3/4 Gitaar of Full size?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:42

Paardengek0 schreef:
Eilleen: Dankje voor je bericht!
Ik ga denk ik voor een staal snarige, maar nog een vraag (sorry, heb er een beetje veel :$):
Zijn staal snarige veel duurder? Ik heb geen groot budget, en zou best graag willen door sparen, maar ik weet dus niet zeker of ik er mee door ga (aangezien ik het nog n ooit gedaan heb) en dan wil ik niet in een keer 200 euro uitgeven :P

Ik zou graag van alles willen spelen, maar vooral pop en liedjes van Ed Sheeran (naam vergeten hoe die genre heet hahahaha)

Chocobroodje: Ik denk dat het doorzetten me wel gaat lukken!

Mijn staalsnaar was 175 en mijn nylon snaar was 100 dollar. Ik heb bij aankoop goed geluisterd naar het geluid wat ze produceren. Ik krijg niets anders dan complimenten over beide gitaren dat ze zo gaaf klinken.
Maar daarvoor moet je wek echt even de tijd nemen in een winkel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 12:43

Paardengek0 schreef:
Dankjewel voor je antwoord!

Iemand met verstand mee nemen.. tjaa, dat gaat niet lukken. Ik heb geen vrienden die gitaar spelen, en mijn familie ook niet. (ik had wel een vriend, maar die is verhuisd haha)

Toen ik begon kon ik ook niets en heb ik de verkoper laten voorspelen om te kijken goe ze klonken. Zelf kon ik twee akkoorden :p

Anoniem

Re: 3/4 Gitaar of Full size?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:34

de verkoper voor laten spelen is een goed idee! :D

Ibanez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:08

Neem contact op met je toekomstige gitaarleraar, die wil je ook vast helpen. Ik wil ook best mee, maar ik heb niet veel ervaring met verschillende merken etc. van akoestische gitaren. Ik kan natuurlijk wel mee luisteren of ie een beetje klinkt en of de kwaliteit goed is :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:12

Met kleine handen lijkt het me fijner om een 3/4 te nemen. Ik heb een 4/4 maar merk dat dat toch net wat te groot is waardoor ik sommige grepen bijna niet kan doen. :n Gitaren met stalen snaren hebben vaak wel een smallere hals maar dan moet je net van het geluid houden. Mijn voorkeur gaat wel uit naar staal, vind ik net wat mooier :j Helaas was die uit het raam gevallen dus heb ik nu enkel een nylon 4/4 :')