur. >;)

Edit: als hij zo goed weet welke fiets van jou is, dan hoeft die sticker er toch überhaupt niet op? Dat argument zou ik dus ook mooi aanvoeren!

Helaas is het niet te doen voor mij om in de VvE-bestuur te gaan, ik werk namelijk alleen 's-avonds en 's-nachts, en die vergaderingen zijn altijd in de avonduren. Als het anders zou kunnen, had ik dit zeker gedaan.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:56

Maartje1990 schreef:
Ah poeh jeetje wat balen zeg. Maar ik denk als je juridisch advies wil. Je deze niet op bokt moet gaan zoeken. Hier menen een aantal bokkers nogal eens de wet en zijn regels te kennen maar daar zal je hier toch echt geen antwoord op vinden.

Toen ik deze topic opende, kon ik mijn rechtsbijstand niet bereiken meer, dus vandaar mijn vraag of hier iemand advies had.

chazzie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:57

Konstantine schreef:

haha, ja idd, of een irisscanner, hahaha

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:57

plastificer je de sticker en hang je hem eraan.. ?

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:02

Lampen olie wilt ook vaak helpen tegen die lijmresten die stickers achter laten!

Ik vind het wel brutaal dat hij dat zo maar heeft gedaan, had ik zeker niet gewaardeerd!
Wat vinden andere bewoners er van?

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:07

Ik zou laaiend zijn, daar betaal je je servicekosten toch niet voor?? En dan ook lekker je adres/flatnaam op die sticker -O- Ik zou echt verhaal halen bij de VVE. Vraag ze maar eens waar opgenomen staat dat ze stickers op andermans eigendommen mogen plakken.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:45

Nagellak remover met aceton werkt tegen lijmresten en stickers ook heel goed. Ik zou het inderdaad niet accepteren,het is in principe schade die aan jouw eigendom word veroorzaakt. Als hij weet welke fiets van jouw is,zou dat ook genoeg moeten zijn, en een metalen plaatje die je hebt gekocht kan het ook op,dus nergens voor nodig om op je fiets te plakken. zou dit zeker even aankaarten dat door zijn gedoe er nu schade op je fiets zit in feite,en je bereidheid hebt getoond door een metalen plaatje te halen waar de sticker op geplakt kon worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:51

chazzie schreef:
Hai allemaal,
Vandaag de huismeester gesproken en ik had zelf netjes een metalen plaatje geregeld waar de sticker opgeplakt kon worden. Nee wat zegt hij: Ik heb je een dienst verleent, omdat ik wist dat die fiets van jou was, dus die sticker zit er al op...
Ben echt met stomheid geslagen, heb wel gevraagd waarom hij niet gewoon even heeft overlegd i.p.p. gewoon doen.
Kan helaas de sticker (rond 5cm doorsnee, midden op frame) er niet zonder schade afhalen (is die sterke lijm helaas), baal dus behoorlijk, aangezien de naam van de flat er ook op vermeld staat.
Sorrie, moest het even van me af schrijven.

Peut erover of anders stickerverwijderaar.
Wel graag buiten doen.
Aanklacht indien bij ons Bromsnor wegens vernieling van andermans eigendom.
Eigen rechter spelen mag hij niet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:59

zonnebloem18 schreef:
Ze doen hier hetzelfde als bij Shiloh, even een bandje om het achterwiel en het spatbord en alle fietsen die met 2 a 3 weken nog niet zijn gebruikt is het label nog heel en worden verwijderd.
Lijkt me voor alle bewoners een stuk fijner dan een lelijke sticker of een plaatje.

Nou dan was ik al ik weet niet hoe veel fietsen kwijt :\ Ik gebruik mijn fiets bijna nooit, dat is mijn eigen keus, maar daarom mag hij toch zeker wel in een stalling staan?
Ben nu wel blij dat ik een hoekwoning heb en mijn fiets gewoon in mijn eigen schuur kan zetten, hoef ik ook niet bang te zijn dat hij na een paar weken niet gebruiken weg is...

TS: ik vind het schandalig dat de huismeester dit zomaar gedaan heeft zonder dat even te overleggen. Ik zou absoluut een klacht indienen bij de VvE!