help! wonen in Apeldoorn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Re: help! wonen in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:17

Zutphen is een mooie stad en voor haar paard makkelijker :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 16:22

@ paloedie bah nee zou het inderdaad geen prettig idee vinden met drugsverslaafden in een pand te wonen, voor een meisje uit een dorpje in Limburg is de grote stad sowieso al een jungle. ik kijk iedere dag op kamernet, nederwoon, jaap.nl, huurwoningen, 123 wonen, en marktplaat.

@ nachtlampje een kaartje bij de supermarkt is een goed idee! toen ik afgelopen november bij stal arlo ging kijken stonden alle paarden lekker buiten weliswaar niet op gras maar op zand/modder maar ze kwamen het hele jaar buiten, en een de zomer zouden ze een grasweide krijgen is mij verteld. de stallen waren licht en ruim met sociaal contact onderling en een super dikke laag stro dus ik dacht dat het juist een super stal was maar zal jou stal ook zeker overwegen het fijne is dat stal Arlo helemaal vol pension is dus als ik stage heb ( wat in de zorg ook nachtdiensten zijn) hoef ik niet perse naar Isa toe

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 16:23

de keuze tussen hbo en mbo is geen afweging kwa locatie maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat het beste bij mij past, en het is ervan afhankelijk of ik mijn havo wel red

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:25

Ik kan je niet helpen met het zoeken naar een kamer, maar ik heb wel advies over de 2 scholen waar je tussen kiest. Ik woon zelf bij Apeldoorn en ik hoor heel veel slechte verhalen over Aventus van mensen die daar studeren, dus ik zou je adviseren om naar het Saxion in Deventer te gaan. Alles is veel beter georganiseerd daar. Succes met het zoeken van een kamer!!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:26

Dat is inderdaad erg prettig. Ik weet natuurlijk niet op hoeveel uren ze echt op de weide staan, maar ik heb ze erg weinig op de weide zien staan. Als er iets op de weide stond was het vaak 1 of 2 vaste paarden, en de rest stond zich te vervelen terwijl ze wel gewoon de weides vrij hebben. Welja, je kunt natuurlijk altijd nog later kijken als het niets is. Op mij kwam de sfeer ook erg vriendelijk over, heb er meerdere keren over getwijfeld toen mijn paard niet lekker in de groep lag, maar ik vind de weinige weidegang en het gebrek aan uitrijmogelijkheden toch niet opwegen.

En ik doe nu de havo, laatste examenvakken, op het ROC in Apeldoorn... Ook ik kan het je met harte afbevelen. Jakkesbah wat een slecht geregelde zooi.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 16:35

owh wat ben ik toch een naïeve muts, ik ben zowel naar de open dag van het Saxion als die van het Aventus geweest. op het Saxion kreeg ik echt de indruk dat ik daar niet thuishoorde een heel harde sfeer hing daar voor mijn gevoel. het Aventus leek veel vriendelijker daar kwamen ook direct mensen op me af en ze hebben echt op al mijn vragen antwoord gegeven.
mijn schoonzus heeft Hbo verpleegkunde gedaan en als ik haar boeken zie en verhalen over haar studie hoor denk ik echt dat dat niks voor mij is. Ik wil graag iets voor andere betekenen in mijn leven en daarom wil ik graag met de handen aan het bed staan met als voorkeur de ouderen of thuiszorg. volgens mijn schoonzus zit ik dan met Hbo verkeerd. ik heb ook met de beste vriendin van mijn vriend gesproken zij heeft haar mbo verpleegkunde aan het Aventus dit jaar afgerond en heeft nu een droombaan bij haar oude stageplek gevonden, en heb haar nog geen slecht woord horen zeggen.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:39

Het is jouw keuze, maar het is echt een ongeorganiseerd zooitje daar. Diploma's die niet worden uitgereikt maar in de kluis blijven liggen (en vervolgens moet je zelf vragen of ze je diploma hebben en of ze die willen geven), leraren die niet op komen dagen voor lessen, verkeerde toetsen die worden afgenomen.. Zomaar wat dingetjes die ik heb gehoord van studenten daar. Ik zou er nooit van m'n leven willen studeren.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 16:40

@ paloedie een sport of iets dergelijks lijkt me niet echt te doen studie, paard, vriend, en eventueel baantje. hoop dat ik net als jij bij de studie leuke mensen ontmoet, want iedereen die ik nu daar ken is of familie (ede of klarenbeek) of vrienden of familie van mijn vriend.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 16:41

dat klinkt inderdaad niet zo goed ellissofie. Zal er nog eens goed over moeten nadenken welke studie het wordt

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:43

ellissofie schreef:
Het is jouw keuze, maar het is echt een ongeorganiseerd zooitje daar. Diploma's die niet worden uitgereikt maar in de kluis blijven liggen (en vervolgens moet je zelf vragen of ze je diploma hebben en of ze die willen geven), leraren die niet op komen dagen voor lessen, verkeerde toetsen die worden afgenomen.. Zomaar wat dingetjes die ik heb gehoord van studenten daar. Ik zou er nooit van m'n leven willen studeren.

Dat kan nog wel verschillen per opleiding. Natuurlijk wel balen als je dat mee maakt. Ik zat 2 jaar op Saxion en bij mijn opleiding was alles goed geregeld, maar bij vrienden van mij op een andere opleiding juist weer niet.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:44

Vanuit Apeldoorn naar Stal Arlo fietsen is een heel eind! Ik ben toen ik in Apeldoorn (centrum, waar de meeste studentenwoningen zijn) wel eens op de fiets naar manege Voorst gegaan, daar stond mijn merrie toen. En dat is een behoorlijk eind! Ik weet misschien nog wel een plek voor je, vlakbij de mac in Zuid. Mocht je die willen weten, PB maar even. Daar hebben ze een eb en vloed bak, paarden vrij lang naar buiten (je hoeft er geen poep te scheppen uit de weide), volpension. Voor een leuke prijs.

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:11

litilaura schreef:
@ paloedie bah nee zou het inderdaad geen prettig idee vinden met drugsverslaafden in een pand te wonen, voor een meisje uit een dorpje in Limburg is de grote stad sowieso al een jungle. ik kijk iedere dag op kamernet, nederwoon, jaap.nl, huurwoningen, 123 wonen, en marktplaat.

@ nachtlampje een kaartje bij de supermarkt is een goed idee! toen ik afgelopen november bij stal arlo ging kijken stonden alle paarden lekker buiten weliswaar niet op gras maar op zand/modder maar ze kwamen het hele jaar buiten, en een de zomer zouden ze een grasweide krijgen is mij verteld. de stallen waren licht en ruim met sociaal contact onderling en een super dikke laag stro dus ik dacht dat het juist een super stal was maar zal jou stal ook zeker overwegen het fijne is dat stal Arlo helemaal vol pension is dus als ik stage heb ( wat in de zorg ook nachtdiensten zijn) hoef ik niet perse naar Isa toe

TS, heb je toevallig mij haf nog zien staan :Y)
Let er wel op; de paddocks bij stal Arlo zijn spekglad! Mijn haflinger zakt er tot ver over zijn hoeven in weg en omdat het klei-achtig modder is, worden de paarden helemaal vast gezogen. De slechte paddocks is ook 1 vd redenen waarom ik over 2weken ga verhuizen van stal. En in en rondom Apeldoorn zijn genoeg andere vol pension stallingen die zelfs nog goedkoper zijn! (hoef-hof bijvoorbeeld, volgens mij is hun buitenbak ook veel beter te rijden, bij Arlo is deze vaak zeer nat). pluspunt van Arlo is wel dat de boxen met een dikke laag stro bekleed zijn.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:15

Ik heb niet het hele topic gelezen dus het kan goed dat ik iets zeg wat allang is aangekaart. Als jij bij je vriend intrekt krijg jij gewoon studiefinanciering hoor. Ik heb in een zelfde situatie gezeten en ik kreeg een uitwonende beurs.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:56

litilaura schreef:
de keuze tussen hbo en mbo is geen afweging kwa locatie maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat het beste bij mij past, en het is ervan afhankelijk of ik mijn havo wel red

Hou er wel rekening mee dat saxion deventer dit jaar een loting heeft voor verpleegkunde! Durf je zo niet te zeggen of het decentraal is of numerus fixus... Maar is belangrijk dat je bijtijds je keuze maakt, anders ben je wellicht al te laat voor de inschrijving. Heb je nagedacht over een eventuele meeloopdag op het saxion? :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 18:08

Ik ben al voor saxion ingeschreven in december omdat ik wist van die loting :)

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:12

Ts, Ik weet niet wanneer je 18 wordt maar je krijgt op 18e pas stufie bij een mbo opleiding. Verder zou ik snel een keuze maken of je hbo of mbo wilt gaan studeren. De verpleegkundige opleiding is een erg gewilde opleiding en zit snel vol.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 21:19

Hallo ik heb opeens heel goed nieuws! Mijn meest favoriete huis waar ik ben gaan kijken begin januari heeft per 1 juni een kamer vrij!! Op de vraag of ik nog steeds interesse heb heb ik tuurlijk meteen ja gezegd!! Ben helemaal hyper jeehh

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:01

litilaura schreef:
Hallo ik heb opeens heel goed nieuws! Mijn meest favoriete huis waar ik ben gaan kijken begin januari heeft per 1 juni een kamer vrij!! Op de vraag of ik nog steeds interesse heb heb ik tuurlijk meteen ja gezegd!! Ben helemaal hyper jeehh

Super, waar in Apeldoorn kom je dan te zitten?

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:35

Gefeliciteerd! Fijn dat het pas per juni vrij komt, kan je mooi rustig je havo afmaken zonder je druk te hoeven maken om een huis! :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 23:03

Het is net buiten Apeldoorn oost dus goed te bereiken met ov en op een boerderij! En welgeteld 12 minuten fietsen naar mijn vriend

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:04

Wauw dat is even super!

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 09:15

Ja ik ben zo ontzettend blij! Maar nu heb ik helemaal geen rust meer ik ben de heletijd aan het denken wat moet ik meenemen, hoe zal het zijn hihi zo spannend

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 21:38

donderdag 6 maart ben ik in apeldoorn en wel met een heel speciale reden ik ga die kamer bekijken en ook meteen nog eens goed rondkijken voor stallen. mijn hele kamer staat ondertussen vol met uitzet dat ik in de afgelopen maanden bij elkaar verzamelt heb.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:37

Haha hetzelfde hier hoor. Heb echt veel haha

Fijn dat je iets hebt gevonden!

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 19:32

Super! Het is al gezegd, maar er zijn dus decentrale selecties bij deventer (en de andere saxion) en er is heel veel animo. Ik zou dus echt in je achterhoofd houden dat MBO verpleegkundige ook een optie is. Wat overigens ook een prima opleiding is om na je HAVO te doen (als je inderdaad moeite hebt gehad met HAVO)

Verder is Apeldoorn heel leuk :) Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij doet, maar heb dan geen eigen paard. Ik rijd alleen in apeldoorn. (En heb de vpk opleiding bijna afgerond :j )