Ik moet weg uit mijn wereld.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:59

Misschien is het een idee om in de zomervakanties ergens naartoe te gaan waar je met paarden kunt werken, desnoods tegen kost en inwoning?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:15

:(:)
Wat jammer ook dat je dan zo in de drukte woont en staat met je paard -O-

Hier dan wel niet zo stressgevoelig of zo, maar moet ondertussen voor het werk vaker naar de Stad en daar kan ik echt een vervelend depressief gevoel van krijgen :r idd al die lelijkheid en industrie en drukte enzo |o ik vind bv winkelen in de stad/ drukte ook helemaal niks an :n :o Lang leve Online Shops :D O:)

Maar hier dus het geluk dat het thuis een stuk rustiger is :o Ben dan ook echt blij als ik weer richting huis rij *\o/* :z Bye bye city :evaw:

Jammer dat je bij je paard dus ook niet de rust/ natuur kunt vinden :(:)

Ik wordt daar juist helemaal relax en blij van <3 in de bak uitkijken over de velden, savonds onder de sterren en/ of met een mooi maanlicht op de achtergrond +:)+
maar "alleen" met paard in de Bossen wegdwalen is voor mij toch wel helemaal het ultieme fijne gevoel :z Heerlijke ontspanning en genieten van natuur e.d. :j 8-) en af en toe gezellig met andere paardenvrienden een leuke route rijden kan ik ook ontzettend van genieten :z

Zou fijn zijn als jij dat ook zou kunnen ervaren :z dat je ergens die rust/ ontspanning zou kunnen vinden :) en waar je wellicht die stressvolle wereld wat beter los zou kunnen laten ?!
jammer dat je geen trailer ter beschikking hebt :(:)

Misschien leuk om als 1ste stapje eens een keer een Trektocht mee te rijden? bv http://www.tinkerboerderij.nl/ organiseert ritten/ trektochten zonder eigen paard, dus dan heb je het probleem met trailer niet :) en verder gewoon een heel leuk uitje voor weekend of vakantie :j 8-)

en als dat bevalt kun je altijd kijken of je ook eens ergens in buitenland op ruitervakantie kan 8-) en/ of misschien eens een zomer daar kan helpen met begeleiden van buitenritten/ trektochten of zo :)

en waar ik verder nog aan zit te denken voor dat je naar buitenland en/ of in het werken met paarden "vlucht" kun je het niet ook wat dichter bij huis zoeken? Is het misschien niet een idee om eens over na gaan denken of je niet beter wat meer buiten de stad zou kunnen gaan wonen/ leven? zodat je thuis en bij je paard ook wel wat meer rust hebt :z en niet non-stop in de vervelende stad hoeft te leven :o
Je levert er misschien ook wel wat op in zoals langere reistijden naar school enzo... maar een fijn rustig & relaxte thuisomgeving is ook veel waard :z zeker ook als je een paard hebt dan wil je toch ook gewoon relax kunnen wandelen/ rijden enzo :o
Ik rij dus echt veel liever wat verder met auto/ fiets/ trein dan dat ik 24/7 in de drukte/ industrie zit :o

Weet niet wat er allemaal in jou omgeving zit, maar zie dat je studeert in Gent. Ik ben eens op vakantie geweest in Zeeuws Vlaanderen (zie onderschrift "Met Say aan zee" :D) en daar ook wel echt kunnen genieten van de natuur enzo en vond Brugge bv ook best wel leuk :)
(terneuzen was dan wel echt weer een andere kant, die haven/ schepen waren dan wel echt weer Gevaartes al kon ik daar ook wel weer t "mooie" van zien, vooral door mijn vriend ;) )

Succes!!

Poeky

Re: Ik moet weg uit mijn wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 18:25

@pmarena wat jij beschrijft is echt exact waar ik ook naartoe zou willen, maar dat lijkt me helaas een utopie. Zoals je zelf al zegt, als je soms nog van die gemeenschappen hebt dan zit daar een of andere godsdienst aan vast die weer zo tegen mijn idealen en overtuigingen indruist dat het hele plaatje in elkaar stuikt.

@mohica wat lastig voor je dat je nu spijt hebt doordat je die kans niet genomen hebt! Wie weet komt er nog wel zoiets en dan weet je deze keer dat je er vol voor moet gaan. :)

@SummerRemedy, dat is inderdaad waar ik aan dacht, in de vakantie iets proberen tegen kost en inwoon, ik wil ontdekken of die wereld mij beter maakt, daarbij heb ik helemaal geen behoefte om geld te verdienen terwijl ik dit ontdek.

@grid, zelf woon ik niet in de stad, ik studeer er wel. De plaats waar ik woon is een van de meer 'plattelands'gebieden in de provincie, maar dat is gewoon zo belachelijk relatief. Ja je hebt hier nog tamelijk wat velden en weiden, allemaal afgezet door prikkeldraad. En wil je ergens geraken met je paard dan moet je altijd wel een of andere grote baan over.
Naar Belgische normen leven we in 'rust', maar dit is dan ook een van de meest geïndustrialiseerde landen ter wereld..

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:34

Ik herken je verhaal heel goed.
Ik ben nu in mijn tweede jaar gestopt met mijn opleiding. vorig jaar was het nog leuk, maar nu ging er dusdanig veel tijd in zitten (elke dag 6 uur op en 7 uur thuis + huiswerk) dat het gewoon echt niet meer ging. Ik ben overspannen geraakt en was er echt klaar mee. Ik dorst eerst niet te stoppen, het is toch het enige stukje zekerheid/houvast wat je weggooit, maar zekerheid heb je nooit.
Ik ben nu aan het kijken of ik naar het buitenland kan gaan. Amerika was het eerste plan, maar het is voor mij niet mogelijk om een werkvisum aan te vragen. Ik ben nu aan het kijken voor canada of desnoods europa. Nu kan het nog. Voor ik het weet heb ik een paard, een vriend, woon ik op mezelf of heb ik een vaste baan...
Ook ik ben onze maatschappij helemaal zat. Dat valse gevoel van vrijheid terwijl we eigenlijk allemaal gevangen zitten in een sleur waar we nauwelijks meer uit kunnen komen. Hier wil ik echt zo lang mogelijk uitblijven.
succes met je keuzes, keuzes maken blijft lastig. Denk aan jezelf...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:43

Om te beginnen jouw droom is hetgeen dat je het liefst zou willen en ook de wereld is veelbeter in die droom , daar mag je ook over dromen en je mag daar voor jezelf alles aan doen om zoveel mogelijk daarvan te creeren, kan je niet met paarden gaan werken. Nou heb ik altijd op zorgboerderijen gwerkt daar word je niet voor betaald maar ik ben dan ook afgekeurd. Helaas kan ik niet meer in de stallen rondlopen want ben zwaar alergisch geworden voor stof en stro. Zelf heb ik adhd dan ben je ook veel gevoeliger dan de mens om je heen lijkt het. Ik snap heel; goed dat je het met de maatschappij van nu helemaal gehad hebt, daar hebben er meer last van geloof me. Durf te dromen en te denken wat jij wilt dat is niet verboden wat anderen ook zeggen. succes

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:13

Ohh toch niet ín de stad dus maar helaas toch weinig mogelijkheden om met je paard lekker op pad te gaan Echt jammer :(:)
Weet niet of het misschien helpt om wat meer op het kleine te focussen? De dingen die wel nog rust en/ of natuur zijn zoals de velden, de vogeltjes die fluiten, Je paard e.d. ... Vrolijk worden van de vogels in de ochtend of als dat reetje in het bos zie ?! :z

Verder zou ik zeggen ga op zoek naar die leuke vakantie/ weekend adresjes om zo misschien al wat te proeven aan de mogelijkheden :z Denk dat delen van je droom helemaal niet zo ver weg zijn als je misschien denkt ;) zoals bv die trektocht, een vakantie of (zomer)baantje met paarden in buitenland enz enz enz...
De hele wereld kun je helaas niet wegtoveren :n maar hoef je ook niet op je schouders te dragen ;) :(:)
en helemaal fijn zou zijn als in/ of niet te ver van je eigen omgeving toch nog dingen kan vinden die wel bij jou/ je dromen passen :) dat is denk ik ook deels de kunst van Gelukkig zijn, de leuke dingen om je heen zien te organiseren :z 8-) (en misschien ook minder aantrekken van de rest... want daar wordt je idd niet vrolijk van ;( )

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:38

VVDD ---> LZP

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:06

:o Nu ik mijn laatste stukje nog een terug lees komt t misschien wel erg dwingend/ belerend over maar zo bedoel ik het niet hè Y;( Was meer om je hopelijk wat op te Beuren en de Hoop dat er in je omgeving misschien toch nog iets leuks te ontdekken valt, want wat je schrijft klinkt echt niet leuk :(:) en verder misschien een duwtje in de rug om eens wat (kleine) stappen te zetten in een richting die je leuk vind/ over droomt +:)+ want denk dat er best wel mogelijkheden zijn :j

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:08

Ik herken dit heel erg. Mijn mentor zei het een schreeuw naar wat er niet is.
Misschien een gek idee, maar backpacken is dat geen idee?

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-14 12:15

@grid geen probleem hoor, het kwam goed over :)

Gisteren heb ik het weer heel lastig gehad. Een erg lieve bokker had me een linkje doorgestuurd, maar dit ging over iets midden in het academiejaar. Echt totaal alles waar ik van droom om ooit te doen.

Dus had ik het erg voorzichtig voorgelegd aan mijn ouders, me er totaal van bewust dat het heel moeilijk en waarschijnlijk helemaal niet slim is midden in het jaar mijn opleiding af te breken. Werden ze meteen erg negatief, wat ik wel snap maar..

Mijn ouders hebben me al mijn hele leven soms zo hard tegengehouden, erg moeilijk. En dan vooral de opmerkingen hoe dat fysiek erg zwaar werk is, met de ondertoon dat ik dat niet aankan. Toen ik een paar jaar geleden zo ziek werd, kon ik nog geen wandelingetje van een halve kilometer maken, vandaar dat opmerkingen over hoe ik dingen fysiek niet zou aankunnen nog altijd erg hard naar binnen slaan.

Ik wil kunnen wat een ander kan en ik wil hen niet heel de tijd 'pas op!!' horen roepen.

calippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:35

Poeky schreef:
Mijn ouders hebben me al mijn hele leven soms zo hard tegengehouden, erg moeilijk. En dan vooral de opmerkingen hoe dat fysiek erg zwaar werk is, met de ondertoon dat ik dat niet aankan. Toen ik een paar jaar geleden zo ziek werd, kon ik nog geen wandelingetje van een halve kilometer maken, vandaar dat opmerkingen over hoe ik dingen fysiek niet zou aankunnen nog altijd erg hard naar binnen slaan.

Ik wil kunnen wat een ander kan en ik wil hen niet heel de tijd 'pas op!!' horen roepen.

dit herken ik!
Ze hebben mij te veel in een richting geduwd die ik niet wilde.
Ik had achteraf een opleiding moeten doen met dieren. Kynoloog moeten worden of zo. Maar niet kantoormuts omdat dit geld opbrengt, zoals mijn moeder wilde.
Als ik aangaf iets anders te willen, begonnen ze alleen maar te schreeuwen.

Denk je werk dat je wilt fysiek aan te kunnen trouwens?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:46

Ik zag dit topic: [WN-AM] Reining breeding farm in Canada zoekt dingend hulp. en moest meteen aan jouw topic denken.

Je bent zeker niet de enige, ben zelf met veel pijn en moeite in m'n 2de master geraakt, zo blij dat het einde eindelijk in zicht is. Herken ook heel erg je gevoel van ergens willen wonen waar er ademruimte is, natuur... Ik probeer zelf zo vaak ik kan mee te gaan op een onderzoeksschip (gewoon voor de Noordzee hoor), heerlijk uitwaaien, zee rondom je overal waar je kijkt, werken met je handen. Dat helpt om de batterijen terug op te laden voor het jachtige leven :) Ik hoop ook zo hard later in mijn job zoiets te vinden, een job op zee ofzo, ergens waar er ruimte is...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:57

Ts, ik heb even globaal je berichten doorgelezen, en ik herken een aantal dingen. Het lijkt bijna alsof een soort melancholisch verlangen hebt, dat je ergens wilt zijn waar je nog nooit geweest bent, het gevoel niet te passen hier. Heb je ooit met je psychologe al gesproken over hyper sensitiviteit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:59

Precies zoals je zelf al zegt: Je moet er lekker even uit! :) En laat ik nou net een hele fijne plaats weten.

Wij hebben in Zweden een huis, en ongeveer een uur van ons vandaan ligt een Western Ranch: The Sundance Ranch. Ze organiseren buitenritten en kampen. Ze hebben vaak vrijwilligers nodig, dus misschien kan je het daar proberen.

Het is werkelijk een prachtige plek, midden in de natuur in een soort van dal, en het ligt aan een meer. Ik heb daar een keer in een kort broekje op een blote paardenrug door een weiland gegaloppeerd, in de late avondzon met de wind in mijn haren. Wat wil je nog meer? :)

Het is 's zomers heel warm in Zweden, dus niet koud, zoals velen zeggen. Ik kan het je zeker aanraden!

Hier is de site:

http://www.sundanceranch.nl (site is Nederlands, er zitten daar ook veel Nederlanders).

En een filmpje van vorig jaar:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 01:39

Poeky schreef:
@grid geen probleem hoor, het kwam goed over :)

Gisteren heb ik het weer heel lastig gehad. Een erg lieve bokker had me een linkje doorgestuurd, maar dit ging over iets midden in het academiejaar. Echt totaal alles waar ik van droom om ooit te doen.

Dus had ik het erg voorzichtig voorgelegd aan mijn ouders, me er totaal van bewust dat het heel moeilijk en waarschijnlijk helemaal niet slim is midden in het jaar mijn opleiding af te breken. Werden ze meteen erg negatief, wat ik wel snap maar..

Ik snap dat ze bezorgd zijn maar je zal het zelf moeten doen, dan kunnen ze er ook niet altijd naast staan, ze mogen je natuurlijk best waarschuwen maar het daarbij laten. Ze moeten je niet onzeker maken en jij moet jezelf niet onzeker laten maken.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:43

Ouders willen natuurlijk het beste, probleem is dat zij ook niet altijd weten wat het beste is.
Zonder een duidelijk beeld van wat je echt wil, is het natuurlijk moeilijk hen te overtuigen.

Ik bedacht me trouwens iets, ik heb een vriendin die als vakantie job een maand opeen stal gaat werken waar ze buitenritten organizeren en weekendjes etc voor mensen. Zou zo iets niet iets zijn om te gaan doen in de vakantie. Die stal waar zij gaat is net in de ardennen.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:05

Hallo allereerst sterkte je hebt het echt moeilijk.

Maar er is hoop geloof me.
Jij bent zoals vaker aangegeven een super gevoelig persoontje niets mis mee hoor gelukkig zijn ze er nog.
Helaas is het in onze maatschappij extra moeilijk omdat alles is ingesteld in snel en presteren.
Dromen heb je geweldig hou ze vast maar sla er niet in door.

Er zijn al veel dingen aangegeven door Bokkers die je zou kunnen doen en je blij maken zodat je je beter zal voelen.
Met een beetje geduld en kijken naar wat je precies wilt probeer iets uit zou ik zeggen ga er voor ga naar een plek op de wereld en doe wat je wilt doen.
Zorg er wel voor dat je iets kiest waarmee je jezelf kunt onderhouden en geloof me je zult je een stuk beter gaan voelen.

Ik ben al een oudje maar heb dit ook gedaan en ik ben super gelukkig DURF en kies voor jezelf.
Volg je dromen ga op zoek naar wat je gelukkig maakt volg je eigen weg.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:25

Hai,
per toeval lees ik je bericht en het greep mij wel een beetje aan..... misschien dat wij iets kunnen betekenen? Ik ben er nog steeds niet over uit of wij hulp nodig zijn vd zomer bij ons op de quinta in Portugal. We krijgen wel regelmatig vraag, maar ik heb niemand iets toegezegd. maar kijk eens bij ons op de website of het je aanspreekt om hier eventueel te komen helpen tegen kost en inwoning. Mocht het je aanspreken dan kun je een pb sturen om wat meer van elkaar te weten te komen en kijken of het voor beiden is wat er van verwacht wordt..... we vragen geen dagen werk. alleen wat hulp met de paarden qua voeren en de stallen e.d. netjes te houden... (zal een uurtje per dag zijn), en af en toe in de keuken als er bij ons gegeten wordt door gasten. dit is zo'n 2 keer in de week op een avond. valt dus allemaal wel mee :-) en zo nodig als 1 van ons moet gidsen en de ander elders aan het werk is een oogje op de kindjes van dan 3 en 4,5 houden....... we doen zelf ook nog een heleboel :-)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 11:28

Bedenk ook dat het een het ander niet hoeft uit te sluiten. Je denkt volgens mij veel te zwart-wit: of industriele geldwolf worden of in een hutje op de hei gaan zitten.
Ik heb een fulltime kantoorbaan en moet daarvoor hard werken (ik vind overigens dat ik waardevol werk heb en haal daar voldoening uit). Maar dat maakt ook dat ik drie maanden vrijwilligerswerk kon doen in Zuid-Afrika (met kinderen en paarden), kon gaan backpacken door Nieuw Zeeland en in een heerlijk landelijk huisje woon met pony aan de overkant. :)
Dat zou jij ook prima kunnen toch? Lekker je diploma halen, fijne baan zoeken met je papiertje in de hand. En vervolgens kan je het inrichten zoals je wilt. :)

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:14

Oh meis, ik zou willen dat het niet zo bekend zou klinken, maar dat doet het wel. Dikke knuffel iig :(:)

Ik ben deze zomer dus maar naar IJsland gegaan: daar is nog echt natuur, en zijn de mensen ook nog een onderdeel ervan. De organisatie SEEDS heeft meer dan 60 vrijwilligersprojecten over het hele land, ook projecten met paarden. Ik heb een fantastische tijd gehad daar, je hebt echt het gevoel nuttig bezig te zijn en het is een heerlijk omgeving.
Ik vind helemaal niks geks aan je dromen hoor!

Dus ik zou zeggen, kijk eens op de website: http://www.seeds.is/

Poeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-14 14:35

Iedereen, dankjewel voor alle ideeën en voor de steun.
De mogelijkheden die hier aangegeven zijn ga ik allemaal absoluut bekijken, klinken allemaal super!

Ik ben me er van bewust dat ik momenteel erg zwart-wit kijk en de schoonheid van de kleine dingen wat ben kwijtgeraakt. Nochtans zag ik ze. Zelf heb ik het gevoel dat het komt omdat het de afgelopen maanden echt moeilijk is geweest en dat het me wat teveel is geworden. Ik weet nog dat die dingen er zijn en ik weet ook dat onze wereld zo slecht niet is, maar het voelt niet meer zo.
Daarom denk ik dat het me goed zou doen er even uit te gaan, om alles in perspectief te plaatsen. En om eindelijk de stress los te laten, terug wat dichter bij mezelf te komen.

Van hyper sensitiviteit had ik eigenlijk nog nooit gehoord, hier hebben mijn psychologe of de vele dokters waar ik in het verleden ben bij geweest nooit iets over gezegd. Ik zal eens opzoeken wat het precies inhoudt.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 17:17

Je woont midden in de stad? Alleen daarvan al zou ik down raken. Ik woon nu dan ook lekker afgelegen, wel meer reistijd wat ook energie kost, maar woon me toch een potje heerlijk!

Ik heb ook wel jaren gedacht: pfffft..... dump mij gewoon in canada in de natuur ofzo. Bouw ik daar wel een hutje en ga ik op zoek naar eten. Maar dat is inderdaad meer vluchten, weg van hetgene waar ik toen last van had: prikkels, mensen en de verwachtingen van de maatschappij.
Ik zie mezelf nog steeds wel een (half) jaartje van de aardbodem verdwijnen hoor, heerlijk lijkt me dat. Maar dan wel in een normaal huisje, nadat ik gespaard heb. (Binnen de grenzen van de huidige maatschappij dus)

Probeer dus eens te bedenken waar je van weg wilt vluchten en wat je nu kan doen om daar aan te werken/verandering in te brengen. Dat kunnen hele kleine dingen zijn (lekker met mp3tje door de supermarkt zweven) of grote dingen (verhuizen naar een meer landelijke plek).
En bedenk ook dat je wel lid bent van de maatschappij, maar nog steeds een individu. Je kunt lekker uitkering gaan trekken of juist werken. Of een MBO-opleiding doen ook al kun je de uni. Doe vooral wat je zelf wilt, niet wat er van je verwacht wordt.

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:04

Ik herken je verhaal wel voor een deel.

Ik studeer psychologie in Gent en ik heb ook vaak last van stress, stress om goede punten te halen voornamelijk. Vooral in de examenperiode, heb ik gewoon angst dat het niet goed genoeg is, dat ik niet genoeg moeite doe etc...

Als ik heb kot ben heb ik ook gewoon het gevoel dat mijn levensritme te snel gaat, dit doen dat doen. Ik neem teveel hooi op mijn vork, en met momenten kan ik daar enorm van genieten maar soms heb ik het gevoel dat ik altijd mezelf achterna loop.
Maar mijn weekends maken dat ruimschoots goed, mijn paard staat bij mensen thuis en daar ga ik gewoon een hele dag tutten, wandelen, poetsen. Zonder dat iemand me stoort en het is daar ook zo rustig dat ik meestal niemand tegen kom.
Dat helpt me echt super hard, en ben ik mega relaxed. Misschien helpt dat?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:13

Zag dit voorbij komen en moest aan je denken :D
[STW] peiling interesse vrijwilliger
(mbt discussie over vergoeding: zou wel mooi zijn als je ook nog wat zakgeld/ vergoeding zou krijgen :) )

Wat vervelend trouwens dat je ouders je "tegenwerken" :(:) aan de ene kant snap ik het wel een beetje want hun dochter die zo ziek is geweest dat niks meer kon, wil nu ineens iets wat fysiek zwaar kan zijn :(:)
Maar aan de andere kant toch juist fijn en als ouders juist iets om blij van te worden dat je nu weer zoveel meer kan en een nieuwe uitdaging aan wilt gaan :)
en het is toch niet zo dat het iets is wat je meteen voor de rest van je leven gaat doen? :o Als lukt en bevalt helemaal Top 8-) en als het niet lukt is er toch ook nog geen man overboord, nog jong genoeg en dan is het toch in ieder geval Leuk geprobeerd en dan weet je het toch ook als het toch niks blijkt te zijn :) kun je nog altijd iets anders gaan doen en hoef je je het ieder geval niet meer af te vragen "hoe het zou zijn" enzo :D