Verdacht persoon rond (groot) studentencomplex

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 07:53

MariekeS_ schreef:
TS vraagt om geen straat of plaatsnamen te noemen en wat doen jullie...? :')

Lihkt me ook niet lekker wonen maar super dat jullie hier zoveel aandacht en voorlichting voor geven!

Straatnaam a la, maar plaatsnaam lijkt me toch wel duidelijk als iedereen die reageert die weet waar dit speelt inclusief TS, Wageningen in hun woonplaats heeft staan ;)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:50

Shiloh schreef:
MariekeS_ schreef:
TS vraagt om geen straat of plaatsnamen te noemen en wat doen jullie...? :')

Lihkt me ook niet lekker wonen maar super dat jullie hier zoveel aandacht en voorlichting voor geven!

Straatnaam a la, maar plaatsnaam lijkt me toch wel duidelijk als iedereen die reageert die weet waar dit speelt inclusief TS, Wageningen in hun woonplaats heeft staan ;)

En wat dan nog? Hoe meer mensen ervan af weten hoe beter..
Ennuh... Als je nu googled komt er ook zo uit welke straat het is :+

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 10:03

Pfft... jongens... Zo te zien gaat TS hier intensief en professioneel mee omgaat. Hoe moeilijk is het om dan te respecteren wat zij vraagt? Als
TS er zo nadrukkelijk om vraagt zal dat vast een reden hebben.

Beetje eigen zoekwerk is anders dan dat het hier gewoon getypt staat.

Ennuh..op je mobiel zijn woonplaatsen niet zichtbaar dus dat was mij niet opgevallen ;)

Maar goed, laat maar, ik bedoelde het goed...

Mizora

Re: Verdacht persoon rond (groot) studentencomplex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 11:42

Het gaat me er inderdaad niet om dat men de locatie kan vinden als ze met de informatie die ze hier lezen gaan googlen. Het gaat me erom dat als er gegoogled wordt met organisatie, straatnaam, plaatsnaam dit topic er niet uit komt rollen.

MariekeS_: bedankt voor het aankaarten terwijl ik er niet was. Even wat uren slaap in moeten halen.

De mensen die daar los van berichten: bedankt voor het meedenken c.q. aankaarten wat jouw ervaring is. Incl. degene die dat via pb hebben gedaan. Het is niet zo dat het hier gevaarlijk wordt. 5 jaar terug met de introductiedagen werd ik al gewaarschuwd dat je fiets hoogstwaarschijnlijk een keer gejat ging worden, zelfs al stond hij op slot. En waarschijnlijk wel vaker dan eens. Ook dat er wel eens gluurders actief zijn was toen al iets dat voorkwam.

De laatste paar maanden is het erger. Het is vrijwel altijd erger in de winter dan de zomer, de donkere dagen hebben dat nou eenmaal. Maar het is dit jaar wel erger dan vorige jaren. Mijn fiets is in juli gestolen, daarvoor hoorde ik daar niet zoveel over maar dat is na de zomer (in de zomer was ik er niet) steeds nadrukkelijker aanwezig. Het is gewoon jammer dat het aan de hand is en je kan het alleen stoppen door zoveel mogelijk mensen er bewust van te maken en samen ertegen op te treden door op te letten en te melden.

Het is dus niet zo dat je je hier onveilig moet gaan voelen. Dat is echt niet het geval. Zorg dat je deur op slot is, je raam het liefst dicht zit als je er niet bent, of anders goed in de beveiliging met een kiertje, doe je gordijnen 's nachts dicht en zet je fiets ergens aan vast. Zet ook geen stenen tussen de afdelingsdeuren, of de nooduitgangdeuren. Dan maken ze al eigenlijk geen kans meer, het zijn kans-zoekers.

Er is lang laks omgegaan met deze (relatief) simpele maatregelen, en dus moeten nu de touwtjes aangetrokken worden. Nu is er namelijk een naam ontstaan van dat dit mist. Door met elkaar goed op te letten en proberen wat van dit soort uitschot te laten arresteren, zal dat net zo goed door hun tamtam gaan. Maar ik probeer wel te zoeken naar meer mogelijkheden om het hen lastig te maken. En daarvoor heb ik dit topic geopend.

Dat ik met dit topic nog wat extra mensen bereikt heb die in de verschillende complexen hier wonen is erg fijn. Een onbedoeld maar absoluut positief punt. Ik heb met deze mensen via pb ook even een berichtje gestuurd. Anderen die ook daar - stadsbreed - wonen, mogen ook uiteraard een berichtje sturen, al dan niet via pb, dan zal ik hen ook nog even contacten.

Melissa

Re: Verdacht persoon rond (groot) studentencomplex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:55

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar even een antwoord op je vraag:

Je hebt er goed aan gedaan door 09008844 te bellen. De man was immers al weg, dus de spoed was er af.
Als hij er de volgende keer staat en je hebt het idee dat hij aan het voorverkennen, afleggen is of misschien wel wilt inbreken, dan kan je inderdaad 112 bellen.

Probeer bij zo'n situatie een duidelijk signalement op te geven. Probeer daarbij specifieke kenmerken juist door te geven. Ik ben zelf agent en vaak krijgen we als signalement: donkere jas en spijkerbroek. Maar daar lopen er 100 van rond ;-) Emblemen op jassen, kleuren in schoenen, opdrukken op kleding, littekens etc. probeer daar op te letten en geef dat door. Dat maakt de pakkans groter! Kijk ook of hij met een auto is of niet en probeer het kenteken op te schrijven.