Vergoeding oppas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:47

Het is dan ook 33 uur per week - da's gewoon een baan. Kinderopvang is niet voor niets niet goedkoop. Niet te laag gaan zitten hoor - het is verantwoordelijk werk.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:47

magicunicorn schreef:
ik vind het een behoorlijk bedrag wat je vraagt...en dat zou je dan zwart krijgen?
dan verdien je netto net zoveel als ik met m'n 40uur/loonbelasting en weet ik wat niet nog meer aftrekkosten. Oke 11uur is best een tijd, maar merendeel zijn 2 van de 3 op school, eentje doet nog een middagslaapje. Schoonmaakwerk zou ik als ik jou was precies afspreken, moet je ook badkamers boenen of was strijken en stofzuigen, er zit nogal een verschil in.
Kijk eens wat een kinderdagverblijf berekend per uur...+ daar wat bij op, maar boven de 10euro vind ik onredelijk. Reken voor je km's 0.19c/km en tel dat bij het dagbedrag op.

TS is een uur onderweg met de auto, ik weet dan niet of dat binnendoor is of over de snelweg, maar ik pak even 50 km als afstand. Dat is 100 km per dag. Zeg dat de auto 1 op 16 rijdt, dan is dat 6,25 liter benzine per dag. Met een benzineprijs van (ongeveer) 1,70 kom je dan wel op 10 euro benzine per dag uit. Dat 3 dagen per week, 30 euro per week dus, is 120 euro per maand. Kan je net zo goed een euro per uur extra vragen, dat maakt dan ook niet meer uit.

Het lijkt zo makkelijk, 'oh twee op school en de derde doet een dutje', maar ik denk dat we kunnen aannemen dat TS aardig haar handen vol gaat hebben. Het huishouden zal ze vast grotendeels doen als de kinders op school zijn (want ze schrijft dat ze buiten school actief met hen bezig is), reken maar dat het dan aanpoten is. Ik vind niet dat ze dat tegen een hongerloontje hoeft te doen. Het zijn 'maar' 3 dagen, maar wel 33 uur per week en dat is bijna fulltime.

Demone

Re: Vergoeding oppas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 12:50

Er gaat niks vanaf, het is zwart. Dit gezin heeft een hoog inkomen en ook al zouden we het wit doen, zouden ze geen cent terugkrijgen.
Over zwart/wit wil ik geen discussie... aub

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:52

Ik vind zwart voor zulke aantallen uren, structureel werk en nog eens met een flinke verantwoordelijkheid (3 kinderen) uberhaupt niet echt een aanrader.

Als je eens een avondje oppast ligt dat wat anders, maar het gaat hier om structureel 33 uur per week.

Edit: sorry. Maar toch...
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 20-02-14 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:53

Is het tijdelijk werk? Of is het voor een langere periode?

Je bent 23, werkt zwart en bouwt geen pensioen op. Voor de uren die je maakt en het geld wat je ermee wilt verdienen kun je beter in een winkel werken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:53

Kirsha, Echt niet banketstaaf bedoeld!! Maar ze kiest er zelf voor om zo ver van huis te gaan werken. De ouders kunnen ook iemand veel dichter uit de buurt nemen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:55

Kentaro schreef:
Kirsha, Echt niet banketstaaf bedoeld!! Maar ze kiest er zelf voor om zo ver van huis te gaan werken. De ouders kunnen ook iemand veel dichter uit de buurt nemen.

Dat is ook zo ;) Maar als ik TS was zou ik absoluut geen genoegen nemen met een te laag loon (en te laag is voor iedereen anders, dat snap ik). Die mensen vragen haar zelf met een voorstel te komen. Ik neem aan dat er vast nog wel één en ander te bespreken valt. Maar ik zou de reistijd, de lange dagen etc. zéker meenemen. Ik wil alleen maar aangeven dat er niet te simpel over moet worden gedacht.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:56

Kirsha schreef:
Kentaro schreef:

Dat is ook zo ;) Maar als ik TS was zou ik absoluut geen genoegen nemen met een te laag loon (en te laag is voor iedereen anders, dat snap ik). Die mensen vragen haar zelf met een voorstel te komen. Ik neem aan dat er vast nog wel één en ander te bespreken valt. Maar ik zou de reistijd, de lange dagen etc. zéker meenemen. Ik wil alleen maar aangeven dat er niet te simpel over moet worden gedacht.

En ook geen genoegen nemen met zwart werken. Dat lijkt leuk, maar je hebt er structureel niks aan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:58

Ik denk dat het onderwerp zwart/wit iets is dat de TS voor zichzelf moet beslissen. Met alle respect (iedereen bedoelt het goed), maar dat is hier de vraag niet :)

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 13:00

Klopt, ik kies er zelf voor om daar te gaan werken! En de ouders kiezen ervoor om mij te laten komen. Zij kunnen geen geschikte oppas in de buurt vinden, ik ben wel geschikt maar ik woon wat verder weg. Ik heb ook nergens gezegd dat ik er moeite mee heb om een uur te rijden om daar te komen! Of met de uren. Mijn vraag is alleen wat jullie denken dat ik qua vergoeding kan vragen.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 13:07

Het
Laatst bijgewerkt door Demone op 20-02-14 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:18

Als de ouders je willen hebben en je doet het huishouden en je hebt totale verantwoording over hun drie kinderen dan is 10 euro weinig. Reguliere opvang zou ruim 5 euro per kind zijn. Afhankelijk van het salaris van de ouders kunnen ze een groot deel terug krijgen maar ik denk dat ze zoveel verdienen dat ze buiten de boot vallen. Ik zou van 12,50 per uur uitgaan, ga maar onderhandelen. Het lijkt veel maar het is voor de ouders een investering, huishouden word gedaan en de kinderen goed opgevangen. Een goede poetser verdient ook 10 tot 15 per uur. Daarnaast ben je een tank benzine in de week kwijt á 80 euro.

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:30

Dus op dit moment ben je nog geen professional ( papieren ) en gebruik je deze kids om ervaring op te doen en geld te verdienen...tja...het is maar wat de ouders willen maar zonder papieren vind ik dat je dan ook lager betaald moet worden...wat is immers de waarde van de diplomas nog....een leidster in de kinderopvang kost ongeveer 10,00 tot 15,00 per uur omdat je ook weer hhwerk erbij doet kun je dan inderdaad tegen de 10,00/15,00 p.uur vragen, voor je zelf is het ook beter om het wit te gaan doen, helemaal nu je op internet gezet hebt dat je zwart wil werken, want naast deze 3 werkdagen wat doe je dan? uitkering?

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:31

Kirsha schreef:
Ik denk dat het onderwerp zwart/wit iets is dat de TS voor zichzelf moet beslissen. Met alle respect (iedereen bedoelt het goed), maar dat is hier de vraag niet :)

Dat is inderdaad de vraag niet, maar we mogen er toch wel iets van zeggen? Bovendien zou ik zelf nooit zulke info open en bloot op internet zetten. Er hoeft hier maar 1 belastingdienstmedewerker te zitten die het oppikt. En de (niet veel voorkomende) naam van TS is makkelijk te vinden in haar voorsteltopic.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:50

Te het is zeker je eigen keus om dit gewoon zwart te doen.

Waar ik je op wil wijzen is dat je jong bent en het nadelen kan hebben voor je toekomstplannen. Ik kwam tegen dat je bij een vriendin in gaat wonen voor tijdelijk. Maar stel je wilt straks een huis huren, of zelfs kopen over pak m beet 2 jaar. Je hebt dan geen inkomen voor huren en kunt geen hypotheek krijgen. Je ouwe ook geen pensioen op. Ik zou eerder gaan wit werken en naar een vast contract toe werken voor je toekomst want dat heb je tegenwoordig ook niet zomaar.

Stel je doet dit werk 3 jaar en wilt dan werk zoeken, dan ben je al weer ouder en wordt het nog moeilijker werk te vinden (leeftijd en geen ervaring)

Nogmaals, goed bedoeld advies.
Over uurtarief heb ik al gereageerd toen straks.
Succes

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:56

Demone schreef:
Er gaat niks vanaf, het is zwart. Dit gezin heeft een hoog inkomen en ook al zouden we het wit doen, zouden ze geen cent terugkrijgen.
Over zwart/wit wil ik geen discussie... aub

Dat heeft niet te maken met het hoge inkomen, maar met dat jij niet officieel gekwalificeerd bent. Ook de hoogste inkomens krijgen in 2014 kinderopvangtoeslag. Eerste kind 18%, tweede en volgende kinderen minimaal 58,2%.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:00

Hou er rekening mee dat je een pensioen op wil bouwen (en dat zal je dus zelf moeten doen), hou rekening met vakantie geld. Krijg je doorbetaald als je een keertje ziek of op vakantie bent? Zo nee: meenemen in de berekening. Daarnaast ben je 6 uur per week aan het reizen, heb je benzine kosten, afschrijving van je auto: neem dat mee in je berekening.

€12,50 per uur inclusief alles vind ik érg weinig. 33 uur per week is een behoorlijke part-time functie, en zo moet het dan ook betaald worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:01

Tigra_ schreef:
Kentaro schreef:
voor 11x 12,50 per dag waarbij je ongetwijfeld niet iedere minuut aan het werk bent (zoals bijvoorbeeld in de schoonmaak) zou ik het een dure investering vinden voor die mensen :P
Qua reiskosten zou ik inderdaad ook wel wat afspreken!

Ik weet niet maar het zijn wel 3 kinderen waar je de verantwoordelijkheid over hebt. Denk dat ze duurder uit zijn als ze alle 3 naar de opvang moeten(voor en na school en 1 hele dag). Daarnaast is er dan in huis nog niet eens gepoetst. Vind het ook een pittig bedrag per maand maar je werkt wel 11 uur op een dag en eigenlijk 13 als je de reistijd meerekent. Die tijd ben je gewoon kwijt aan je werk.

Helemaal mee eens. En daarnaast moet je zelf ook in je onderhoud kunnen voorzien. Op de dagen dat je daar bent kun je niet ergens anders werken, dus daar mag best wat tegenover staan. Als je het hele huishouden doet dan hoeven die mensen verder thuis niet veel meer te doen en hun kinderen zijn thuis en in goede handen. Kinderen iedere dag naar een kinderopvang brengen kost ook veel tijd en geld en ik denk dat kinderen toch het liefst in hun eigen huis zijn.

Je kunt ook kijken wat het minimum loon is en dan je reiskosten etc mee doorrekenen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:06

Ik zou de reiskosten wel erbij gaan rekenen.

Voor de rest zeg ik maar niks, stel dat jullie verraden wordt, dan hebben jullie problemen.

Er is heus altijd wel iemand die jaloers is ofzo en of het niet eerlijk vind...........
Ik kende iemand die zich altijd laat knippen door een kapster die zwart verdiende, en helaas heeft iemand de kapster verraden.

De kapster heeft een hoop problemen hierdoor gekregen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:08

Ragdollcat schreef:
Ik zou de reiskosten wel erbij gaan rekenen.

Voor de rest zeg ik maar niks, stel dat jullie verraden wordt, dan hebben jullie problemen.

Er is heus altijd wel iemand die jaloers is ofzo en of het niet eerlijk vind...........
Ik kende iemand die zich altijd laat knippen door een kapster die zwart verdiende, en helaas heeft iemand de kapster verraden.

De kapster heeft een hoop problemen hierdoor gekregen.

Mijn vorige paardrij instructrice ook...

Daarnaast zijn ze bij de belastingdienst ook niet gek...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:10

€10,- per uur en dan nog reiskostenvergoeding, mocht ze daar niet mee akkoord gaan kun je het alsnog laten zitten, maar heb je het iig geprobeerd, wie weet vindt ze het geen enkel probleem.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:14

Demone schreef:
Mijn idee was om rond de €10,- te gaan zitten.
Even een simpel rekensommetje, wat verdien ik dan in de maand, voor 3 dgn/week werk?

€10,00 x 11 uur/dag = €110,00 x 3 dgn/week = €330 x 4 wk/mnd =
€1320,00

Ik schrok er van. Zoveel.
Met dat bedrag zijn de reiskosten ook prima gedekt, daar ga ik niet apart om vragen. Dat zou ik niet eens durven.

Gastouder/Nanny aan huis is ook vanaf ongeveer 10 euro per uur. Meestal minstens minimum loon. Hangt ook af van hoeveel minderen, wat je extra moet doen in huishouden etc.

Scheelt wel dat je 2 schoolgaande kinderen hebt, dus niet de hele dag 3 kinderen om je heen.

Huishouden doen met een klein kind kun je niet vergelijken met wat je als gewone huishoudelijke hulp kunt doen in een dag.Zeker niet als je kinderen aan moet kleden, met ze eten, ze naar school brengen, tussendoortje met de kleinste, anderen weer ophalen, lunchen en weer naar school brengen, weer ophalen en met elkaar thee drinken en eten koken... Dan moet de kleinste ook nog wat individuele tijd hebben, blijft echt niet zoveel over hoor... Als die een middagslaapje doet misschien, of de andere 2 overblijven op school...

Denk er wel om dat je belasting moet betalen! Reiskosten kun je dan ook weer aftrekken van je inkomsten.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 20-02-14 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 14:14

Is er een mogelijkheid om dit werk wit te doen dan? Ik wil het wel maar weet niet hoe. Ik heb gezocht op gastouderbureau's en daarvoor moet je Helpende niv. 2 hebben. Dat heb ik niet. Zeer bereid dit diploma te halen maar daar is geen geld voor nu.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:17

Demone schreef:
Is er een mogelijkheid om dit werk wit te doen dan? Ik wil het wel maar weet niet hoe. Ik heb gezocht op gastouderbureau's en daarvoor moet je Helpende niv. 2 hebben. Dat heb ik niet. Zeer bereid dit diploma te halen maar daar is geen geld voor nu.

Ze kunnen je gewoon zelf een contract geven. Wit doen betekend gewoon dat je een contract hebt waarin alles vastgelegd is, dat zij een gedeelte van de kosten afdragen en dat jij een gedeelte van de kosten afdraagt... Dus eerlijk bij de belasting opgeven wat je verdient.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 14:19

Misschien dit zwart opstarten en ondertussen je papieren halen, doe je veel ervaring op, je verdient een leuke cent. En uiteindelijk heb je ook nog een papiertje op zak. Kijk ook voor gastouderschap rond!
Dit kost ongeveer 5 euro per uur per kind, is zonder schoonmaak.

Hoe oud zijn de kinderen?

Ik vind tussen de 10 en 12,50 een mooie prijs.