Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Bizzybijtje schreef:MirandaDvG schreef:De belastingdienst geeft op zijn rekeningen duidelijk aan dat het exacte bedrag overgemaakt moet worden en de juiste omschrijving vermeld moet worden. Is dit niet het geval, word het volledige bedrag terug gestort.
banketstaaf voor je moeder, maar ze geven het vooraf al aan.
Ik betwijfel of je in hoogerberoep de zaak uberhaupt gaat winnen.
Tenzij je moeder wel het juiste bedrag heeft betaald natuurlijk, dan zou ik wel in hooger beroep gaan.
Ze kan desnoods zichzelf vertegenwoordigen, dan kost het je geen advocaat
Hoe kun je nou in hoger beroep gaan als er niet eens een zaak is
heb het geld ook inderdaad terug gekregen.Kentaro schreef:Was die 50,00 extra echt een boete of was dat het bedrag van het vorige kwartaal dat dus achteraf niet betaald bleek te zijn??
Het is anders wel heel erg vreemd dat je moeder nooit een herinnering heeft ontvangen!
) Shadow0 schreef:Chakkie: het klopt ongetwijfeld helemaal, maar 'toegankelijk' betekent niet alleen dat de juridische kant klopt, maar ook dat mensen kunnen overzien wat er gebeurt en wat ze moeten doen, zowel om aan de regels te voldoen als om hulp te krijgen. En dat is wat er toch wel vaak misgaat. Ik denk dat een groot deel van de mensen de tekst die jij opschrijft niet kan volgen, en ook dat is een vorm van ontoegankelijkheid: het werpt voor veel mensen een drempel op om wat te ondernemen.
Amaryllis schreef:Er van uit gaande dat de Belastingdienst onder het algemene bestuursrecht valt, zal de boete hoe ook betaald moeten worden afgezien van lopend procedures. Bezwaar schort het besluit (= boete) niet op.