Voor mij is het ook heel herkenbaar, zeker als ik 's avonds alleen thuis ben denk ik bij ieder geluid dat ik hoor dat er iemand binnen is. Ik kan ook niet slapen als ik alleen thuis ben.
Mijn grootste angst is nog altijd dat ze mijn kleine (waakse) hondje nog eens een trap geven om haar stil te krijgen als ze eenmaal binnen zijn, dat zou ik nog het ergste van allemaal vinden. Hoewel hier niet heeeel regelmatig wordt ingebroken (in vakantieperiode's wel) gebeuren er toch wel wat vreemde dingen in de omgeving.
Zo heb ik een keer drie jongens aan de deur gehad die voor het feest van mijn zus kwamen? Uh, ja, hardstikke gezellig maar ik heb geen zus. Toen ik vroeg hoe ze heette en welk nummer ze moesten zijn kreeg ik al in de gaten dat er iets niet klopte. Daarna hebben ze nog vrij lang in de auto gezeten op de parkeerplaats tegenover ons huis? Maar daarna nooit meer gezien.
Ook heeft er hier in de buurt een tijd een man rondgelopen die bij iedereen in de tuin liep en naar binnen ging gluren? Als mensen dan naar buiten kwamen bleef hij ook gewoon staan, echt heel vreemd. Wat was ik toen bang dat ik 's ochtends m'n fiets ging pakken en er opeens een man in de tuin zou staan.
Voor de rest ben ik gewoon een schijtluis op dat gebied, maar buiten op straat in het donker ben ik niet bang.
Aranel
Geplaatst: 21-02-14 16:44
Als ik in de avond alleen thuis ben, ben ik ook altijd banger. Mijn vriend slaapt soms een nachtje bij zijn ouders ivm voetbaltraining in die stad en hij is soms heel laat thuis (agent) dus dan lig ik alleen in bed.. Dan hoor ik echt ieder geluidje. En ik check dan ook altijd iedere kamer voor ik ga slapen
Er is in december bij ons ingebroken (gelukkig waren we niet thuis), maar ik maak me nog altijd niet druk om inbrekers of overvallers. Tuurlijk hoor ik wel eens een raar geluid, maar ik lig er niet wakker van en heb ook echt niet continu mijn oren gepitst als ik alleen thuis ben.