Muur bekleden met takken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:25

Bij de AVRI wordt al het afval ingeleverd. Daar kan je op zaterdag dus ook bij grof vuil en dus ook snoeihout brengen. Daar hebben ze dan aparte vakken voor, dus alles ligt gescheiden. Ik weet niet of je daarvandaan mee mag nemen, maar misschien is het de moeite waard om te proberen. Anders kan je het ook gewoon aan de mensen vragen die het aan komen leveren. Op zaterdag kan het nog best wel eens druk zijn.

Polivy

Re: Muur bekleden met takken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:42

Ik denk dat het misschien handiger is om de takken op een plaat hout te maken, wat je tegen de muur maakt. Dat voorkomt een hoop gedoe mocht je het een keer zat zijn.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:17

WAt een super leuk idee!

hoezo mag je geen takken meenemen uit het bos? ik heb nog nooit iemand zien staan met: "ja terug leggen! dat mag je niet mee nemen!"

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:24

Ontzettend tof, als het lukt: foto please :D

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 10:31

Dat zal ik zeker doen!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:34

Is het niet een idee om die takken te lakken, zodat je rot tegengaat?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:38

Nam als kind altijd takken, bladeren, kastanjes en dergelijke mee voor onze herfsttafel. Zou gewoon wat takken meenemen, geen haan die daar naar kraait!

Onze hond neemt ook altijd takken mee naar huis. :D

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:39

Als je er een rit voor over hebt ben je hier van harte welkom. Heb nog heel veel takken liggen van de storm van vorig jaar en er moet nog een heleboel; aan bomen gesnoeid worden. Is wel in de prov. Groningen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:40

Jildau schreef:
Nam als kind altijd takken, bladeren, kastanjes en dergelijke mee voor onze herfsttafel. Zou gewoon wat takken meenemen, geen haan die daar naar kraait!

Ik ga aangifte doen tegen je hond. Wil je mij je adres PBen?

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:40

Wij hebben ook genoeg takken liggen op stal. Is in Zwaanshoek, weet niet of je daarheen kunt komen? Je mag ze allemaal hebben :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:43

Had ik ook al aangeboden, maar Brabant is helemaal zo'n takkeneind -O-

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:44

lieveli schreef:
Jildau schreef:

Ik ga aangifte doen tegen je hond. Wil je mij je adres PBen?

Het bewijsmateriaal is al vernietigd..

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:45

Ach, als je af en toe een tak meeneemt uit het bos zal niemand je daar voor in de cel gooien. Zo kan je je muur steeds verder uitbreiden. Zelf zou ik zoeken naar takken die niet teveel direct op de grond hebben gelegen, dan heb je het minst kans op dat ze al zijn gaan rotten. Gewoon wat 'jongere' takken zoeken dus.

Dan eerst even en de schuur of iets leggen, zodat de beestjes en het vocht eruit gaat. Zodra de takken droog zijn ophangen in je huis, dan gaan ze echt niet meer verder rotten, tenzij je de planten direct tegen de takken laat wortelen, maar dat lijkt me sowieso niet handig.

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:46

Suzanne F. schreef:
Klinkt leuk maar heb je ook gedacht aan het feit dat er in echte takken ook ongedierte zit? En dat takken gaan rotten?

Haha dat wilde ik net zeggen! Er zitten zoveel beestjes, bacteriën en schimmels in....

Je huis zal er niet frisser van gaan ruiken naarmate alles hangt..en dan alle beestjes die er tussen krioelen en uiteindelijk ook tussen de takken vandaan komen en aan de wandel gaan in je huis...

Nee zou er toch niet aan moeten denken :=

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:47

Shirley, een takkeneind, ja :=

Superleuk idee, TS! Ik weet ook wel niet of en hoe snel takken gaan rotten. Lakken is een goed idee, maar dan ziet het er waarschijnlijk wat minder natuurlijk uit... Wij hebben op ons sportraam in de tuin iets gespoten wat ervoor zorgde dat het niet zou gaan rotten door de regen ed. Misschien zoiets zoeken? (Het zag er niet gespoten of gelakt uit.) Ik zou de takken iig soort van wassen voor je ze ophangt ;)

Succes! Foto posten hé O:)

Edit: deze gaan zeker niet rotten :+

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 10:50

Zodra het vocht eruit is en het warm is, gaan die beestjes er ook uit hoor. Dus gewoon even eerst in de schuur leggen of in een bijkeuken.

En voor rotting is water en lucht nodig, dus gewoon zorgen dat ze droog blijven, dan rotten ze niet (verder).

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 11:50

Ik zie eerlijk gezegd ook geen droge takken gaan rotten...
Je houten tafel gaat toch ook niet rotten?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:52

Nee, je hebt gelijk, maar het hout van een tafel is wel bewerkt, denk ik?
Als je ze goed laat drogen en je huis niet te vochtig is, lijkt mij het ook geen levensgroot probleem hoor ;)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 11:53

Humphry schreef:
Suzanne F. schreef:
Klinkt leuk maar heb je ook gedacht aan het feit dat er in echte takken ook ongedierte zit? En dat takken gaan rotten?

Haha dat wilde ik net zeggen! Er zitten zoveel beestjes, bacteriën en schimmels in....

Je huis zal er niet frisser van gaan ruiken naarmate alles hangt..en dan alle beestjes die er tussen krioelen en uiteindelijk ook tussen de takken vandaan komen en aan de wandel gaan in je huis...

Haha, jij maakt er een soort horror film van!
Dan kom ik smorgens beneden en dan krioelt het van de beesten die me ook nog gaan aanvallen en omdat ze van de pokon hebben gegeten zijn ze zo groot als Labradors en dan kom ik op het journaal : Dame door reusachtige insecten opgegeten omdat ze een "bosmuur" had gemaakt, hoe kon ze ook zo stom zijn!! :')

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:57

Nou dat takken gaan rotten is echt niet zo hoor, (bij mij in ieder geval niet ) ik heb een grote vaas, waar een stronk in zit... ( allemaal takken en dus de onderkant wat in de grond staat zit er ook nog aan). Ook versierd met bloemen enzo, en van die takken waar lichtjes aan zitten ( die je met kerst altijd kan kopen ) er ook in gedaan. Ziet er heel leuk uit.
Denk dat zo'n takken muur er heel gaaf uit zal zien!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:04

Je wilt er vervolgens klimop tegen aan laten groeien? Dat is een heel erg woekerende plant... die ook de voegen van je huis kapot maakt omdat hij zich overal tussen in wil wringen... daarbij... als je hem ooit kwijt wilt... komt hij op de 1 of andere manier heel snel weer terug... ik zou het niet doen :P

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:07

Arrabel schreef:
Humphry schreef:

Haha, jij maakt er een soort horror film van!
Dan kom ik smorgens beneden en dan krioelt het van de beesten die me ook nog gaan aanvallen en omdat ze van de pokon hebben gegeten zijn ze zo groot als Labradors en dan kom ik op het journaal : Dame door reusachtige insecten opgegeten omdat ze een "bosmuur" had gemaakt, hoe kon ze ook zo stom zijn!! :')

_O-

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:07

Ik denk een kunstklimop, die bloemetjes en vogeltjes zullen ook niet echt zijn ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:08

Je moet ook geen klimop nemen uit de tuin, gewoon die voor in de woonkamer kan best hoor.
Net als leuke varens en orchideeën (zelf ben ik niet zo weg van klimop :+). Berkentakken vind ik trouwens echt prachtig hiervoor!

Kom op mensen, onbehandeld hout rot echt niet weg hoor in je huiskamer....

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-14 12:18

Ik gebruik wel kunst klimop, want als de klimop zicht gaat "vasthouden" aan de muur dan krijg je dat er heel moeilijk weer vanaf.
Je kent wel die huizen waar de klimop van de muur is verwijderd, dan zie je altijd nog een heel spoor waar de plant heeft gelopen.
Dus de klimop nep en de bloemetjes natuurlijk ook, alleen de vogeltjes die wil ik echt, dan bind ik de voetjes en de vleugeltjes bij elkaar en dan duw ik ze ergens tussen de takken dan kan ik nog wel naar hun gefluit luisteren. :')