Door een muis uit bed gejaagd....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Door een muis uit bed gejaagd....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 09:44

En TS? Nog geslapen?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 11:13

Niet heel veel... sliep rond half 5, en ik ben nu net wakker. De muis/rat heeft alleen nog zitten piepen, verder geen geknaag meer gehoord. Zou er iets mis mee zijn ofzo? Dat ie zo zit te piepen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:18

Ik heb ze ook in de muur en hoor ze heel soms ook piepen en lopen als ik in bed lig. Beetje rommelen en geluid maken en dan zijn ze weg. Ik slaap er niet minder om gelukkig :D

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:18

Nestje ?
Wel heel vervelend jaren terug ook overlast gehad van muizen.
Liepen letterlijk door mijn slaapkamer..

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 11:25

Oh bah... dan zou ik helemaal niet kunnen slapen. Muizen op stal vind ik totaal niet eng, maar het idee dat ze daar lopen terwijl ik slaap...

@Goof: Ik wen er waarschijnlijk snel genoeg aan, maar schrok me te pletter gisteren :D. En die van mij blijft gewoon zitten als ik herrie maak. Volgens mij heb ik Rambo-muis....

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:33

Ja gelukkig is het probleem aangepakt maar sinds dien heb ik gewoon een gruwel voor die beesten ook op stal haha.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 11:34

Kan het me goed voorstellen...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:36

Zou het niet zijn dat hij piept omdat-ie per ongeluk tussen je buitenmuur en binnenmuur is beland en er niet meer uit kan? En dat-ie probeert zichzelf vrij te knagen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:37

Oh pff ik weet hoe je je voelt..
Heb ook ooit in mn eerste kamer jn amsterdam muizen gehad. Dat was na die staking van een paar weken van de vuilnismannen enz. Vreselijk.
Ze waren door de opening gekomen waar mn radiator aangesloten zit op t centrale verwarmingsstelsel.
Ze waren nog met zn 2en ook. En racen dat ze deden snachts.. Pff
Ook geen oog dicht gedaan en ben zelfs nachten bij andere mensen gaan slapen . Wat een hel.
Had ook vanalles geprobeerd.
Op t eind was mn kamer een soort van hindernisbaan voor muizen.
Overal stonden vallen, plakstrips, doosjes gif, zelfgemaakte vallen enz enz maar die krengen liepen overal om heen.
Uiteindelik heb ik ze met rattengif weg gekregen (die krengen in amsterdam kennen het muizengif en eten dat niet meer of zijn er immuun voor), en ik kwam op het briljante idee een pluk staalwol in die opening bij mn radiator te duwen, staal willen ze blijkbaar niet aan knagen want dat voelt naar aan hun tanden.
Maar pff ik heb nog heel lang daarna rechtovereind in bed gezeten bij elk geluidje wat ik snachts hoorde.
(Overigens is t slimmer om de bestrijdingsdienst te bellen als ze echt je kamer in komen en je krijgt ze niet weg met vallen, voor t muizengif zijn de meeste immuun/te slim om t op te eten en het rattengif is eigenlijk verboden omdat ze anders daar ook nog immuun voor worden.. Bij mij werd de bestrijdingsdienst volgens mij zelfs betaald door mn woningbouw, maar die mensen konden pas dagen later komen toen ik belde en ik werd helemaal gek van die beesten)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:43

:(:) Hopelijk slaap je vanavond beter!

Wij hadden vorig jaar muizen.. zo brutaal dat ze gewoon door de woonkamer heen renden terwijl wij op de bank zaten met de hond :+ Zelfs 1x gehad dat er eentje op mijn bed kwam, ik heb vriend nog nooit zo snel weg zien rennen :') Ik heb me omgedraaid, de hond op bed gelegd :Y) en ben gaan slapen. Nadat de hond er een paar gevangen had zijn ze maar verhuisd.

Ik denk altijd maar, de kans dat ze je opeten is erg klein ;)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:56

Selka schreef:
:(:) Hopelijk slaap je vanavond beter!

Wij hadden vorig jaar muizen.. zo brutaal dat ze gewoon door de woonkamer heen renden terwijl wij op de bank zaten met de hond :+ Zelfs 1x gehad dat er eentje op mijn bed kwam, ik heb vriend nog nooit zo snel weg zien rennen :') Ik heb me omgedraaid, de hond op bed gelegd :Y) en ben gaan slapen. Nadat de hond er een paar gevangen had zijn ze maar verhuisd.

Ik denk altijd maar, de kans dat ze je opeten is erg klein ;)

:oo
Respect voor je moed _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:05

Muizenvallen zetten. Enne heb vorige week een stuk gezien over plagen, ging over ratten, wantsen en schorpioenen.
Ben redelijk nuchter, maar ben halverwege gestopt met kijken. :wave:

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:18

Haha die documentaire heb ik ook gezien, ik denk "dat meld ik hier maar niet". :') Dat was echt tot in het extreme....

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:23

wij hadden vorig jaar ratten in de stal.. die renden ook zo voor je langs en ik had een x dat de poetskist voor de hooibalen stond. Ik zet mijn voet daarnaast.. rent er een rat over mijn voet heen :\ ben totaal niet bang voor die beestjes maar als er 2 vechtende ratten in de stallen zitten is dat niet erg leuk.. ( ja ze waren echt de hele tijd aan het vechten :\ daar wacht iedereen op, 2 bloedende ratten die de hele tijd heen en weer rennen)

wij wonen nogal buiten dus ik zie regelmatig muizen (in de schuur en in stal en bixzak) en je kunt ze hier ook wel over de zolders horen lopen :D ben er echt niet bang voor, maar die (water)ratten..

sterkte TS :D hopelijk slaap je vannacht wel weer goed!

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:46

Met 6katten in huis heb ik geen muizen zorgen.
Wel schrok ik me vorige week rot.
Op de wc had mijn man een kunst slang neer gelegd.
Bril dicht ik deed hem open en zag dat beest.
Ik kreeg zo wat een hart verzakking.
Ben niet bang van muizen slangen daarin tegen wel.
en Ts is die nog aanwezig.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 15:57

Je kan ook een bosje mint neerleggen, gaan ze volgensmij dood van :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:40

Wij hadden op stal een rattenplaag. Rattenvanger geregeld en de pin op zijn neus gezet.
Tja, het heeft even geduurd maar de beestjes zijn foetsie. Alleen voor hoelang? mede omdat er toch ondanks heel dringend verzoek stallers zijn die hun voer open en bloot laten liggen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 22:08

Heb ik ook op een stal gehad inderdaad. De ratten kropen zo in het rond en de muizen liepen over je voeten... Voer zat wel in tonnen, maar er werd vrij veel geknoeid en dan krijg je dat.

Ik heb net de slaapkamer geïnspecteerd, muur en vensterbank zijn nog heel en het is stil. Hopen dat ie zijn gemak houd vannacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:16

Komt vast goed!

Ik heb een zwarte spinnetjes gedoe , niet die dikken maar kleineren ook vet irri en ik wordt er kriegel van :P Heb er nu 2 dood 2 laten lopen en zie nog 1 lopen :')

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 01:10

Ga nu naar bed. Als ie weer te luidruchtig word, meld ik me misschien weer. Anders, slaap lekker allemaal!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 02:26

Iemand was hier heel verbaasd hoe ze tussen je muur komen.
Bij wat oudere gebouwen zitten ze vaak in grote hoeveelheden tussen se spouwmuren. Door gaten in de spouw kunnen ze dan de woning in komen.
Wij hebben jarenlang last gehad van muizen, gelukkig alles op kunnen lossen, maar goed ook :)
Zolang ze in je muren zitten is het geen ramp ts, als je keutels gaat vinden wordt het vervelend. Mochten ze een gaatje knagen even een flinke prop staalwol er in proppen, daar komen ze niet doorheen.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 12:41

Ik heb gisteren alles geïnspecteerd en niets gevonden. Hij zit dus voorlopig nog in de muur. Vannacht niet veel gehoord, alleen een beetje geritsel. Denk dat er toch iets mis was met het beest dat ie gisteren zo zat te piepen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 12:44

Petra_O schreef:
Ik heb gisteren alles geïnspecteerd en niets gevonden. Hij zit dus voorlopig nog in de muur. Vannacht niet veel gehoord, alleen een beetje geritsel. Denk dat er toch iets mis was met het beest dat ie gisteren zo zat te piepen.

Of hij riep zijn vriendjes ;)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 12:57

>;) Wil jij niet van die enge dingen zeggen? :D

Moet er niet aan denken, een horde knaagdieren in de muur.

Kwam er trouwens gisteren achter dat de bovenbuurman te beroerd is om zijn vuilnis naar het eind van de straat te brengen (straat is opgebroken, dus de container is verplaatst) en alles beneden bij de berging gooit. Feestje voor al het ongedierte. En bedankt buurman...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:24

Tadaaa de oorzaak gevonden. Inderdaad bedankt buurman! Voortaan maar gewoon vangen en bij hem uitzetten ;)