ik zou gaan voor tussendoortjes met weinig suikers, dan zit je langer vol
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Szan schreef:Ik tel altijd af tot ik hier weg mag, dus tot iets over 5 uur, maar daarna duurt het nog een poos voordat ik thuis ben. Niet bij stil gestaan.
Meer fruit. Ik zit ook op kantoor en heb momenteel altijd zeker 2 appels en 3 mandarijnen bij me (bij voorkeur meer).
Ik heb hier een hele keuken inclusief koelkast staan, dus dat is geen probleem.
Zal kijken of meer fruit inderdaad ook beter vult. Mijn buurman sleept nu je het zegt altijd een halve fruitmand mee, want ik zit de halve dag in mandarijnenlucht. Kennelijk werkt het inderdaad
Sommige wel erg weinig, daar zou ik de dag niet mee vol kunnen maken. Ik eet vrij veel maar sinds ik dit patroon aan houdt zijn er 5(?) Kilo af. 

.. Dit was voor mij altijd eigenlijk heel normaal maar moet dat beeld toch maar even bijstellen
gemma92 schreef:Okee nu mijn eetpatroon
Ochtend(07.30): 2 bruine boterhammen met boter en pindakaas of appelstroop en een beker karnemelk![]()
om 09.00 op kantoor
Tussendoor (10.30): 2 van die volkoren koekjes
Lunch (om 12.30): 2 bruine boterhammen met boter en jam of hagelslag
Lunch (om 14.00): 2 bruine boterhammen met boter en jam of hagelslag
Tussendoor (16.00): Mandarijn en appel
om 17.30 naar huis
Avond (18.30): Pasta oid
Daarna ben ik naar mn peerd
Edit: het valt me op dat er zo weinig mensen brood eten in de ochtend.. Dit was voor mij altijd eigenlijk heel normaal maar moet dat beeld toch maar even bijstellen
Ga ik absoluut van het weekend eens proberen, en als het een succes is, af en toe meenemen. Kieffer schreef:Mijn dag op kantoor ziet er ongeveer zo uit:
t: yoghurt met lijnzaad en ongezoete muesli of havermoutpap
t: stuk fruit, meestal een kiwi of mandarijn
l: kom soep (ik heb een restaurant op mijn werk waar we lunchen) en een bord rauwkost
t: fruit of groente (worteltjes of een halve avocado bijvoorbeeld)
a: avondmaaltijd zonder koolhydraten. Meestal vlees of vis met twee soorten groenten.
t: soms een bakje magere yoghurt of kwark met wat noten.
Ik drink de hele dag thee en water en op kantoor maximaal 3 kopjes koffie. Als ik thuiskom zet ik een lekkere cappuccino, dat vult ook even tot aan het avondeten.
Wdj schreef:Jij eet volgens het paleo principe?
Dan kom je inderdaad snel uit op paleo-achtige dagmenu's, maar het is niet zo dat ik specifiek volgens die principes eet.
Ik zou graag nog wat afvallen, maar dat is niet mijn hoofddoel. Gezond leven en me fijn voelen staat voorop. Ik ben inmiddels ook al 30 kilo afgevallen (wel lang over gedaan, 4 jaar) en mijn BMI is 24, dus ik ben ook niet meer te zwaar
)