Weinig vriendinnen die uitgaan, wie kent dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:36

ik ging vroeger altijd alleen uit als niemand mee wou, ik heb het altijd goed naar me zin gehad hoor..
je leert altijd wel nieuwe mensen kennen, heb er ook een hoop vrienden aan over gehouden.
waar ik later veel mee uit ging. woonde toen in Zoetermeer.. nu in een gat.. hier is niks te beleven.
maar ja toen was ik 16 en nu 45 nu doe ik het niet meer... lol

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:38

Zeeuwtje68 schreef:
ik ging vroeger altijd alleen uit als niemand mee wou, ik heb het altijd goed naar me zin gehad hoor..
je leert altijd wel nieuwe mensen kennen, heb er ook een hoop vrienden aan over gehouden.
waar ik later veel mee uit ging. woonde toen in Zoetermeer.. nu in een gat.. hier is niks te beleven.
maar ja toen was ik 16 en nu 45 nu doe ik het niet meer... lol

Dat waren ook vast heeeeeel andere tijden :Y) Nu zijn mensen niet zo open meer hoor. Ik merk het verschil al duidelijk met 10 jaar geleden, toen ik ook nog uit ging.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:45

Herkenbaar herkenbaar helaas :( Nu is het uitgaan hier sowieso 10x niks, nog een paar kroegen open verder niets. En in die kroegen zitten zeg maar bepaalde groepen. In 1 ervan ouwe mannen, 1 ervan rijke stinkerds, 1 ervan de 14-jarige breezah meisjes, en de rest voor de boeren van omliggende dorpen...

Daar kun je echt niet alleen binnen stappen want dan kijken ze je bijna de deur uit := En even naar Antwerpen rijden wil ook niemand, dus helaas!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:48

Same here.
Ik ben niet zo van de mensenmassa's en drukte maar vind een keer uitgaan wel leuk. Veel mensen hebben er niet het geduld voor met mij helaas.
Heb het vroeger allemaal gemist omdat ik altijd heel erg gepest werd en dus geen vriendinnen had. Nu heb ik wel wat vriendinnen maar ben ik 23, sommige hebben al kinderen, anderen zijn gesetteld..

(woon in groningen trouwens :) heb niet veel tijd om topic te volgen maar pb sturen mag altijd )

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:51

Winged schreef:
dauphine schreef:
Hier precies hetzelfde.. Liever op de bank filmpje kijken met een drankje...
Ook wel eens leuk.. maar ga toch ook wel graag de stad in voor een drankje en nieuwe mensen ontmoeten.. ;)

Mireille: Ik ben als het goed is zaterdag in Groningen ;)

Balen dat ik tijdelijk niet in groningen woon... dat is dan wel weer heel onhandig..
en mag ook geen autorijden nu doordat ik met m'n arm in mitella loop :(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:52

Loetie84 schreef:
Daarnaast maak je op die leeftijd nou ook niet meer zo veel nieuwe vrienden in het dagelijkse leven. Alles is al 'vast': je werk, je hobby's, je sporten. Je ontmoet gewoon niet zo veel nieuws.

Ook een reden waarom ik graag backpack. Maargoed, aan de andere kant: Die mensen spreek je daarna niet zo heel snel weer :')

In welke omgeving zit jij?

Mireille: Maar even kijken dan hoe en wat met vervoer zaterdag. Als ik zelf rij pik ik je wel even op.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:53

Ik ga elke week vrijdag + zaterdag stappen in Middelburg of Vlissingen. Leuke gezellige vriendengroep bestaande uit alleen maar jongens. Iedereen is vrijgezel dus dat scheelt, leeftijdscategorie 22 t/m 25 (ik ben de oudste.. 25).
Mocht er iemand zin hebben om mee te gaan? Iedereen is welkom bij ons, mits je het aandurft.. }>

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:55

Klinkt gezellig maar ik zal jullie met mijn 16 jaar niet lastigvallen haha :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:57

MaartJ schreef:
Ik ga elke week vrijdag + zaterdag stappen in Middelburg of Vlissingen. Leuke gezellige vriendengroep bestaande uit alleen maar jongens. Iedereen is vrijgezel dus dat scheelt, leeftijdscategorie 22 t/m 25 (ik ben de oudste.. 25).
Mocht er iemand zin hebben om mee te gaan? Iedereen is welkom bij ons, mits je het aandurft.. }>

Helaas iets te ver weg maar anders kwam ik graag even de boel op stelten zetten!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:58

Winged schreef:
In welke omgeving zit jij?

Apeldoorn/Arnhem

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:59

Zoals ik zei, iedereen is welkom bij ons :) Als je met mij bent mag je zelfs mee naar binnen in de 18+ tenten.. Dat krijg je als je wekelijks 2 (of meer) avonden in de stad zit.. :o
En ja, als er bij mij niemand mee wil dan ga ik ook alleen.. kom altijd wel iemand tegen en anders is het ouwehoeren met het barpersoneel!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 16:10

BaileyMix schreef:
Klinkt gezellig maar ik zal jullie met mijn 16 jaar niet lastigvallen haha :D

Leeftijd zegt niet alles hoor! Althans ik doe daar niet zo moeilijk over. Ik stap met iedereen die gezellig is. Mijn vriendinnen variëren in een leeftijd van 19 tot 36 :+

Many

Re: Weinig vriendinnen die uitgaan, wie kent dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:00

Heel herkenbaar. Ook vriendinnen die allemaal een vriend hebben en samenwonen, en dan is het blijkbaar gedaan met op stap gaan. Ik ben ook gestopt met vragen of ze misschien mee willen, want het initiatief moet altijd van mijn kant komen, en daar was ik op een gegeven moment wel klaar mee. Ik woon trouwens in Joure, maar ging/ga meestal uit in Leeuwarden of Groningen.

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 19:42

Jammer dat jullie allemaal verder weg wonen, had graag meegegaan!

Manonn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 20:16

Dit is allemaal zo herkenbaar, sinds maand weer vrijgezel na 3 jaar. Nu ik 18 ben wil ik toch meer stappen maar weinig vriendinnen en ze zijn allemaal bezet.
Ik woon in omgeving van Arnhem.

Colien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:22

Heel herkenbaar dit ja. Ook nooit vriendinnen hier in de buurt die mee uit willen. Vriendlief en zijn vrienden vinden het wel leuk om uit te gaan maar door afstandsrelatie is het niet mogelijk om daar regelmatig mee uit te gaan. Enkel met speciale feesten een keertje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:01

Ik heb wel vriendinnen die uitgaan, maar die zitten een beetje in een andere vriendengroep dan ik, óf ze luisteren alleen maar naar rock, terwijl ik meer van de elektronische muziek ben, techno, dubstep etc :+ daar baal ik soms wel een beetje van, qua uitgaan of vooral festivals is dat wel iets moeilijks...

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:44

Ik heb echt zoooo'n mazzel hiermee. Ik heb een (klein) maar vast vriendinnen clubje, die graag uit gaat. Ook nu ze een vriend hebben :D . Ennn ze houden van dezelfde muziek. Zo blij mee! Heb ook wel eens avonden dat ik wel alleen zit, want het zijn er maar een paar.. En dan denk ik er wel eens over na. Het valt niet echt mee altijd nieuwe contacten leggen. Misschien eens een status op FB met wie er mee wilt? Zo ga je misschien met iemand waarvan je niet had verwacht dat ze zouden reageren?
En anders proberen zelf te vissen bij iemand of je kan aansluiten en dan via via weer nieuwe mensen leren kennen... Succes ermee!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:58

Ik heb het ook een beetje. We staan wel elk weekend in de kroeg, maar echt naar discotheken of grotere feesten/festivals doen we niet vaak.

Heeft ook vooral een praktische reden: een aantal vriendinnen werken onregelmatige diensten. En dan is de kroeg in de buurt wel handig.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 13:39

Breid je vrienden kring uit!! Ik word elk weekend bijna wel gevraagd of ik mee ga naar stad x of te gaan stappen!
Mijn goejuh vriendinnen willen ook niet elk weekend, is ook niet erg. Heb toch een paar keertraining op zondagochtend. Dus nu doen we sleepover party!

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:49

Helaas bij mij ook heel herkenbaar dit! Zit regelmatig thuis op zaterdagavond terwijl ik juist zin heb om weg te gaan. Van mijn vriendinnen hoef ik op zaterdagavond ook niet teveel te verwachten want eenmaal gesetteld is er schijnbaar weinig tijd meer om op stap te gaan. Ook geldzaken spelen hierbij vaak een grote rol. Erg jammer!
Alleen uitgaan zie ik niet zo zitten...dus wieweet kunnen we elkaar wat helpen met dit topic, ik woon op dit moment in Drenthe maar ben ook regelmatig te vinden in Groningen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:03

Alleen uitgaan? Stoer hoor! Ik die het je niet na..
Ja naar een plek waarvan ik weet dat er bekende zijn.

Verder is het wel herkenbaar, ik ben inmiddels 28 en je merkt gewoon dat vriendinnen zijn eigen leven krijgen, settelen etc en het stappen niet meer wekelijks is. Maandelijks is zelfs veel.

Voor mij hoeft het ook niet meer iedere week, maar ik blijf het leuk vinden erop uit te gaan..

Nu weer ik soms ook niet meer zo goed waar ik naartoe moet waar het leuk is voor mijn leeftijd. Voel me te jong voor de ouwe banketstaaf kroegen en te oud voor het echt wilde uitgaansleven.. (Stratumseind in Eindhoven bv)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:07

Hier hetzelfde. Vriendinnen hebben nooit zin/tijd om uit te gaan. Laat hier nu ook in de buurt geen 1 leuke discotheek zitten. Discotheek hier 10 minuutjes vanaf is bijna altijd dicht. Discotheek waar iedereen heenging is gesloten. Dichtstbijzijnde discotheek is nu 40 minuten rijden.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:39

Ooit ging een stapavond bij mij niet door, en ik was zo teleurgesteld dat ik besloot alleen te gaan. Ik zou toch wel genoeg bekenden zien. Nou na 4 wijntjes aan de lopende band wegteugen, hield ik het voor gezien. Er was geen enkele bekende en iedereen keek me aan. Ik ga niet meer alleen uit, tenzij is weet dat er echt iemand is.

Voor de rest heb ik ook maar een stapmaatje. Zelf zit ik ook in een relatie, dus je gaat wel iets minder stappen, maar het contact laat ik niet verwateren. De rest woont te ver weg of zit onder de plak (wat ook helemaal niet erg is natuurlijk).

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 15:03

Toch een stukje verhuizen naar het Westland :P.

Ik heb gelukkig het geluk van een "hok", waar eigenlijk altijd wel iemand is. Daarbij zijn wij als stelletjes ook allesbehalve klef, dus als de een wel gaat en de ander niet: no problemo. Of de mannen gaan wat leuks doen en dan doen wij als meiden automatisch meestal ook iets leuks :).
Ik ga alleen niet zo vaak mee stappen, alleen echt naar de feestjes, maar kroegen en discotheken hoeven van mij niet zo. Lekker sappie met hun doen en sommigen gaan daarna nog uit, anderen gaan nog een afterbakkie bij iemand of ergens doen ,anderen gaan weer naar huis. Héérlijk!