Wanneer pak je de fiets en wanneer auto?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:40

Ik grap altijd dat als ik naar de WC ga thuis ik effe de auto pak.

Ik ga wel bewust steeds vaker even op de fiets naar het dorp. Maar bij de minste verdenking op slecht weer.... :o

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:41

Als ik met de hond uit ga pak ik de fiets, voor de rest eigenlijk altijd de auto.......

MiReRe

Re: Wanneer pak je de fiets en wanneer auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:53

Fietsen:
Bij droog weer
Stukjes tot 15 min
Bij genoeg tijd tot 30 min
Vrije tijd- tijdloos fietsend naar buiten
Als ik niet te veel mee hoef te nemen
Als ik niet supernetjes aan hoef te komen
Naar stal
Boodschappen doen
Als ik alcohol wil drinken

Auto:
Bij slecht weer
Als het langer dan 20/30 min fietsen is
Als ik veel mee moet nemen
Als ik makkelijk en gratis kan parkeren
Als ik niet veel tijd heb
Als ik netjes onbezweet wil aankomen
Als ik lui ben
Als ik geen alcohol wil drinken

OV:
Als ik in het centrum van een stad moet zijn omdat parkeren daar lastig en duur is
Als het verder is dan 20/30 min fietsen en ik wil alcohol gaan drinken
Als ov even snel is als de auto of sneller.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:58

Mmm ik pak alleen de auto als het keihard regent of zodra ik echt 3kwartier/uur moet fietsen!
Al moet ik zeggen dat ik momenteel ook totaal niet in orde ben en daarom dus vandaag ook lekker de auto gepakt heb. Maar over het algemeen fiets ik wel gewoon.
Ook als ik richting stadscentrum moet, dan is de auto helemaal niet handig, duur parkeren en ben ik met de fiets nog bijna sneller! Als het dan een keer slecht weer is pak ik gewoon de bus :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:59

Ik fiets alleen als het droog is, niet te hard waait, niet te koud is, niet te ver en als ik geen boodschappen moet doen :Y)
's Winters dus niet zo vaak, toevallig gisteren voor het eerst dit jaar met de fiets naar het werk gegaan en is de derde keer of zo, dat ie dit jaar gebruikt wordt :=

Ik neem elke jaar voor om ook af en toe eens naar stal te fietsen, maar om de een of andere reden gebeurd dat nooit, toch neem ik het me dit jaar weer voor :Y)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:00

Naar het werk ga ik in principe fietsen (10km) behalve als het regent/sneeuwt, als het onder nul is, of als het windkracht 5 of meer is. Of als ik veel spullen mee moet nemen enzo maar dat komt hooguit een paar keer per jaar voor. Voor langere stukken pak ik vaker de auto, kortere stukken alleen bij slecht weer.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:01

Echt altijd de auto.... ik heb niet eens een fiets haha!
Nu woon ik ook echt in een gat...

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:02

ssssuus schreef:
Ik doe echt ALLES met de auto, lui varken ben ik...

Hier hetzelfde :')

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:05

Eerlijk.. ik pak altijd de auto, behalve als ik na de kroegen in het dorp ga.. moet wel zeggen dat ik op het platteland woon en het dorp een kwartier fietsen is en met de auto 3 :'), misschien ben ik ook een lui varken betreft dit onderwerp _O-

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:06

Vjestagirl schreef:
Ik loop alles wat te lopen is, en voor de rest pak ik de auto, heb zo'n hekel aan fietsen...

Wat is 'te lopen'? :D

Ik fiets naar school (6,5 km), naar de supermarkt (5 km), naar het paard (500 meter), dat laatste doe ik ook vaak lopend. Ik ga met de auto naar mijn werk (20 km) en naar mijn ouders (200 km := )

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:06

ik heb een auto en fiets.
Auto kan zomaar gewoon twee weken stil voor de deur staan.
paard staat op 25 minuten fietsen, daar pak ik alleen de auto voor als het echt heel slecht weer is, dus flinke regen, of echt storm.
school en werk doe ik altijd met openbaar vervoer.
Dingen die niet aan te fietsen zijn pak ik de auto voor.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:07

Ik heb met mezelf de regel ingesteld dat alles binnen het dorp met de fiets gaat. Alles er buiten gaat met de auto, tenzij ik inderdaad wil drinken. Dan wil ik wel tot 20 km fietsen, mits het goed weer is.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:16

Naar de uni ga ik met de fiets of met de bus, afhankelijk van het weer en de locatie, als ik in het centrum moet zijn met de bus, moet ik ergens anders zijn dan ben ik even lang onderweg (1 uur, 19km) met de fiets als met de streek en stadsbus, met goed weer fiets ik dan. Naar mijn bijbaantje ga ik op de fiets tenzij het echt glad is, dat is of 2 km of 7 km. Verder doe ik nog vrijwilligerswerk, daar fiets ik normaal gesproken naartoe, maar nu heb ik aangeboden om 1 van de cliënten die i.v.m. gezondheid niet meer zelfstandig kan komen te halen en te brengen. Weekboodschappen met de auto en verder probeer ik alles te fietsen, maar die auto is soms zo verleidelijk.

10 minuten zou ik toch proberen te fietsen, als je dat eenmaal in je routine zit dan kost het ook geen moeite meer. Korte ritjes kosten het meest wordt mij altijd voorgehouden en dat is ook wel waar.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:17

Praktisch altijd de auto, mijn werk is met de auto al 45 min.in de spits, OV is niet te doen omdat Volendam geen station heeft en fietsen begin ik niet eens aan. Op de terug weg doe ik altijd boodschappen. Centrum is 3 min.op de fiets en lopend10 min.dat doe ik wel i.v.m. parkeren wat geen doen is. Mijn paarden staan op nog geen 100 meter van mijn huis :) Mijn vriend woont hier ongeveer 9 km vandaan, in de zomer ga ik altijd lekker met de scooter maar in de winter ben ik liever lui dan bevroren :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:18

Hier vrijwel altijd de auto (16km van werk af). Een enkele keer met stappen (10km) ga ik wel fietsen, nadeel is dat ik over een flink donker stuk naar huis moet. Bedoeling is om dichter bij de stad en mijn werk te gaan wonen en dan ook meer te fietsen.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:23

Rex_Rolfo schreef:
Fietsen tenzij....

- teveel mee moet nemen
- het $#@! weer is
- wat verder weg moet

Same here. :j
Probeer zo veel mogelijk te fietsen. Daarnaast is alles hier ook veel makkelijker te bereiken met de fiets én scheelt het een hele hoop parkeerkosten nu ze betaald parkeren op steeds meer plekken aan het invoeren zijn.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:32

Ik probeer zo veel mogelijk op de fiets te doen. Dus naar school, station, stad en naar het werk loop ik.
Dat laatste doe ik altijd, ongeacht het weer.

maar voor de wekelijkse boodschappen, verdere afstanden ed pak ik de auto. Want dan is de auto goedkoper. Heb zelfs de keuze uit een zuipende bmw of een zuinig dieseltje (clio). Dus dat is wel een voordeel. Welke ik pak hangt af van wat er mee moet. Dus mensen of boodschappen/spullen.

probeer overigens wel zo veel mogelijk te doen op de fiets, maar als het echt hondenweer is pak ik lekker de auto haha

Deed eerst alles met de auto maar dat voel je dan ook wel. Want op korte afstanden zijn beide auto's echt niet zuinig helaas!
Laatst bijgewerkt door ilaan op 25-02-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:34

Ik pak veel de auto, maar dat is meer omdat ik al zo'n 4/5 uur fiets per dag hihi

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:37

Naar mijn werk altijd de auto. Fietsen is geen optie. Als ik naar winkel moet loop ik wel eens. Nu heb ik toevallig net een fietsstoeltje gekocht dus kan ik meer gaan fietsen. Ik heb ook een fietskar, maar voor een klein boodschapje te halen is me dat teveel gedoe.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:39

Mijn fiets staat in de schuur te verroesten.
Ik heb zo een enorme hekel aan fietsen. Van wind en regen word ik letterlijk boos en chagrijnig.
Naar school pak ik de scooter, omdat het met de auto veel langer duurt ivm file en het nog maar de vraag is of je hem ergens kwijt kan. Met de scooter is zo'n 25minuten. Sommige zie ik dit ook wel eens fietsen, dit zou ik NOOIT doen. Heel soms ga ik wel eens met de bus.
Naar mijn werk kan ik lopen (200m).
Naar stal ga ik 9 van de 10 keer met de auto. Soms eens op de scooter en van de zomer heb ik 2x gefietst, wel op de elektronische fiets en het is maar 1.5km.
Soms fiets ik wel eens met de honden, maar dit ook bijna altijd op de elektronische fiets.
Alleen naar schuurfeesten komt mijn oude barrel uit de schuur en dan heb ik altijd weer spijt dat ik niet met de auto ben gegaan.
Conclusie, ik haat fietsen :)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:42

Hier sinds anderhalf week autoloos wegens kapotte auto.
Over het algemeen gebruikte ik altijd de auto met de reden onze 4 kinderen.
Fietsend is het opzich ook wel te doen naar hun school, maar er moeten al 2 bij mij achterop en dat is best pittig.
Mijn man werkt ongeveer 10 km van onze woonplaats vandaan en hij fietst dag in dag uit in 30 min en 30 min terug.

As zaterdag gaan we naar een andere auto kijken en als hij hier voor de deur staat,mezelf kennende zal ik eerder de auto pakken als de fiets :o

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:43

Ik pak veel te vaak de auto, zelfs naar mijn vrijwilligerswerk en naar de supermarkt die hier op een steenworp afstand vandaan zitten :o Zit hem voornamelijk in het praktische, mijn fiets staat in de schuur achter in de tuin, de poort functioneert niet goed dus moet met mijn fiets door het huis (=gedoe). En nu staat de schuur ramvol omdat er foto's zijn gemaakt t.b.v. de verkoop van ons huis dus nu krijg ik hem niet eens meer met goed fatsoen uit de schuur :')

Maar heb sowieso een bloedhekel aan fietsen, om helemaal warm en buiten adem ergens aan te komen als er ook maar een beetje wind staat. Laat staan als het pokkenweer is... Heb altijd gefietst, overal heen, tot ik een auto had. Nu pak ik alleen de fiets dus om boodschappen te gaan doen (als ik hem wel uit de schuur getrokken krijg :+ ) naar de stad te fietsen als de vooruitzichten goed zijn en om naar het station te fietsen (ook met goed weer). Werk is sowieso geen optie, dat is 25km en daar hoef ik niet eens over na te denken :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:44

Fiets? Wat is dat? Heb er geen. Ik pak sinds mijn rijbewijs alleen maar nog de auto, ook toen ik vorig jaar op één kilometer afstand van mijn werk woonde.. :o Ik verbrand meer dan genoeg calorieën op het werk en sport.

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:48

Mijn paard staat een kilometer verder, dus ga altijd met de fiets, tenzij het hard regent. Verder met mooi weer fiets ik met mijn zoontje vaak een rondje door het dorp of met de hond en in de zomer naar de stad als ik de kroeg in ga. Verder pak ik uit gemakszucht altijd de auto.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:51

Ik heb al 1 1/2 jaar niet meer gefietst :')