friends with benefits. lastige situatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:21

Het is een vervelende situatie, maar eigenlijk moet ze hier gewoon niet aan beginnen. Als ze er beide anders in staan gaat het waarschijnlijk alleen maar vervelend aflopen voor haar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:21

Als 1 van beide gevoelens heeft, niet doen. Zeker niet met de intentie dat de ander nu wel gevoelens erbij zou kunnen krijgen.

Zelf vond ik een jongen leuk, en het leek meer te worden. Gelukkig had hij zelf aan dat ie merkte dat ik meer voor hem voelde, maar dat de vonk niet was over gesprongen. Maar hij wou me wel erg graag zoenen... Ik kon dat niet (zou mijn eerste zijn btw). Maar ik vond het achteraf dus heel fijn dat ie het eerlijk gezegd had..

Na een tijd ( weken?) vond ik het idee zo slecht nog niet, en werden we sekspartners. Dat is prima gegaan, maar ik had toen ook geen (verliefde!) gevoelens meer voor hem..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:24

Ik weet iig wel dat het niet onmogelijk is :) Advies: Tijdje afstand.

_Bonte_

Re: friends with benefits. lastige situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:27

Ik ben een dik half jaar geleden begonnen met een friends with benefits relatie ...
Ik kon niet meer aan op dat moment , was mentaal helemaal gesloten om een lief weer toe te laten

Dit was echt een enorm leuke tijd. Top ! zou het zo weer doen
want nu heb ik na 8 maanden een heerlijke relatie eraan over gehouden

Hij wist dit van het begin dat het zo zou lopen en besefte dat ik eigenlijk tijd nodig had om te beseffen wat ik aan hem had

ik ben pro afhankelijk van de situatie en de sterkte van de personen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:31

Sammie schreef:
Een prutsmuts is een 'Friends' with benefits. Alleen die krijgt er geld voor.

Er zit een gigantisch groot ravijn tussen een prutsmuts en een friend with benefits :) Vind dat niet echt een vergelijking. Het enige wat overeen komt is dat in beide situaties seks voor komt. Bij de een compleet vrijblijvend en vrijwillig met genot en plezier van beide kanten, en bij de ander niet.

TS, mijn advies is niet aan beginnen :n Dit soort situaties zorgen toch voor een andere sfeer, en de kans is groot dat als 1 van de twee een relatie krijgt, dat het dan helemaal inkakt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:34

niet doen... Waarom zou je met een relatie je vriendschap wel kwijtraken maar zogenaamd FwB niet?
Dat is je grootste onzin.
Als hij haar echt leuk vind en wat met haar wil, dan het hele pakketje en anders niet. Laat hem maar zweten of ze een serieuze relatie krijgt met iemand die haar waard is. Misschien wordt hij er ondertussen volwassener van.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:36

Over 'ravijnen' gesproken.. Je gaat er al automatisch vanuit dat elke prutsmuts geen genot of plezier heeft en/of het niet vrijwillig doet.

Ik geloof niet in FWB en in het geval van de beschrijving in de OP vind ik het al helemaal onverstandig. De keuze is echter aan ts d'r vriendin om 't wel of niet te doen. Het is immers háár lijf en leven.. Ts vraag om ideeën en meningen. Nogmaals dit is de mijne. :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:38

Ik zou het niet doen. Zij wil graag een relatie met die jongen, en dat is straks de enige reden dat ze zich laat gebruiken. Met de hoop dat er een relatie uit rolt. Maar dan krijgt zij gevoelens en loopt die jongen weg naar de volgende.

En ik snap wat Sammie bedoeld met die uitspraak. Maar in dit geval lijkt het mij niet dat ze wordt afgedankt na afloop na zo'n lange vriendschap.. Twee totaal vreemde die zo'n relatie beginnen is een ander verhaal. Dan kun je op elk moment afgedankt worden en doe je het zelfde werk, krijgt alleen niet betaald.

Als dit meisje toch een fwb relatie begint vind ik haar vooral erg wanhopig.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:38

Het verschil is vooral dat je vrienden bent, een prutsmuts heeft klanten. Groot verschil (buiten het feit dat het haar werk is om).

Maar inderdaad, het is niet verstandig om hieraan te beginnen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:39

@ sammie, in de situatie van de TS geloof ik ook zeker niet in FWB, maar ik denk zeker wel dat het mogelijk is :) En ik zeg ook niet dat alle prutsmutsen zo zijn, maar het is wel vaak een eenrichtingsverkeer als het om prostitutie gaat ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-02-14 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 00:40

Ik heb al tegen haar gezegd dat ze hem moet laten uit spelen zal ik maar zeggen als die ouder is en misschien tot inkeer komt. Want hij heeft laatst wel gezegd we zijn nog jong maarja ik vind dat ze niet nog 5 jaar hoeft te wachten tot hij een keer volwassen geworden is.

het lastige is ook dat het voor haar de meest intense verliefdheid ooit is geweest terwijl ze al vaker verliefd is geweest en in films komen dit soort dingen bijna altijd goed... ik denk dat ze een te rooskleurig beeld ervan heeft

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:40

Ik vind niks mis mee met FWB en er kan een relatie uit groeien.. Vaker gezien.
Overigens vind ik niks mis mee met FWB :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:41

Astaloca schreef:

Klopt (zelf ervaring mee) maar in dit geval zou ik het afraden, als ze er beiden zo verschillend in staan lijkt het me niet verstandig.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:42

Fiffill schreef:
Astaloca schreef:

Klopt (zelf ervaring mee) maar in dit geval zou ik het afraden, als ze er beiden zo verschillend in staan lijkt het me niet verstandig.

Momenteel zou ik vooral afstand nemen. Misschien voelt het voor hem gewoon niet goed. Een relatie dan..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:43

Deze FWB gaat niet werken.
Er is gevoel bij en dat kan je er niet bij hebben..

Uit eigen ervaring raad ik het trouwens ook af!

anneliesdj

Ik denk niet dat het verstandig is, uiteindelijk zal het ws ten koste gaan van de vriendschap aangezien ze er beide heel anders over denken.
Maar ik krijg het idee dat de vriendschap nu ook al niet optimaal is gezien hij duidelijk meer wil.

xSlvna

Inderdaad, FWB kun je overigens doen in een vriendschap die nog niet zo lang bestaat en waarvan beide denken "Voor de lol", en eventueel "als er iets uit groeit is het leuk meegenomen", anders moet je er écht niet aan beginnen. Alleen maar sneu voor een van de twee.

Een goeie vriend wilt overigens nieteens een FWB zijn als hij weet dat de meid verliefd is (geweest), vind ik.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:46

Dat ben ik helemaal met je eens! Hij zou moeten beseffen dat het voor haar veel te moeilijk is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:50

Ja toch? Als goede vriend wil je dat je vriendin niet aandoen, een gebroken hart, alleen omdat jij je geslachtsdeel zo graag er in wilt stoppen...

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:56

Nee, ik zou het haar sterk afraden. Ze is al eens flink verliefd op hem geweest en ze is nu bij voorbaat ook al bang dat ze weer gevoelens zou gaan krijgen.
Dat is vragen om problemen. Wat als hij een meisje tegenkomt waar hij wel mee verder wilt en je vriendin is verliefd op hem?

De kans is zo ontzettend groot dat er een moment komt waarop er iemand zeer gekwetst zal worden. Meestal is het dan einde vriendschap. Het is zo zonde om hiervoor een vriendschap op het spel te zetten.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:07

Je kunt niet meer terug als je die lijn over bent gegaan. Nooit wordt het nog zoals ervoor. En als een van de twee meer hoop en verwachtingen koestert dan de ander, komt er spijt van.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:19

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, het is wel mogelijk, maar zeker heel erg lastig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:20

Wat ik uit het verhaal haal is dat vriend jouw vriendin als makkelijke n**k ziet. Mooi begin tot ie wat anders gevonden heeft om op te kruipen. Vriendin bevalt m van looks dus....

Als hij bang is dat een relatie een risico is voor de vriendschap moet ie maar 's na gaan hoeveel FWB al stuk gemaakt heeft aan vriendschappen. Zeker dit geval is het vragen om problemen gezien zij ergens al op meer hoopt.

Even buiten wat ik van het hele concept 'FWB' vind.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:23

Ehm waarom bij die jongen zo negatief? zij gaat toch ook gewoon mee? :=

Hij is net zo goed makkelijk n** voor haar. alleen begint ze hem nu ook leuk te vinden.
Daarom is het ook FWB

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 01:25

Nou niet helemaal, ze hebben volgens mij 1 keer gezoend en dat was het? Zij vindt hem al langer leuk, maar hij wil geen relatie maar wel FWB. Is toch net wat anders.