"Me paard is me liefde"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:43

Ik opende het topic, puur om de titel.. Ik vind het ook erg jammer! Ik vind het er vooral wat kinderlijk uit zien. Zo moeilijk is het schrijven van 'mijn' toch niet??
Laatst bijgewerkt door Vulina op 18-02-14 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Vealosz schreef:
Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.

Ik verbeter alleen als het duidelijk luiheid is of omdat ik weet dat diegene het wel pikt. :j

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 15:43

Vealosz schreef:
Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.

Dit is geen kwestie van goed Nederlands kunnen spreken, dit is gewoon luiheid... Mensen verwachten wel serieuze antwoorden als ze een tekst schrijven, maar ik heb al wat behoorlijk wat topics gezien waar je eerst hiërogliefen moest ontcijferen voordat je überhaupt wat zinnigs kan zeggen.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 18-02-14 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

femo

Ik vind het ook vreselijk!

op de een of andere manier komt het ook zo ordinair over.. :o

Arc_En_Ciel

ingridxxs schreef:
Ja ik gebruik ook me, maar ja ik vind het echt iets drents net als die taalfout 'jij bent het zelfde als mij' maar het is 'jij bent het zelfde dan ik' ik heb me (nou doe ik het weer, valt me nu ineens op) dat aangeleerd al van kind af aan, en ja het klopt niet maar het is aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar uit.

Nee hoor, het is 'jij bent hetzelfde als ik', niet 'dan' ik ;)

Aartje

Het leukst aan dit soort topics vind ik nog de spelfouten die gemaakt worden door de mensen die zich er juist zo aan storen. Heerlijk vermakelijk :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:44

ingridxxs schreef:
Ja ik gebruik ook me, maar ja ik vind het echt iets drents net als die taalfout 'jij bent het zelfde als mij' maar het is 'jij bent het zelfde dan ik' ik heb me (nou doe ik het weer, valt me nu ineens op) dat aangeleerd al van kind af aan, en ja het klopt niet maar het is aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar uit.

Groter 'dan' en even groot 'als'.. dus dan moet het zijn 'hetzelfde als ik' :Y)

En idd me in plaats van mijn _-:( Vreselijk vind ik dat! Ik heb dan ook altijd de neiging om dat als eerste in de reactie te schrijven.. als ik zo'n topic al open, want zo'n mensen komen inderdaad niet echt serieus over. Ik heb dan altijd het idee dat ik tegen een 12-jarige typ.

mylittlejoy

Vealosz schreef:

Het irriteert je, of erger je je eraan? }:)

Happy16

ik vind het heel irritant, maar ik betrap me erop dat ik het zelf ook wel eens doe :o
daarom probeer ik het te voorkomen, vind het echt dom staan :Y)
Laatst bijgewerkt door Happy16 op 18-02-14 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vealosz

mylittlejoy schreef:
Vealosz schreef:

Het irriteert me :)

hannah41

Helemaal mee eens. Ik kan me daar zo aan ergeren. Erger kan bijna niet. :')

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:45

Herkenbaar! Net als 'ma' in plaats van 'maar' en 'na' ipv 'naar' 8)7

Vulina

Arc_En_Ciel schreef:
ingridxxs schreef:

Nee hoor, het is 'jij bent hetzelfde als ik', niet 'dan' ik ;)

En de 'me' is hier nu juist wel op zijn plaats :+

Iolanthe

mylittlejoy schreef:
Vealosz schreef:

Hahaha, die verschijnt echt altijd in dit soort topics :')

Maar TS, ik ben het zeker met je eens. Vind het ook wel een beetje dom of ordinair staan. :o

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:46

Oh ja vreselijk!
Me-mijn
Naar-na
Dan-als
Eens-is
Of-als
Hij wil-wilt

Ik maak ook wel eens foutjes en moet over dan en als nog wel eens nadenken, maar ik kan me er echt erg aan storen! (Ergeren, irriteren :+ )

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:46

Nu we het toch over na en naar hebben, als iemand zegt: "Naar 5 minuten viel Pietje in de sloot" vind ik dat ook behoorlijk irritant. :')

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:47

Vealosz schreef:

En het dus blijkbaar ook niet willen leren.......

mika11

Topics met veel spelfouten en slechte grammatica kan ik al niet meer zo serieus nemen.
Dan denk ik, diegene neemt niet echt de moeite om duidelijk zijn/haar verhaal op te schrijven dus zo belangrijk kan het nooit zijn. :+

(en dan gaat het niet om dyslexie, bepaalde dingen zoals hoofdletters, komma's etc kan iedereen)

Winged

Nayomie schreef:
Op dit topic heb ik zitten wachten. :')

Ik vind het ongelooflijk irritant eigenlijk. :=

Dan heb je niet goed opgelet... Er komt eigenlijk elk half jaar wel een topic over me/mij voorbij _O-

cavaletti

Ohh ik erger me er ook zo enorm aan. Ik vind het helemaal niet erg dat niet iedereen perfect schrijft of praat maar dat ME en WILT of NAAR ipv NA en nog een paar van die vreselijke tokkie fouten kunnen echt niet.

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:48

Ook hier iemand die alleen maar het topic aanklikte om een opmerking te kunnen maken over het "me/mijn".
Ik zie de laatste tijd ook steeds vaker dat mensen het verschil niet meer weten tussen "na" en "naar", als in; Ik ga na me ( :)) ) paard vanmiddag. Waar komt dat ineens vandaan?

vuurneon

mika11 schreef:
Topics met veel spelfouten en slechte grammatica kan ik al niet meer zo serieus nemen.
Dan denk ik, diegene neemt niet echt de moeite om duidelijk zijn/haar verhaal op te schrijven dus zo belangrijk kan het nooit zijn. :+

(en dan gaat het niet om dyslexie, bepaalde dingen zoals hoofdletters, komma's etc kan iedereen)

Helemaal als ze zeggen; ja, wat boeit dat nou die taal!! Je snapt mij toch wel??!!
:')

vuurneon

Sabine schreef:
Ook hier iemand die alleen maar het topic aanklikte om een opmerking te kunnen maken over het "me/mijn".
Ik zie de laatste tijd ook steeds vaker dat mensen het verschil niet meer weten tussen "na" en "naar", als in; Ik ga na me ( :)) ) paard vanmiddag. Waar komt dat ineens vandaan?

De mens is lui -O-

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:49

purple schreef:
Oh ja vreselijk!
Me-mijn
Naar-na
Dan-als
Eens-is
Of-als
Hij wil-wilt

Ik maak ook wel eens foutjes en moet over dan en als nog wel eens nadenken, maar ik kan me er echt erg aan storen! (Ergeren, irriteren :+ )

Vooral die laatste.. ik "wilt" is ook een veel voorkomende en ik erger me kapot _-:(

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:50

Wat ben ik blij dat ik die fouten niet zie :') Dat scheelt een hoop irritaties als ik jullie zo lees _O-