Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
magicunicorn schreef:ik vind het een behoorlijk bedrag wat je vraagt...en dat zou je dan zwart krijgen?
dan verdien je netto net zoveel als ik met m'n 40uur/loonbelasting en weet ik wat niet nog meer aftrekkosten. Oke 11uur is best een tijd, maar merendeel zijn 2 van de 3 op school, eentje doet nog een middagslaapje. Schoonmaakwerk zou ik als ik jou was precies afspreken, moet je ook badkamers boenen of was strijken en stofzuigen, er zit nogal een verschil in.
Kijk eens wat een kinderdagverblijf berekend per uur...+ daar wat bij op, maar boven de 10euro vind ik onredelijk. Reken voor je km's 0.19c/km en tel dat bij het dagbedrag op.
Kentaro schreef:Kirsha, Echt niet banketstaaf bedoeld!! Maar ze kiest er zelf voor om zo ver van huis te gaan werken. De ouders kunnen ook iemand veel dichter uit de buurt nemen.
Maar als ik TS was zou ik absoluut geen genoegen nemen met een te laag loon (en te laag is voor iedereen anders, dat snap ik). Die mensen vragen haar zelf met een voorstel te komen. Ik neem aan dat er vast nog wel één en ander te bespreken valt. Maar ik zou de reistijd, de lange dagen etc. zéker meenemen. Ik wil alleen maar aangeven dat er niet te simpel over moet worden gedacht. Kirsha schreef:Kentaro schreef:Kirsha, Echt niet banketstaaf bedoeld!! Maar ze kiest er zelf voor om zo ver van huis te gaan werken. De ouders kunnen ook iemand veel dichter uit de buurt nemen.
Dat is ook zoMaar als ik TS was zou ik absoluut geen genoegen nemen met een te laag loon (en te laag is voor iedereen anders, dat snap ik). Die mensen vragen haar zelf met een voorstel te komen. Ik neem aan dat er vast nog wel één en ander te bespreken valt. Maar ik zou de reistijd, de lange dagen etc. zéker meenemen. Ik wil alleen maar aangeven dat er niet te simpel over moet worden gedacht.
Kirsha schreef:Ik denk dat het onderwerp zwart/wit iets is dat de TS voor zichzelf moet beslissen. Met alle respect (iedereen bedoelt het goed), maar dat is hier de vraag niet
Demone schreef:Er gaat niks vanaf, het is zwart. Dit gezin heeft een hoog inkomen en ook al zouden we het wit doen, zouden ze geen cent terugkrijgen.
Over zwart/wit wil ik geen discussie... aub
Tigra_ schreef:Kentaro schreef:voor 11x 12,50 per dag waarbij je ongetwijfeld niet iedere minuut aan het werk bent (zoals bijvoorbeeld in de schoonmaak) zou ik het een dure investering vinden voor die mensen![]()
Qua reiskosten zou ik inderdaad ook wel wat afspreken!
Ik weet niet maar het zijn wel 3 kinderen waar je de verantwoordelijkheid over hebt. Denk dat ze duurder uit zijn als ze alle 3 naar de opvang moeten(voor en na school en 1 hele dag). Daarnaast is er dan in huis nog niet eens gepoetst. Vind het ook een pittig bedrag per maand maar je werkt wel 11 uur op een dag en eigenlijk 13 als je de reistijd meerekent. Die tijd ben je gewoon kwijt aan je werk.
Ragdollcat schreef:Ik zou de reiskosten wel erbij gaan rekenen.
Voor de rest zeg ik maar niks, stel dat jullie verraden wordt, dan hebben jullie problemen.
Er is heus altijd wel iemand die jaloers is ofzo en of het niet eerlijk vind...........
Ik kende iemand die zich altijd laat knippen door een kapster die zwart verdiende, en helaas heeft iemand de kapster verraden.
De kapster heeft een hoop problemen hierdoor gekregen.
Demone schreef:Mijn idee was om rond de €10,- te gaan zitten.
Even een simpel rekensommetje, wat verdien ik dan in de maand, voor 3 dgn/week werk?
€10,00 x 11 uur/dag = €110,00 x 3 dgn/week = €330 x 4 wk/mnd =
€1320,00
Ik schrok er van. Zoveel.
Met dat bedrag zijn de reiskosten ook prima gedekt, daar ga ik niet apart om vragen. Dat zou ik niet eens durven.
Demone schreef:Is er een mogelijkheid om dit werk wit te doen dan? Ik wil het wel maar weet niet hoe. Ik heb gezocht op gastouderbureau's en daarvoor moet je Helpende niv. 2 hebben. Dat heb ik niet. Zeer bereid dit diploma te halen maar daar is geen geld voor nu.