Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vealosz schreef:Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.
ingridxxs schreef:Ja ik gebruik ook me, maar ja ik vind het echt iets drents net als die taalfout 'jij bent het zelfde als mij' maar het is 'jij bent het zelfde dan ik' ik heb me (nou doe ik het weer, valt me nu ineens op) dat aangeleerd al van kind af aan, en ja het klopt niet maar het is aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar uit.
ingridxxs schreef:Ja ik gebruik ook me, maar ja ik vind het echt iets drents net als die taalfout 'jij bent het zelfde als mij' maar het is 'jij bent het zelfde dan ik' ik heb me (nou doe ik het weer, valt me nu ineens op) dat aangeleerd al van kind af aan, en ja het klopt niet maar het is aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar uit.
Vreselijk vind ik dat! Ik heb dan ook altijd de neiging om dat als eerste in de reactie te schrijven.. als ik zo'n topic al open, want zo'n mensen komen inderdaad niet echt serieus over. Ik heb dan altijd het idee dat ik tegen een 12-jarige typ. Arc_En_Ciel schreef:ingridxxs schreef:Ja ik gebruik ook me, maar ja ik vind het echt iets drents net als die taalfout 'jij bent het zelfde als mij' maar het is 'jij bent het zelfde dan ik' ik heb me (nou doe ik het weer, valt me nu ineens op) dat aangeleerd al van kind af aan, en ja het klopt niet maar het is aangeleerd, dat krijg je er niet zomaar uit.
Nee hoor, het is 'jij bent hetzelfde als ik', niet 'dan' ik
mylittlejoy schreef:Vealosz schreef:Ik irriteer me aan mensen die alles en iedereen qua spelfouten probeert te verbeteren. Sorry dat niet iedereen zo goed Nederlands kan.
Het irriteert je, of erger je je eraan?

mika11 schreef:Topics met veel spelfouten en slechte grammatica kan ik al niet meer zo serieus nemen.
Dan denk ik, diegene neemt niet echt de moeite om duidelijk zijn/haar verhaal op te schrijven dus zo belangrijk kan het nooit zijn.![]()
(en dan gaat het niet om dyslexie, bepaalde dingen zoals hoofdletters, komma's etc kan iedereen)
Sabine schreef:Ook hier iemand die alleen maar het topic aanklikte om een opmerking te kunnen maken over het "me/mijn".
Ik zie de laatste tijd ook steeds vaker dat mensen het verschil niet meer weten tussen "na" en "naar", als in; Ik ga na me () paard vanmiddag. Waar komt dat ineens vandaan?