Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Waarom kook je met boter? Hartstikke ongezond! Ik gebruik al jaren niets anders dan olie.. en sinds kort heb ik een keramische pan, daar bak ik ook helemaal zonder iets. Dingen als vlees en vis hebben vaak helemaal geen boter of olie nodig, die zijn al vet genoeg van zichzelf.

pluisje88 schreef:Ik merk idd ook niks van de anti aanbak laag maar als je een aantal keren koud water in een hete pan gooit, of de pan koud op vol gas warm laat worden dan trekt hij wel krom. Je krijgt dan zon bobbel in het midden
8nnemiek schreef:Waarom kook je met boter? Hartstikke ongezond! Ik gebruik al jaren niets anders dan olie.. en sinds kort heb ik een keramische pan, daar bak ik ook helemaal zonder iets. Dingen als vlees en vis hebben vaak helemaal geen boter of olie nodig, die zijn al vet genoeg van zichzelf.
MoonChloe schreef:minikatje schreef:overstappen naar ovengerechten?
En dan de temperatuur niet te hoog instellen
Je bent ook echt lekker eigenwijs he TSer! Het ligt aan de pannen, pitten, boter maar niet aan jezelf
kiki1976 schreef:Komt echt doordat het vuur te hoog staat, al heb je het bv sneller bij Croma dan bij Bleu Band.
Dit kan je voorkomen door een beetje olie eraan toe te voegen. Daarmee haal je het verbrandpunt omhoog.
Is dus echt een kwestie van je vuur minder hoog zetten en/of een kleinere pit te gebruiken.
Arabelle schreef:kiki1976 schreef:Komt echt doordat het vuur te hoog staat, al heb je het bv sneller bij Croma dan bij Bleu Band.
Dit kan je voorkomen door een beetje olie eraan toe te voegen. Daarmee haal je het verbrandpunt omhoog.
Is dus echt een kwestie van je vuur minder hoog zetten en/of een kleinere pit te gebruiken.
Ik gebruik inmiddels ook een kleinere pit en dan branden mijn pannen niet zo snel aan. Soms moet ik ook de grotere gebruiken omdat ik dan meerdere gerechten heb om te koken.