Wanneer kochten jullie je eerste huis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:03

moonsparkle schreef:
zap schreef:
Wij zijn 27 en 32 en we huren nog. We zitten goedkoop en goed :j. We willen wel kopen op den duur, maar dan wel gelijk een huis voor de komende jaaaaaren. En dat betekent dat ik ook meer vastigheid moet hebben (of gewoon een baan eigenlijk, maar dat is niet zo makkelijk). Tot die tijd zitten we prima hier en kunnen we leuk sparen waardoor we dat weer kunnen gebruiken voor inleg of verbouwing :j.

Dat brengt mij dus ook in twijfel. Ik kan nu wel wat kopen, maar ik weet niet of dat een huis zou worden waar we dan jaaaaaren willen blijven wonen. Gewoon omdat het op een salaris wat kleiner en minder luxe zou worden. Dit huurhuis vind ik dan niet goedkoop voor de ruimte die we hebben, maar voor nu is het prima. Echter zouden we hier (als we ooit willen) in dit huis niet eens aan kinderen kunnen denken :+

Wij betalen echt niet veel en hebben relatief veel ruimte voor dat geld. Vandaar dat we ook lekker blijven zitten, want beter vind je niet heel snel volgens ons (huis ligt op perfecte locatie, alleen boven zou het iets groter mogen zijn (lees: 1 slaapkamer erbij)).

Wij hebben een hele ruime slaapkamer over, dus als wij hier kinderen willen dan kan het (ok, eentje) :P.

Brainless

Re: Wanneer kochten jullie je eerste huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:07

Wij zijn gaan kopen omdat we (nog) niet in aanmerking kwamen voor een groter huurhuis (te weinig punten), alleen voor een 1 (a2) slaapkamer appartementje.
Omdat wij al enige tijd klein hadden gewoond (particuliere huur) wilde we graag wat groters om in te wonen.
Vandaar dat wij zijn gaan kopen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:09

Ik heb met mijn vriend iets meer dan twee jaar geleden een huis gekocht.
We hadden hiervoor beide een huurhuis,maar wilden graag iets van onszelf ( toch fijn als je flink klust dat het ook echt van jezelf blijft), en vielen buiten de huursector vanwege het werk van mijn vriend.
Zit je vast aan de particuliere huursector en...Tjah.. We gaan niet net zoveel huur betalen voor andermans huis, dan dat je er zelf eentje bezit natuurlijk :+

Onze werk situatie was dat we beide een vast contract hadden op HBO niveau.
Inmiddels ben ik voor mijzelf begonnen, maar we kunnen de lasten allemaal prima dragen, en hebben oa al verschillende flinke verbouwingen achter de rug om het huis naar onze smaak te krijgen. Ik raad het echt aan, vind het heerlijk :j

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:12

mijn man is 30, ik 27, beide vaste baan en hebben nu een huur huis. Vrijdag krijgen we de sleutel van onze eerste koopwoning.
Het is een pittige investering, maar als het geld wat je maandelijks betaald komt naar je toe, daarbij bouw je echt iets op!
Van het geld van je huur zie je nooit meer iets terug. Nu zijn we binnen 30 jaar hypotheek vrij en hebben werkelijkwaar een prachig stekkie (na een half jaar verbouwen dan :D )
En het voelt echt zo anders!! *\o/* *\o/*

chantalxoxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:14

April 2011 kochten mijn vriend en ik ons huis. Ik was 21 en hij was 24. Mijn vriend werkt fulltime en ik werk parttime.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:15

We woonden eerst in de binnenstad. Maar dit huis had mijn vriend met zijn ex gekocht.
maar nu hebben wij sinds 2 jaar een groot huis met veel ruimte en grote schuur gekocht

ik was dus 23 en mijn vriend 28
mijn vriend werkt fulltime en ik werk niet.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:16

Ik 22 vriend 23. Vorig jaar augustus. En mijn ouderlijk huis :) werken beide full time en vriend is naast zijn baan bezig om een auto garage te starten. Zelden thuis dus :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:17

Ik was 21 en mijn man 24.
Werken beide fulltime.

Het is wel een appartement en geen huis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:18

Wat jong allemaal!

Ik woon nu, op mijn 26e, nog steeds op een studentenkamertje. Ik ben op mijn 17e op kamers gegaan. Als ik eenmaal fulltime werk hoop ik een keer een vriend te vinden om mee te kunnen samenwonen, dan zijn de lasten nog enigszins te doen :P

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:50

Tegenwoordig is het idd bijna onmogelijk om in je eentje iets te kopen. :( Ik ben blij dat het mij destijds nog net is gelukt voor alle veranderingen. Je moet er al minimaal voor gaan samen wonen of tot je 30e op kamers of thuis blijven wonen. -O-

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:14

toen ik 28 was kocht ik mijn eerste huis (alleen) met "room for a pony" had toen 3 paarden, wel met een gehuurde wei.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:21

Mijn vriend en ik hebben kort geleden een huis gekocht. Hij is 22 en werkt fulltime en ik ben bijna 22 en een derdejaars student met een bijbaan.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:32

Ik was 23 en mijn man 30. Wij werkten allebei en ik was zwanger van onze eerste. Vandaar ook - in de flat waar we woonden, was een kleintje niet echt een serieuze optie.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:44

Afgelopen juli kochten wij ons huis waar we in ieder geval de komende 10/15 jaar wel blijven wonen. Vriend 26 en werkt fulltime, ik 24 en werk parttime, hadden best wat spaargeld en een handige schoonvader dus de volledige verbouwing zelf kunnen financieren. Nu de tuin nog en daarna t huis verder opknappen (dubbel glas boven etc).

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 18:49

Ik ben helemaal geen klusser. Mn schoonvader wel maar sja om nou te vragen om een keuken of badkamer te verbouwen...vind ik wel een hele grote vraag

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:56

Tsja mijn schoonvader is gepensioneerd, heeft t huis van m'n schoonzus ook gedaan, doet t graag en kan aardig wat. Hij is nu bezig bij m'n schoonbroertje (of zwager hoe noem je dat?) en gaat straks weer verder bij de oudste broer van m'n vriend dus ja :P
Keuken hebben wij trouwens laten plaatsen en badkamer hoefde niets aan gedaan te worden.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:12

Hier gaat in juni ook mijn schoonvader aan de slag, samen met mijn vriend en mijn pa :) ze kunnen enorm veel zelf! Dus dat scheelt enorm

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:16

Ik was 21 toen we ons eerste huis kochten. We werken allebei.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:50

Wij als familie onder elkaar helpen elkaar allemaal als er wat is
mijn oom en neef zijn stukadoor.
en de rest is erg handig.
en doen dus alles bijna zelf.
En hebben weer vrienden die andere dingen doen.
en of wij doen wst terug voor hun of wij betalen een klein prijsje als ze wat gedaan hebben.
maar zijn nu de badkamer aan hrt doen.
vriend van ons doet de tegels.
Maar vind een badkamer als je wat leuks wil schrikbarend duur.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:55

In 2006 kochten mijn vriend en ik samen onze vrijstaande woning. Ik was toen 26 jaar. Daarvoor woonde we in een koopflat die van mijn vriend was. We werken allebei fulltime.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:13

Ik was 23 toen ik mijn appartement kocht. Ik was net een paar weken afgestudeerd en ik woonde toen nog in een studentenhuis.

Nu ben ik 30 en ben op zoek naar een huis-huis.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:15

Wij kochten ons eerste huis op 29 juni 2010.
Ik was op dat moment net begonnen aan mijn studie en was toen 21 jaar. Mijn vriend had toen al 4 jaar een vaste baan (heeft hij nog steeds) en was toen 25.

Ons huis (appartement) verkeerde in behoorlijk slechte staat en we hebben alles zelf aangepakt. Oefening baart kunst en jezelf van tevoren goed informeren helpt ook een hoop. Het is voor ons beide erg leerzaam geweest en ik denk dat we bij een volgend huis een hoop zullen profiteren van deze ervaringen. Het scheelt wel dat we het allebei erg leuk vonden/vinden om te klussen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:19

Ik was 25 jaar toen ik mijn huis heb gekocht. En ben alleenstaand. Werk fulltime met vast contract

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:21

Toen wij 20 waren hebben we op 1 salaris een woning gekocht. Gewoon een tussen woning van 95 m2, wat voormalig huurhuis was. Deze helemaal opgeknapt (mijn man -toen nog vriend- is timmerman, en na 3 jaar hebben we samen een nieuwbouw hoekwoning gekocht *van 125 m2 voor de langere termijn. Nu dus 25 jaar, 1 jaar getrouwd en een kleine van net 1 jaar :)
Zou het niet anders willen

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:24

Als het allemaal mee zit hoop ik dit jaar een huis te kunnen kopen met grond erbij. En als niet, stel ik dat vrolijk nog even uit. Ik zie het als een investering in mezelf. En huren vind ik meer bodemloze put waar je uiteindelijk niks van terug ziet.