op vakantie gaan, wie heeft er nog meer zo'n hekel aan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:08

Ik heb er geen hekel aan om op vakantie te gaan, maar soms vind ik het wel lekker. Ik ben nu al een aantal jaar niet meer op vakantie geweest (op wat weekendjes weg na), puur omdat ik het gewoon thuis ook wel lekker vind. Mijn vriend en ik gaan dan wel dagjes op pad. Vorig jaar bijv. een dagje Brugge gedaan in onze vakantie, nou heerlijk hoor ff een dagje eruit, maar ook wel weer fijn om dan weer in mn eigen bedje te kunnen slapen :) En zo gaan we wel her en der heen. Krijg er wel een echt vakantiegevoel van. Als we dan wel op vakantie gaan, dan ga ik graag wel zo ver mogelijk. Paar jaar geleden naar Venezuela geweest. 12 uur vliegen, maar dan kom je ook even op een echt bounty eiland terecht. Was wel erg lekker :j

Morrie

Re: op vakantie gaan, wie heeft er nog meer zo'n hekel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:13

ik dacht dat ik de enige was die er een hekel heeft om van huis te gaan.
Ik haat op vakantie gaan en doe het ook al heel erg lang niet meer, ik heb het nog wel eens geprobeerd, maar de heimwee begint al op het moment dat ik in de auto stap.
Laat mij maar lekker thuis, in mijn eigen omgeving. Ik heb geen enkele behoefte om "de wereld"te gaan bekijken.

Heel vroeger moest ik natuurlijk altijd mee op vakantie met mijn ouders, ik herinner me daar weinig van, dat is erg lang geleden (ik ben nu 55).

Voor mij hoef ik nooit meer vakantie.
Een poosje niet hoeven werken, is genoeg.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:13

Ik ben ook zo'n anti-vakantieganger. Vroeger ook vaak drama met mijn ouders over gehad. Nu, achteraf, ben ik wel blij dat ik met hen een aantal echt mooie reizen heb gemaakt. Dat geeft me toch het gevoel dat ik iets van de wereld heb gezien.
Wel heb ik mijn leven lang een megadroom gehad en dat was een reis naar Lapland. Vorig jaar is deze in vervulling gekomen en eigenlijk wil ik nu nog grager weer terug. Op de één of andere manier voelt dit echter niet als vakantie.
Van de zomer ga ik trouwen en mijn vriend wil heeel graag naar de zon (en zoon die ook meegaat ook). Als compromis zijn we uitgekomen op een weekje all inclusive in Turkije en ik moet zeggen dat ik het best spannend vind!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:16

Sok schreef:
Wees blij dát je op vakantie kunt zeg! :\
Vind het verschrikkelijk ondankbaar om daar als kind een hekel aan te hebben.
Als je volwassen bent, prima, dan ga je lekker niet op vakantie, maar je krijgt van je ouders iets wat sowieso honderden euro's kost en jij gaat blèren dat je er een hekel aan hebt..

Mag je ook gewoon als kind? Ik vond het ook niet leuk om op de boerencamping te staan als puber tussen alle bejaarden (ja, echt... Gemiddelde leeftijd was rond de 80 -O- ). Mijn ouders wouden er perse heen, hoefde niet te betekenen dat ik het ook leuk vond :+ (mijn ouders vonden die camping overigens ook vreselijk... Voor 21.00 lagen alle onze buurtjes al op bed :') )
Ik had het leuker gevonden als ze mij hadden betrokken bij het vakantie proces in plaats van; hier gaan wij heen, punt uit.
En als puber hoor je ook flink te mopperen natuurlijk :')

Mijn vriend had er ook een hekel aan, maar gezien zijn autisme en moeite met nieuwe plekken niet zo gek. Al wisten ze dat toen niet dat hij dat had.

Vakantie, ik vind het wel oke maar geeft een hoop gedoe nu. Mijn vriend is nog steeds niet dol op nieuwe plekken dus ik moet veel tijd stoppen in voorbereidingen.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 21-02-14 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:17

Ik heb last van heimwee dus ga niet vaak op vakantie. Vorig jaar helemaal niet maar wij gaan wel dagjes weg. Naar van alles en nog wat.

Dit jaar gaan wij verhuizen en dan zit het er niet in . Ik heb er geen moeite mee blijf net zo lief lekker thuis bij mijn paarden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:17

Stress van vakantie :oo
Ik had nog geen eens stress toen bleek dat ik mijn verkeerder paspoort had meegenomen naar Schiphol := Moest nog op en neer met de taxi en kwam 2 minuten voor bagage drop-off sloot met het goede paspoort aanzetten!

Ik ga juist op vakantie, omdat ik thuis meer stress heb. Thuis kan ik mijn werk en het huishouden echt niet loslaten.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:18

Vakantie *\o/* Lang leve de lol! Mijn moeder is een enorme stresskip met inpakken/schoonmaken/opruimen enzo. Ik daarintegen.. Ik pak de belangrijkste dingen zoals paspoort, pinpas en andere reisdocumenten. Vervolgens pak ik mijn backpack, pleur er wat kleding in en stap ik in de auto. Dán begint de vakantie voor mij al, vanaf het moment dat ik mijn spullen pak en in de auto ga zitten :D Ik kan niet wachten om twee maanden naar Thailand te gaan, maar het dauert nog zo lang :( November pas.. Paardlief heeft het prima op zijn stal, alles wordt er gedaan en dan krijgt hij lekker twee maanden ook vakantie! Mocht er een stalgenootje zijn die iets met hem wil doen is dat natuurlijk geen probleem :)

Toen ik nog wat jonger was (say.. 14) moest ik altijd mee met mijn ouders op all-inclusive vakantie. Ze lagen de hele tijd aan het strand of aan het zwembad en het was standaard om elke avond dezelfde boulevard over te lopen. Daar had ik toch zo'n hekel aan.. Als we op vakantie gingen moest er een manege in de buurt zijn zodat ik mee kon helpen op de manege en dat ik me dus ook niet zo verveelde :Y)

Edit: Ben al eens gewoon zelf op onderzoek uitgegaan op Mallorca :P Hup, het bos in.. Niet echt verstandig maar wel erg leuk!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:22

Sok schreef:
Als je volwassen bent, prima, dan ga je lekker niet op vakantie, maar je krijgt van je ouders iets wat sowieso honderden euro's kost en jij gaat blèren dat je er een hekel aan hebt..

wat een kul, dus omdat je kind bent mag je dingen niet, niet graag doen? :?
Ik heb ook altijd een pesthekel gehad aan op vakantie gaan. Een kind heeft ook recht op gevoelens. :?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:24

Wees blij dat je op vakantie kunt, veel gezinnen hebben daar niet eens geld voor.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:25

Ayasha schreef:
Sok schreef:

wat een kul, dus omdat je kind bent mag je dingen niet, niet graag doen? :?
Ik heb ook altijd een pesthekel gehad aan op vakantie gaan. Een kind heeft ook recht op gevoelens. :?

Jawel hoor, je mag het best niet graag doen, maar ik blijf het ondankbaar vinden. :)

Mag ik ook recht op een mening hebben?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:25

naomi_1998 schreef:
Wees blij dat je op vakantie kunt, veel gezinnen hebben daar niet eens geld voor.

Maar als je echt een hekel hebt aan vakantie, dan ben je juist blij als ouders ervoor kiezen niet meer op vakantie te gaan.

Iemand met een hekel aan paarden, doe je ook geen plezier met een paardrijles.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:26

Vakantie is leuk ,behalve de kinderen met ruzie achterin de auto.We gaan ook nooit langer dan 3 uur rijden van huis af.

XxLMMxX

Re: op vakantie gaan, wie heeft er nog meer zo'n hekel aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:26

Ik vind het heerlijk om op vakantie te gaan en nieuwe dingen te zien.
Moet wel zeggen dat ik altijd opzag tegen de lange ritten.
En ook dat sinds ik een paard heb, het wel minder is geworden.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:27

vuurneon schreef:
naomi_1998 schreef:

Maar als je echt een hekel hebt aan vakantie, dan ben je juist blij als ouders ervoor kiezen niet meer op vakantie te gaan.

Dan mag je alsnog dankbaar zijn dat jou ouders er wel geld voor hebben.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:27

vuurneon schreef:
naomi_1998 schreef:

Het is maar net wat je er zelf van maakt.
Of je gaat de hele vakantie zitten klagen en zeuren, OF je doet gewoon uit fatsoen mee met je ouders, ook al vind je het misschien niet leuk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:29

Mwah... Ik hou het eerder op gedogen :j dankbaar als je ergens een hekel aan hebt is niet nodig, je gewoon gedragen is wel mogelijk :D

(Ik was en ben altijd enorm wagenziek. Denk maar niet dat als ik weer voor de zoveelste keer bij een groezelige parkeerplaats mijn maag ledigde dat ik dankbaar was dat wij zo ver op vakantie konden :') )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:31

Dus het kind van een ruiter moet ook blij zijn als het een paard krijgt ook al heeft het een hekel aan paarden? :+

Als ouders dan toch geld willen uit geven aan hun kind, dat ze dan ook rekening houden met diens wensen. Geld uit geven aan iets waarvan je weet dat die persoon het niet leuk vind.. Tsja, dan zoek je het zelf.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:34

Wat een vreemde vergelijkingen maak jij weer Ayasha..

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:35

Ik zou dolgraag op vakantie willen maar ben nu drie keer negen dagen naar Hongarije geweest en ik vond het een ramp, de heimwee wordt ik letterlijk ziek van, heb alle uren geteld tot ik eindelijk weer naar huis kon, ik wilde echt dat er iets tegen heimwee bestond want ik vind vakantie wel degelijk leuk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:35

wat is daar vreemd aan?
Paardrijden is een hobby
vakantie is een hobby...
beide kosten geld... Beide worden opgedrongen...
Nah ik zie het vreemde niet.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 13:37

Sok; Wie zegt dat als ik écht meemoet op vaktnie er niet het het beste van maak? waar haal je het vandaan dat ik dan de hele tijd loop te klagen :?
Ik vind het heel fijn dat ze zoveel geld willen betalen voor mijn vakantie.
Maar voor mij is gewoon thuis zijn ook goed :D
Ze wilde bijvoorbeeld een cap van 200 euro voor mji kopen, maar ik vond die van 100 duur zat.
Ben ik dan ook ondankbaar omdat ik die van 100 heb gepakt?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:38

Ayasha schreef:
Dus het kind van een ruiter moet ook blij zijn als het een paard krijgt ook al heeft het een hekel aan paarden? :+

Als ouders dan toch geld willen uit geven aan hun kind, dat ze dan ook rekening houden met diens wensen. Geld uit geven aan iets waarvan je weet dat die persoon het niet leuk vind.. Tsja, dan zoek je het zelf.

Ik zeg niet dat je vakantie leuk moet vinden, ik zeg alleen dat je alsnog dankbaar mag zijn dat jullie het kunnen betalen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:38

romyloverrr schreef:
Ze wilde bijvoorbeeld een cap van 200 euro voor mji kopen, maar ik vond die van 100 duur zat.
Ben ik dan ook ondankbaar omdat ik die van 100 heb gepakt?
Sorry maar dat vind ik echt een héle rare vergelijking? :? Lijkt er meer op dat je daarmee nog even wilt duidelijk maken hoeveel geld jullie hebben.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 21-02-14 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:39

Een hekel aan vakantie? Nee... Maar missen doe ik het ook niet. Ik ga jaarlijks een week op vakantie met een groep meiden en onze paarden. Dat vind ik echt helemaal fantastisch! Voor de rest hoef ik niet zo nodig op vakantie. Ik vind het thuis fijn en vind het veel leuker om tussendoor tussendoor een dagje weg te gaan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 13:40

Op zich hou ik wel van op vakantie gaan, alleen moet het niet te lang duren. Ik hoef ook niet meerdere keren naar dezelfde plek als daar niet is bijzonders te doen is.

Ik ga dit jaar weer terug naar Las Vegas voor concerten van Shania Twain. In 2012 was ik daar ook, de eerste keer dat ik naar die concerten ging en ik had daar echt 9 jaar op zitten wachten.
We kwamen op maandag aan, op vrijdag was de show. Op woensdag zat ik in de McDonalds voor de wifi, en ik kreeg van mijn zus een berichtje dat het zo goed ging met mijn paardje en dat ze een buitenritje gemaakt hadden... Nou, toen was het hek van de dam. Ik wilde naar huis! Maar ja, dat kon niet ivm vlucht...
Heel gek, dan verheug je je zo op iets, en dan wil je vlak voor die tijd graag naar huis omdat je je paard 'al' 5 dagen niet gezien hebt. Toen er tijdens de show een paard op het podium verscheen heb ik een kwartier van de show gemist omdat ik weer zat te janken om mijn Mone.... :+

Maar goed, we gaan nu nog een keer, en nu nog langer, dus ik leg de tissues vast in mijn koffer, haha!

Ik vind vakantie heel leuk, alleen baal ik ervan dat ik dan niet eventjes langs de stal kan. Terwijl ik als ik thuis ben ook niet elke dag ga, maar het idee dat de afstand zo groot is...