Gedumpt.. poging twee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Woopy_x

Re: Gedumpt.. poging twee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:01

sterkte meid!!
wat vervelend dat je zo op de pil reageert!
als je autisme hebt kan je ook wat sneller uit je doen zijn, er bestaan tabletjes ( medicijnen ) voor zodat je wat rustiger blijft , misschien werkt dit?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:20

lovepaard123, normaal kan ik dan wel rustig blijven. Het was echt dat boze gevoel waardoor ik steeds uit mijn plaat ging. Kon normaal heel goed benoemen dat ik het lastig vond dat er iets anders ging dan dat ik dacht, en dan kon ik me er ook wel overheen zetten.

Collega op stage vroeg net 'hoe gaat het, goed weekeind gehad?'. Ik heb nog geprobeerd het te redden met 'vraag het maar niet', maar toen ie doorvroeg ging ik weer los.. huilen.. Toen dat net een beetje stopte kwam er een andere collega bij, ook lief en zorgzaam.. en toen ging ik helemaal los. Tranen met tuiten. Er lijkt geen eind aan te komen haha

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:25

Ik vind het zo vreselijk dapper van je dat de dit hier zo neerzet en dat je ook zo eerlijk aangeeft waar het probleem precies heeft gelezen volgens jou.
Ik zou heel snel dat spiraaltje laten verwijderen (als je dat nog niet gedaan hebt) jezelf een paar weken rust gunnen en, als je het dan nog wil, kun je altijd kijken of jullie elkaar eens voor koffie kunnen ontmoeten en de boel bepraten.
Een les voor de volgende keer, volg altijd je gevoel, als iets slecht voelt (zeker als je ervaring hebt) niet doen. Ik heb die reactie ook op hormoon anticonceptie, maar gelukkig veel minder heftig.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:31

@ Molfre: het was qua anticonceptie een beetje de laatste optie. Ik heb hem inderdaad nog niet laten verwijderen, omdat ik me pas een paar dagen terug besefte dat ik me toen ik overstapte op t spiraaltje wel een minder grote donderwolk boven mijn hoofd kreeg, maar dat er nog steeds een donderwolkje hing. Die is eigenlijk afgelopen week een beetje weggetrokken. Daarom is de timing van het uitgaan zo enorm poedersuiker. Waarom is t niet een week eerder weggetrokken, of twee? Ik wacht dus nog even af of het weg blijft, anders kom ik in een volgende relatie weer voor hetzelfde probleem te staan. Ik zal toch een vorm van anticonceptie moeten gebruiken. Heb meer gehoord dat bijwerkingen na een half jaar minder worden, dus dat zou kunnen kloppen. Al moet ik er nu niet aan denken dat ik ooit anticonceptie nodig heb met een ander :(

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:36

Fijn dat t los komt bij je collega`s, gooi t eruit das goed.

Volgens mij wonen we best dicht bij elkaar, dus een uit-jank-buitenritje is ook nog een optie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:38

Paloedie schreef:
@ Molfre: het was qua anticonceptie een beetje de laatste optie. Ik heb hem inderdaad nog niet laten verwijderen, omdat ik me pas een paar dagen terug besefte dat ik me toen ik overstapte op t spiraaltje wel een minder grote donderwolk boven mijn hoofd kreeg, maar dat er nog steeds een donderwolkje hing. Die is eigenlijk afgelopen week een beetje weggetrokken. Daarom is de timing van het uitgaan zo enorm poedersuiker. Waarom is t niet een week eerder weggetrokken, of twee? Ik wacht dus nog even af of het weg blijft, anders kom ik in een volgende relatie weer voor hetzelfde probleem te staan. Ik zal toch een vorm van anticonceptie moeten gebruiken. Heb meer gehoord dat bijwerkingen na een half jaar minder worden, dus dat zou kunnen kloppen. Al moet ik er nu niet aan denken dat ik ooit anticonceptie nodig heb met een ander :(

Wat voor spiraaltje heb je? Ik dacht dat er twee soorten waren, eentje met hormonen en eentje met koper?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:42

@ Eileen333: dat klopt, ik heb die met hormonen. er was een goede kans dat dat wel goed zou gaan of in ieder geval goed genoeg om het waard te zijn, omdat de dosis hormonen zoveel lager is dan bij de pil. De bijwerkingen kunnen na een half jaar nog minder worden, dat lijkt nu ook te gebeuren. Alleen helaas was onze relatie daar net niet tegen bestand (en hadden we het er gewoon vaker over moeten hebben.. dat ik niet echt boos op hem was.. en hij niet echt iets verkeerd deed. En ik oneerlijk was)

@ Tones: aan welke kant van Epe woon je? Mijn ouders wonen in Epe en daar bivakkeer ik nu. Een buitenritje klinkt me nog helemaal niet zo verkeerd in de oren (:

Het is inderdaad goed dat het los komt, maar lastig dat ik het niet onder controle heb. In een kantoortuin met 10 mensen in huilen uitbarsten voelt niet heel fijn haha.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:44

In woon in t gedeelte Zuuk. :+
Aan de westkant van de A50.
Laatst bijgewerkt door tones op 25-02-14 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:45

Evt zou je nog kunnen informeren naar het hormoonloze spiraaltje, mocht dit spiraaltje het toch niet helemaal zijn :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:47

Hier nog iemand uit Epe. Als je behoefte aan een schouder heb hoor ik het wel.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:49

@ Tones: Dat meen je niet... Zegt het koepad je iets?

@ Eileen333: koperspiraaltje viel af omdat menstruatie daarbij vaak heftiger en pijnlijker word. Heftiger dan 1-3 dagen ziek op bed liggen en niet recht kunnen staan van de buikpijn was geen optie..

@ Atent: Lief van je! Het voelt zo naar om te zeggen dat je behoefte hebt aan mensen om je heen en aan een schouder enzo. Stom eigenlijk dat dat er bij veel mensen zo ingebakken zit.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:49

Haha! Daar hebben mn oom en tante gewoond en heel veel vriendjes van mn kinderen.
Zegt de VMI je iets?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:53

Yep. Grappig dat je zo dichtbij woont! Klein beetje privacy, maar mijn ouders wonen aan het einde van het koepad

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:54

Ja dat dacht ik al. :D
Ik woon net voor t viaduct en dan een zijweg uitrijden.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 15:57

En zo blijkt de wereld klein te zijn :) Nja, zoals ik net tegen Atent zei. Het voelt tegennatuurlijk om te zeggen dat ik je aanbod graag aanneem, want ik wil mensen niet tot last zijn enzo. Maar het lijkt me wel fijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:57

Ts, misschien ook iets om bij stil te staan, door je eerdere vervelende relatie heb jij een manier ontwikkeld om te testen(onbewust) dat je ex-vriend veel om je geeft. Door elke keer bevestiging te zoeken door ruzie te maken, als hij dan nog blijft is het een goeie. Dit heeft niks met hormonen te maken maar kan een resultaat van andere relaties zijn die niet goed waren. Misschien zou je eens met een psycholoog hierover kunnen praten, dit is namelijk een hele destructieve manier om uit te zoeken dat je partner veel om je geeft.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:59

Paloedie schreef:
En zo blijkt de wereld klein te zijn :) Nja, zoals ik net tegen Atent zei. Het voelt tegennatuurlijk om te zeggen dat ik je aanbod graag aanneem, want ik wil mensen niet tot last zijn enzo. Maar het lijkt me wel fijn.

Dan spreken we snel af!
Zal straks even pb-en.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 16:06

@ Bigone: daar heb je een punt. Heb ik zelf ook over nagedacht. Heb inderdaad bij hem wel eens het gevoel gehad dat ie heel makkelijk zou kunnen zeggen dat het wel over was, omdat ie met veel dingen heel makkelijk om ging. Dat kon ik ook wel relativeren, hij deed echt alles voor me..
Met mijn ex (ik noem laatste ex maar even 'Hem' of 'Hij' en die ervoor 'ex', minder pijnlijk en duidelijker) had ik dat niet. Hij dreigde wel vaak weg te gaan, maar ik wist dat hij dat niet zou doen. Aan het einde van die relatie heb ik mijn hoop erop gevestigd dat hij het uit zou maken als ik er geen energie meer in zou stoppen, en dat deed hij niet. Ik heb het toen uiteindelijk uitgemaakt omdat hij het toch nooit zou doen. Hij hield zoveel van me dat hij liever tot zijn 80e met me had samengeleefd als broer en zus.

Waar ik sowieso aan moet werken is dingen waarderen. Ik waardeer ze wel, maar uit dat heel moeilijk. In mijn reacties kan ik dat sowieso slecht (een superleuk cadeau krijgen en reageren met 'ik vind het leuk..'). Ik probeer nu in ieder geval bij de mensen die er nu voor me zijn duidelijker uit te spreken dat ik dat echt heel erg waardeer.
Ook dat had in mijn relatie wel wat uit kunnen maken. Nogal ondankbaar als iemand je op komt halen, je meeneemt uiteten, en je reactie lauw is omdat dat gewoon niet anders kan, maar je het ook niet uit kunt spreken. Dat ik in mijn reactie niet anders kan kon hij accepteren, maar ik moet leren het dan te benoemen..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:21

Zoek daar dan hulp bij want dit zijn valkuilen die je elke keer weer tegenkomt.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 16:33

Nouja, het was geen probleem omdat hij wist dat ik gewoon wat terughoudend ben in mijn reacties, dat heel enthousiast reageren echt geforceerd zou zijn. Hij wist ook dat ik dingen wel waardeerde en kon dat blijkbaar ook aan me zien (zei hij zelf vaak). Maar als iemand én nooit heel enthousiast reageert én het niet benoemd én je alleen maar afzeikt.. Kan ik me voorstellen dat het heel lastig word.

Maargoed, dat is weer een nieuw dingetje wat ik mezelf kan verwijten, dus ik moet er even niet teveel over na te denken, ik probeer het nu maar in het positieve te draaien. Eerst tot rust komen, dan kijken of een psych nodig is.

@ Tones: dat is goed :)

Een kleine update.. hij komt vanavond spullen brengen. Dat is ongeveer de eerste compromis die ik heb gesloten zonder wurgneigingen, de behoefte om het tóch zo te willen als ik wilde. Het kan dus wel..

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:55

Paloedi, mijn pony's staan bij de rsg. Als je keer langs wil komen ben je welkom!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 17:04

:(:) voor ts

Het valt niet mee met die hormonen.. en zoals ik het lees duw je hem zo weg omdat je van hem houdt.

Wellicht hard maar misschien is het wel 'beter' dat je iemand vind die daar door heen prikt en je regelmatig op de goede manier even met beide voetjes op de grond zet.
Heel eerlijk ik dacht dat het hier over een puber relatie ging.. tijd om aan jezelf te werken hormonaal en emotioneel (als je licht autistisch bent zoals je zelf aan geeft kan het nooit geen kwaad om door een deskundig persoon een spiegel voor je neus te krijgen en er aan te gaan werken!) om daarna een volwassen relatie aan te kunnen gaan.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 17:23

@ Dungen: Het was beter geweest als hij eens op zijn strepen was gaan staan, in een ruzie weerwoord had gegeven en had geëist dat ik eens normaal ging doen. Maar hij begreep ook altijd wel dat ik boos of verdrietig was als hij ergens onhandig in was geweest.. de schat. Daarin is hij echt veel te meegaand geweest. Als het eerder een drempel was geweest waar we niet overheen konden stappen was er misschien nog wat te redden geweest.

Ik heb me inderdaad ook als een puber gedragen, zo voelde ik me vaak ook. Gewoon het ertegenaan schoppen om het schoppen.

Therapie heb ik gehad, ben in de meeste dingen heel zelfbewust. Ook in het effect wat de hormonen van anticonceptie met me deden. Alleen heb ik dat met het spiraaltje niet meer opgemerkt. Misschien omdat het daarvoor, met de prikpil, nog veel erger was? Ik weet het niet en het maakt ook niet meer uit..

Ik kan het trouwens begrijpen dat het ook overkomt alsof ik een halflabiele puber ben, met al mijn puntjes enzo. Klopt allebei niet. Ik ben alleen niet zo in staat om nu een uitgebalanceerd verhaal neer te zetten. Komt over een paar dagen vast wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 01:13

Heftig ts, hoe is het gegaan met de spullen die hij kwam brengen?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 01:34

Update..

Ik zou zorgen dat ik op tijd thuis was als ex mijn spullen kwam brengen. De spullen vond ik niet zo belangrijk, maar ik wilde hem wel graag even zien. Had hem bewust niet gevraagd of ik mee kon rijden naar mijn huis, omdat ik verwachtte dat hij het contact zo kort mogelijk zou houden. Hij had al gezegd dat ie niets voor me kon doen en niks te zeggen had.

Hij vroeg echter op het moment dat ik naar huis zou gaan zelf of hij me niet op zou halen en thuis zou brengen, zodat we in de auto konden praten. Prima..
Hij zat huilend in de auto, heb hem even kunnen knuffelen, hij knuffelde terug, hield mijn hand even vast en sloot zich daarna weer af. Ik dacht eigenlijk dat hij toen wel zou zitten balen dat hij me had opgehaald, omdat hij nu niet van me af kon. Maar blijkbaar niet, want hij is een heel eind omgereden en we hebben bijna een uur in de auto gezeten. Al die tijd kaatste hij alles af wat ik zei, zei hij dat hij er klaar mee was en dat ik moest stoppen met uitleggen omdat het toch niet waar was, maar ondertussen reed hij toch elke weg richting huis voorbij. Eenmaal thuis 'moest het nu maar klaar zijn' en een koude knuffel. Op mijn vraag waarom hij zo was omgereden zei hij dat hij me de ruimte wilde geven om te praten, maar ik had na 10 minuten mijn verhaal al gedaan.. Toen waren we bij de eerste afslag richting huis.

Ik snap hem dus niet helemaal, als hij zich zo snel weer afsluit, waarom dan toch een half uur langer gaan rijden? Als je de regie in handen wil houden om ellenlange scenes te voorkomen, en daarom spullen komt brengen, waarom dan toch me ophalen? Ik snap niet goed waarom hij er zoveel meer heeft gemaakt dan waar ik om vroeg. Toen hij wegreed dacht ik dat ik voorlopig geen contact hoefde te verwachten, maar een half uur later een appje met weltrusten.

Maargoed, ik voel me wel een stukje rustiger nu. Had het nodig om hem even te zien, en een stukje emotie, om het een stukje verder los te kunnen laten. Ben dan ook blijer met de knuffel aan het begin dan met de rest van de rit. Wie weet word ik morgen weer net zo beroerd wakker, maar voor nu is het even wat beter.