Het zat geloof ik al bijna 2 jaar in de planning, maar het is er nu eindelijk door
(beetje banketstaaf dat ik hem net vorig jaar echt nodig had
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
karuna schreef:Bij onze gemeente vanaf 10 maart dus. Dan is het paspoort meteen 10 jaar geldig. De id kaart is een lastige het schijnt dat dat geen reisdocument meer is en je er nu alleen nog mee kan reizen omdat andere landen het ok vinden. Als zij wat wijzigen heb je meteen een probleem. En je krijgt geen boete bij een verlopen pas, als je hem maar hebt.
Mijn paspoort loopt af 4 april en dat gaat dus erg krap worden want onze gemeente verwacht een lange wachttijd met aanvragen van nieuwe paspoorten.
De prijs weet ik niet, nu is ie hier 50 euro en een beetje, de nieuwe prijs staat nog nergens gemeld,
Blanket schreef:Nee, je kan geen boete krijgen omdat je namelijk niet verplicht bent om een paspoort in je bezit te hebben. Er kan echter wel een boete worden opgelegd bij het niet inleveren van het oude paspoort.
) ging halen.Maanoogje schreef:Blanket schreef:Nee, je kan geen boete krijgen omdat je namelijk niet verplicht bent om een paspoort in je bezit te hebben. Er kan echter wel een boete worden opgelegd bij het niet inleveren van het oude paspoort.
Hmm maar hoe werkt dat dan? Ik heb mijn oude paspoort teruggekregen (met gaatjes erin) toen ik mijn eerste ID kaart (te laat) ging halen.
Maar ik denk dat ze er gewoon vanuit gaan dat mensen zich aan de regel houden dat je je vanaf 14 jaar moet kunnen identificeren, dus dat je dan als je je paspoort komt vernieuwen gewoon ergens een ID kaart/rijbewijs hebt of zoiets.
Susanne_ schreef:Maar een werkgever behoort toch een kopie te hebben van een geldig identificatiebewijs? Dus kopie paspoort/id? Niet dat alle werkgevers hun zaakjes op orde hebben...
en als ik al iets bij me heb is het een rijbewijs.
voor mijn id kreeg ik een brief voor een rechtszaak omdat ik deze nog niet had aangevraagd.Kentaro schreef:Kreeg je een brief i.v.m. een rechtszaak dat je ID nodig had, of een rechtszaak aan je broek als je geen geldige aanvraagd??![]()
de mijne was ook járen verlopen. Heb voor het verlopen ervan wel een brief van de gemeente gehad dat ie bijna ging verlopen en later nog een herinnering.