Wanneer houd het op?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wanneer houd het op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:31

Dan ga je toch niet vanavond, even appen dat je je niet goed voelt en vroeg naar bed gaat.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:38

Ik vind trouwens dat je bijzonder "jong" overkomt voor iemand van 18, dus ik denk dat je al erg beschadigd bent geraakt in je (emotionele) ontwikkeling. Het is echt dringend nodig imo dat je psychische hulp krijgt, buiten school om. Via school ga je op een gegeven moment zonder komen te zitten en dan lijkt het me voor jou niet eenvoudig om een vetrouwensband met weeral iemand nieuw op te bouwen.
Is het nog geen optie om op jezelf te gaan wonen, evt. onder begeleiding? Want thuis heb je blijkbaar toch ook geen stabiele omgeving.

In elk geval, ik vind het erg wat je al allemaal hebt moeten doorstaan. Maar op een gegeven moment moet je de keuze maken om zelf dit niet meer toe te laten. Je hebt een moeilijk verleden gehad, maar het gaat om de toekomst en daarin heb je gelukkig veel meer te zeggen.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:48

Een huisarts kan je door verwijzen inderdaad, wel echt een beetje je hoofdgedachtes opnoemen, zoals je al zegt ben je misschien zelfs liever dood.

Als je vanavond gaat inderdaad iets regelen waardoor je niet hoeft te lopen en anders gewoon even niet gaan, zeg dat je ziek bent?

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 19:52

Hij komt niet meer bij mij thuis dus ik moet wel naar hem toe wss.

Vanvond ga ik nog wel naar hem toe, ik wilde eerst ook blijven slapen maar ik heb gezegt dat ik 'optijd' naar mijn wedstrijd moet.
En misschien dat het me nog wel lukt om er over te praten en een einde aan te maken!

Dat kan ook wel kloppen, ik gedraag en voel me ook totaal niet als een 18 jarige.
Ik zou het ook graag willen op mezelf willen wonen, maar ik leef van een studiefinanciering en een kleine baan wat weinig oplevert..

Ik wil ook even melden dat ik het echt top vind hoe bokt kan helpen! Ik word er echt blij van, van alle steun :D

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 20:13

Wss ga ik vanavond niet meer langs, hij wil dat ik mijn spullen mee neem om te komen slapen, maar dit wil ik niet doen.
En nu zei hij dat ik niet meer hoefde te komen als ik mijn spullen niet mee nam..

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:16

Ok, dat zegt genoeg toch? Ik zou er snel een punt achter zetten.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:17

Dan is het gelukkig alleen maar duidelijker dat het maar beter is dat het binnenkort over is.. Hij heeft totaal géén respect voor je

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:27

Schaduw13 schreef:
Wss ga ik vanavond niet meer langs, hij wil dat ik mijn spullen mee neem om te komen slapen, maar dit wil ik niet doen.
En nu zei hij dat ik niet meer hoefde te komen als ik mijn spullen niet mee nam..

Dan is het wel duidelijk waar hij jou voor gebruikt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:27

Schaduw13 schreef:

ik kan op dit moment maar 1 tip geven.

eerst je vriend 'dumpen' hij heeft geen respect voor je,
ga vervolgens hulp zoeken dat is wat je nu nodig hebt.

heel veel sterkte.

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 20:32

Het is niet gegaan als dat ik gehoopt had, maar de relatie is toch nog verbroken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:32

Even je moed bij elkaar rapen en bij hem weggaan. Dat is je eerste stap.. Hij respecteert je niet en je verdiend gewoon beter. Klaar.

Verder ga naar de Huisarts en vertel je problemen en zeg dat je psychische hulp wilt of stap naar een psychologen praktijk in de buurt. Voelt het niet goed bij deze persoon (hou rekening met wachttijd) dus meld je eerst daar aan. Voelt het niet goed bij deze persoon vraag dan een ander. Erg belangrijk!

Edit: Ik zie net je bericht. Erg vervelend. Dat blijft altijd hoe lang je ook bent.. Sterkte, maar wel beter. Dat weet ik zeker! Knuffel TS.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:35

Dat gaat wel erg snel plots allemaal...

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:35

Schaduw13 schreef:
Het is niet gegaan als dat ik gehoopt had, maar de relatie is toch nog verbroken.

:(:)

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 20:37

Tieneke schreef:
Dat gaat wel erg snel plots allemaal...

Dat klopt ik had er liever ook nog een paar dagen mee gewacht, maar hij begon op whatsapp weer flauw te doen en toen heb ik maar gezegt dat ik gewoon niet meer kom :n

Gonda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:45

Ik vind dit heeel erg voor je!! Zoek profesionele hulp, ga eerst naar de huisarts en leg hem/haar je probleem voor. Je moet dit voor jezelf doen, zodat jij er beter en gelukkiger van word. Daarna kun je keuzes maken en kijken wat je wilt, en hoe. Je houd niet van knuffels, maar van mij krijg je een hele dikke :(:) Veel succes

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:46

overigens hoef je niet eerst naar je HA als je hier tegenop ziet hoor.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:47

StalNollie schreef:

Nee, dat hoeft niet.. maar het is wel handig voor evt in de toekomst :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:54

Astaloca schreef:
StalNollie schreef:

Nee, dat hoeft niet.. maar het is wel handig voor evt in de toekomst :)

En volgens mij ook voor vergoeding, met doorverwijzing zal je vols mij wel gedekt worden dor je verzekering. En de ha weet vaak wel goed waar je terecht kunt. En de ha heeft zwijgplicht dus zal niks tegen iemand zeggen, ook nit tegen je ouders.

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:03

Ik vind het ook helemaal niet erg om naar de HA te gaan, hij weet ook al een beetje dat er iets speelt omdat ik er vaak kwam door mijn stress klachten.
Ook had mijn vertrouwens-persoon er al een keer heen gebeld om te kijken of er nog problemen waren.

Ik heb wel een goede band met mijn moeder dus daar zou ik ook evt. mee kunnen overleggen zonder dat mijn vader het weet :)

Schaduw13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 21:12

Pff... Dit is zo moeilijk hij zegt dat hij me niet kwijt wil en echt wil veranderen, maar hem dit niet in een dag lukt en hij nog heel erg van me houd ;(

Ik weet eigenlijk dat ik het vol moet houden, maar dit word dan weer zo moeilijk..

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:14

Hele dikke knuffel, mijn inbox staat altijd open als je via een pb even je hart moet luchten!
Volhouden meis, hoe moeilijk het ook is, maar het is het beste voor je.
Je zei net dat teruggaan een stomme fout was achteraf, maak die fout niet nog een keer, leer ervan :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:47

Schaduw13 schreef:
Pff... Dit is zo moeilijk hij zegt dat hij me niet kwijt wil en echt wil veranderen, maar hem dit niet in een dag lukt en hij nog heel erg van me houd ;(

Ik weet eigenlijk dat ik het vol moet houden, maar dit word dan weer zo moeilijk..

Negeer whatsapp gewoon even. Dan word het al een stuk makkelijker :)

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:52

Als je wil praten, mijn Pb box staat voor je klaar. Kan me je twijfel voorstellen maar hou vol. Denk even aan jezelf. Je moet hier doorheen.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:18

Schaduw13 schreef:

En een stuk makkelijker dan gedacht ook nog _/-\o_

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:29

Schaduw13 schreef:

Ik ga nu iets heel gemeens zeggen maar elke keer als je hem mist denk dan aan de keren dat hij alleen maar wilde n**ken en voor andere zaken was hij je niet nodig. Daarvoor kan hij ook naar de prutsmutsen maar dat kost geld. Jij bent een gewillig slachtoffer geweest, juist door je verleden is het fijn om te denken/voelen dat iemand jou de moeite waard vind. Hij is je niet waard, je hebt nu de eerste grote stap naar een positiever zelfbeeld gezet door met hem te breken. Houd het contact af de komende tijd, blokkeer zijn nummer en ga leven ipv dat je geleefd word.