Een laptop kopen, help

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 18:17

xHaithi schreef:
ilaan schreef:
xHaithi
Die had ik ook gezien, maar ik gebruik nooit een tablet, dus vind dat een beetje zonde dan..

Hij werkt niet als een echte tablet hoor. Hij heeft gewoon een aanraakscherm dat je kan gebruiken in plaats van een muis of touchpad. Het is geen systeem met enkel applicaties bv. En er wordt blijkbaar office bijgeleverd, wat wel prettig is.
Maar het is jouw keuze natuurlijk. Als het je niet fijn of onnodig lijkt moet je het niet doen. Zeker als je toch liever voor een groter scherm gaat (wat ik overigens heel goed kan begrijpen, ik ben zelf niet voor kleine schermen) vallen deze mini's en tablets uiteraard af.

Ik vrees wel dat je erg weinig keuze zal hebben als je budget maar 400 euro is. Ik denk dat de kwaliteit van de laptops die dan binnen je budget liggen maar weinig zal verschillen. Ze zouden goed genoeg moeten zijn om aan jouw eisen te voldoen, maar verwacht er geen echt goede laptop voor.

Ik verwacht er een laptop voor met een redelijke snelheid en een die niet om de haverklap kapot gaat en verder gewoon doet wat ik wil. En mijn budget kan altijd nog met 100 euro of meer omhoog. Maar heb hiervoor een van apple gehad van jawel, 1200 euries en dat geld had ik net zo goed kunnen verbranden haha

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:25

Foute post, mijn excuses :)
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 25-02-14 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Re: Een laptop kopen, help

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:30

Toshiba vind ik zelf een fijn merk.

Ikzelf zou alleen al dolgraag een Apple nemen omdat ik een bloedhekel heb gekregen aan windows8, gebruik dan ook alleen de bureaublad versie :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:36

Ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar als het blijft bij een beetje verslagen schrijven en internetten kunnen je ongeveer elke laptop kopen doe je wilt :)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 18:45

haithi
Oh bedoelde het niet aanvallend, aardappels kookte over haha. En tja nja haha

muntdrop
Nouja, zolang hij alle bokt uurtjes ook maar draait hihi. En school uiteraard :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:50

Ik heb een laptop van 17".. Ook voor school, en heel fijn, zeker als ik mijn lenzen uit heb. Dan kan ik alles nog gewoon lezen. Maar mocht ik opnieuw kiezen voor de handigheid, en qua sjouwen, zou ik echt voor een kleinere hebben gekozen. Zo'n grote laptop is ook zwaar en niet handig in een overvolle bus als ik ook nog een rugzak bij heb.

Mijn vriend heeft een lenovo, en heeft er tot nu toe alleen gezeik mee gehad...

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:51

Dan zou ik vooral voor een laptop kiezen met een goede accu :).
Op dingen als processor etc hoef je in jouw geval niet echt te letten.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:59

ilaan schreef:
haithi
Oh bedoelde het niet aanvallend, aardappels kookte over haha. En tja nja haha

Oh, dat was niet op jou _O- Ik heb moeite met het Quote van het PBknopje te onderscheiden :+ Na zo'n 6 jaar bokt is dat blijkbaar nog steeds niet doorgedrongen.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 21:55

En het office probleem kan je oplossen door bijvoorbeeld Libre Office of Open Office te downloaden. Deze programma's zijn gratis en werken bijna identiek als word. Zelfs het opslaan kan automatisch in word extensies.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 22:13

Als het goed is weet mijn moeder waar het schijfje is vertelde ze net *\o/* Daar staat het op. En zoals ik al zei, anders even langs de turk, die zet het er ook voor niks voor een tientje op haha

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 23:31

muntdrop schreef:
Dan zou ik vooral voor een laptop kiezen met een goede accu :).
Op dingen als processor etc hoef je in jouw geval niet echt te letten.

Laat dat nou een heikelpunt zijn bij voornamelijk laptops rond de €400,-..

Als ik een keuze zou maken voor een 15,6" notebook rond de €400,- zou dat ongetwijfeld op de Lenovo B590 vallen. Zwager heeft deze inmiddels ook als HTK laptop, en bevalt zeer prima.

Leukste prijs vind ik hier http://www.sicomputers.nl/lenovo-15-6-a ... x3gmh.html

Heb je een met een i3 3110M, 4GB werkgeheugen, 500GB harde schijf.

Een SSD vindt je niet in deze prijsklasse, ik heb er zelf ook een en een laptop of computer zonder SSD ga ik niet meer gebruiken, daarom heb ik alle computers in huis vervangen door eentje. :+

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 00:09

Het is wel duidelijk dat mijn budget laag is maar ik heb niet meer op het moment.

Heb al wel een leuke link doorgestuurd gekregen en vind de lenove in de link hierboven ook erg aantrekkelijk. Zal het morgen even verder bekijken want zit nu op mijn mobiel :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:27

Welke heb je doorgestuurd gekregen?

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 00:30

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:40

Hm oké, op zich niet zo slecht maar laten we stellen dat de processor qua snelheid gelijk staat aan een processor van 4/5 jaar terug (Intel CoreDuo T4400 bijvoorbeeld), deze processor is bedoeld voor netbooks.

De Intel processor is per clocktick sneller dan de AMD, scoort in diverse benchmarks tot bijna 2x sneller. Enkel op grafisch gebied is de AMD iets sneller, maar de Intel is snel genoeg voor een simpel spelletje en HD op YouTube draait hij met 2 vingers in de neus.

Natuurlijk is het een quadcore, maar spijtig langzaam.

http://www.notebookcheck.net/AMD-A-Seri ... 867.0.html
Wellicht vrij lastig om te lezen, maar als je de verschillende comparison charts uitvouwt zie je dat diverse processoren staan die 3/4/5 jaar geleden er al waren.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 00:46

Gelukkig heb ik nog 2 weken want zo word het alleen maar lastiger haha

Het is dat ik niet al die mappen mee wil sjouwen maar anders had ik nu gewoon geen laptop gekocht xD Zal de linkjes opslaan en dan hoop ik dat de buurjongen mij even mee wil nemen naar de winkel daar. Die heeft er ook wel weet van.
Sta ik daar in ieder geval niet compleet voor schut :')

huilen dit..

In ieder geval bedankt voor de tekst en uitleg :)

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:47

Ben het met muntdrop eens, waar jij de laptop voor nodig hebt
voldoen de meeste apparaten wel.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:11

ilaan schreef:
Gelukkig heb ik nog 2 weken want zo word het alleen maar lastiger haha

Het is dat ik niet al die mappen mee wil sjouwen maar anders had ik nu gewoon geen laptop gekocht xD Zal de linkjes opslaan en dan hoop ik dat de buurjongen mij even mee wil nemen naar de winkel daar. Die heeft er ook wel weet van.
Sta ik daar in ieder geval niet compleet voor schut :')

huilen dit..

In ieder geval bedankt voor de tekst en uitleg :)

Via surfspot kan je volgens mij ook korting krijgen op een sony.

Ik heb zelf erg slechte ervaring met lenovo trouwens, batterij was echt extreem snel gaar en mijn scherm was na een half jaar stuk (viel wel binnen de garantie) kon die toen via de opleiding kopen maar weinig mensen die er echt lang plezier van hebben gehad volgens mij...

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 20:22

Zijn die via school niet tweedehands dan? Dat is vaak nml wel zo, tenminste dat hoor ik erg vaak :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 22:13

Vergeet niet dat Sony de laptopdivisie verkocht heeft en dus niet meer verkoopt.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 22:18

Had een heel verhaal getypt maar klikte op kruisje rechtsboven ipv op plaatsen ?

Heb de linkjes bekeken en wellicht dat ik een van de twee bestel of het liefst, koop in de winkel. Houd niet van wachten en moet het allemaal even in het echt zien eigenlijk. Want voor mij telt ook gebruiksgemak natuurlijk zwaar mee en dat kun je van een foto niet echt zien ed. Kan dat ding van binnen net zo goed zijn, als het voor mij niet werkt dan is het gewoon niks.
En ja, ik ben zo'n muts die me aan een te kleine shift oid kan irriteren :D

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-14 21:08

Nou het is gelukt hoor. Ik heb een laptop gekocht. Een acer, stond in het krantje van de Media Markt. Met touchscreen, was niet de bedoeling maar was alsnog binnen mijn budget. Moet zeggen dat deze erg bevalt. Zit alleen geen ruimte voor een schijf in dus zo'n ding erbij gekocht.

Moet zeggen dat het tot nu erg bevalt. Vooral het touchscreen is eigenlijk helemaal niet wennen maar juist fijn omdat ik niet zo'n laptop type ben haha

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:19

Ik heb zelf een ipad mini en een desktop. Vind het zelf echt ideaal voor mijn wensen. Een laptop vond ik toch niet mobiel genoeg.