Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sababber schreef:Ik heb het wel gedaan. Vond het erg fijn en rustgevend werken. Die vrijstelling is leuk, maar bij je eerste examen heeft het al 2 kanten, doordat je vrijstelling hebt heb je meer tijd om rond te rijden dus ook meer tijd om fouten te maken. Aan de andere kant hoef je je geen zorgen te maken over je bijzondere manoeuvres. De TTT is heel fijn omdat je niet zenuwachtig hoeft te zijn. Er hangt immers niks van af. Je maakt gewoon vast mee hoe het examen gaat verlopen. Ik had mijn rijbewijs de 2e keer pas. Dus had niks aan mijn vrijstelling, maar heb veel geleerd van mijn TTT. Ik raad het je echt aan.
Als je zakt, zak je toch vaak op dingen die gebeuren tijdens het rondrijden en niet per se op een verrichting.
M_Jacky schreef:Ik sta nu ook voor die keus en heb voor mezelf al besloten om het niet te doen. Mijn rijinstructeur raadt het mij ook af omdat is niet zo'n stresskip ben en daarbij kwam ook nog dat ik de TTT om kon ruilen in lessen, waar ik waarschijnlijk meer aan heb. Ik denk dat iedereen daarin verschillend is en daarom zou ik als ik jou was je afvragen of je snel zenuwachtig bent bij examens o.i.d. of dat je het gewoon een stukje zekerheid geeft als je weet hoe een examen in z'n werking gaat. Als dat je niet zo uitmaakt zou ik het niet doen, het kost namelijk wel bijna evenveel als een examen. Maar je kan het nog altijd het beste aan je instructeur vragen!
Ik ben er wel ontzettend blij mee. Je krijgt een keer mee hoe het is om te wachten, je examinator te ontmoeten, praatje vooraf, paar vragen over de auto en zichttest, en ik weet voor mezelf waar ik toch echt op moet gaan letten voor het examen
M'n instructeur zei van tevoren al dat hij hoopte dat als ik op "mijn" plekje (dus achter het stuur) zou zitten, het minder zou worden, en dat was gelukkig het geval.
Wat Diaana zegt is inderdaad ook wat mijn instructeur zei: zolang je goed kijkt, maakt het niet zo heel erg uit of je wel of niet netjes in een vak staat of een beetje clumsy straatje keert. Je examinator weet immers ook heel goed dat je beginnend bestuurder bent en verwacht niet dat je de auto zo manoeuvreert als Fernando Alonso.