Russen hebben meeste medailles...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:46

Wat zeg je dan over dat artikel dat ik postte, Fleurtjeuh? Daar zie je letterlijk dat ze meermaals hebben mogen oefenen.

Er is een wereld van verschil tussen "werd gezegd" en "is ook echt zo." Geloof jij echt zomaar alles wat je hoort? Zeker tijdens de Olympische Spelen kan je er zeker van zijn dat het Olympisch Comité zo'n dingen voorkomt.

fleurtjeuh

Re: Russen hebben meeste medailles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 18:49

Sorry zit op mn telefoon, dus heb er niet naar geleken.

Maar het lijkt me niet dat een commentator zomaar wat gaat roepen?
Die vertellen altijd feiten over de sporten en sporters.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:49

Commentatoren krijgen ook wel eens verkeerde informatie. Als een deelnemer het nou roept dan geloof ik het al iets sneller.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:50

Alle landen, sporters hebben mogen oefenen voor de wedstrijden dat is toch ook meer dan logisch?

Tevens zijn er toch voor de Spelen zijn er al wedstrijden geweest op de olympische banen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:52

Wellicht bedoelde de commentator dat de russen vaker hebben getraind op hun 'thuisbasis' al ruim voor aanvang van de os. Heus niet de trainingstijd.

Ik gun het ze van harte.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:53

Het lijkt mij zonde om de olympische banen alleen tijdens een OS te gebruiken dus niet meer dan logisch dat iedereen er vaker op gereden heeft. Dat de russen er nog vaker gereden hebben is toch logisch. Die gaan echt niet naar een buurland want "straks zeggen ze dat wij oneerlijk bezig zijn"...

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:56

Nou, ik ben trots op ons land!!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:56

:') Wat een topic.

Volgens mij heeft NL nog de meeste medailles per inwoner, plus zo ongeveer alle schaatmedailles van langebaanschaatsen. Bovendien deed NL alleen maar mee met schaatsen, beetje bobslee en beetje snowboard en rusland met ongeveer alles.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:58

Rusland doet de winterspelen altijd goed én daarnaast waren ze nu in hun "thuis" en had elke rus (met uitzondering van Ivan Skobrev _O- ) heel veel drang om zichzelf te bewijzen uit eer voor hun land. Ik geloof echt dat dat mentaal dan zo diep zit dat je het allerbeste uit jezelf kan halen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:02

Ze hebben het gewoon goed gedaan. :j Wij hebben het ook super gedaan!
Het enige waar ik het niet mee eens was, was tijdens het kunstschaatsen dat die Koreaan niet had gewonnen. (Ben even haar naam kwijt)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:03

Ik neem je onderschrift ter harte... ;)

Zonder dollen, elk land heeft mogen oefenen op alle banen, dus het is echt niet zo dat de rest van de deelnemers alleen de dag van de wedstrijd op de baan stond. En ja, het organiserend land kan meer voordeel hebben, maar dat is elke 4 jaar weer een ander land. Dus als je je titel kan vasthouden tijdens de volgende OS, dan ben je goed bezig :)

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:08

En er zijn voorafgaande aan de spelen altijd een serie test-events.
Ook daar zitten Olympiërs bij.
Die zouden dan ook voordeel hebben.
Ik weet niet meer in welke discipline het was maar daar had de winnaar van het test-event niet eens een podiumplaats !

De beste/snelste wint gewoon ! :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:08

Rebeccaa schreef:
Rusland doet de winterspelen altijd goed én daarnaast waren ze nu in hun "thuis" en had elke rus (met uitzondering van Ivan Skobrev _O- ) heel veel drang om zichzelf te bewijzen uit eer voor hun land. Ik geloof echt dat dat mentaal dan zo diep zit dat je het allerbeste uit jezelf kan halen.

Ja precies, dat zag je ook duidelijk bij de OS in Londen. UK doen het altijd goed op de OS, maar zij deden het toen nét ietsje beter omdat ze voor thuispubliek presteerden. Dat maakt mentaal een erg groot verschil.

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:09

verootjoo schreef:

Volgens mij heeft NL nog de meeste medailles per inwoner, plus zo ongeveer alle schaatmedailles van langebaanschaatsen. Bovendien deed NL alleen maar mee met schaatsen, beetje bobslee en beetje snowboard en rusland met ongeveer alles.

Dat was Noorwegen, met 5.20 medailles per capita. Nederland heeft plek twee met 1.40 medailles per capita, dus alsnog erg goed :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:12

Dirndl schreef:
verootjoo schreef:

Dat was Noorwegen, met 5.20 medailles per capita. Nederland heeft plek twee met 1.40 medailles per capita, dus alsnog erg goed :)

Oh, jij bent goed op de hoogte... Had het ook niet nagerekend, maar vind de nederlandse prestatie erg knap :j

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:13

De Russen hebben inderdaad meer geoefend op de bobsleebaan. Net zoals de Duitsers vaker oefenen op een Duitse baan etc. Betekent dat dat meteen vals is? Nee hoor, volgens mij zijn dat gewoon praktische redenen!
Verder verschillen de omstandigheden van dag tot dag en mogen de andere landen ook van te voren oefenen op die baan.

Met andere sporten zal er ook echt niet vals gespeeld zijn. Ze hebben gewoon zeer veel inwoners, waardoor ze veel mensen op veel onderdelen hebben en hierdoor veel mogelijkheden hebben op medailles. :)
Bovendien zijn er ook genoeg Russen die het niet waar gemaakt hebben, zoals bijvoorbeeld het ijshockeyteam.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:16

Oei oei... dan heeft onze Ireen Wüst vast ook vals gespeeld, immers heeft zij van alle olympische sporters de meeste medailles binnengehaald *sarcasm*

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:44

Ik vind dat je wel een puntje hebt hoor. Dat met die bobsleebaan bijvoorbeeld maar ook het feit dat ze sporters uit andere landen hebben gekocht. Maar goed, ik lig er geen nacht wakker van en ben trots op Nederland.

Edit: wel hilarisch die zuid Koreaanse schaatser die rusland gekocht had en die de vlag van rusland dus ook verkeerd om hield.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:50

madeliefw schreef:
Ik vind dat je wel een puntje hebt hoor. Dat met die bobsleebaan bijvoorbeeld maar ook het feit dat ze sporters uit andere landen hebben gekocht. Maar goed, ik lig er geen nacht wakker van en ben trots op Nederland.

Edit: wel hilarisch die zuid Koreaanse schaatser die rusland gekocht had en die de vlag van rusland dus ook verkeerd om hield.

Je moet toch echt de nationaliteit hebben van het land waar je voor uitkomt. Maar goed, als je zo redeneert; hoe zie je dan het NL elftal voor je :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:55

Die Koreaan is idd overgekocht door Rusland en vervolgens de Russische nationaliteit aangenomen :') misschien over 4 jaar teruggekocht _O- ?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:57

Die Koreaan kreeg kansen die hij in Korea niet kreeg. Ik zou het ook wel weten hoor!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 19:57

Celiien schreef:
Die Koreaan is idd overgekocht door Rusland en vervolgens de Russische nationaliteit aangenomen :') misschien over 4 jaar teruggekocht _O- ?

Dat overkopen ligt iets genuanceerder. Ahn heeft al vaker problemen met het Koreaanse team gehad.
http://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Ahn

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:02

Ik krijg echt een deja vu. *Na de zomerspelen, Charlotte Dujardin, Adelinde.*
Ik snap dat niet, dan win je als land zoveel medailles en dan nog niet tevreden/jaloers zijn.
De belgjes hebben nul medailles. De bobsleemeiden waren al aan het huilen van geluk toen ze een zesde plaats behalen.
Soms vind ik het jammer dat we niet zo ambitieus/gedreven zijn als andere landen, maar ik ben wel blij met onze sportmentaliteit.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:03

Klopt had ik idd ook al gelezen. laatste zin was een grapje :')

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 20:03

Ik vind het "aparter" dat de volgende OS winterspelen weer in een land worden gehouden waar de mensenrechten niet optimaal zijn.... :Y)