Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Volgens mij ben ik een van de weinigen die zich daar totaal niet aan stoort.
Ze mogen al mijn berichten gerust lezen. Het is niet interessant en zeker niet staatsgeheim.
Daarnaast is het niet zo dat Facebook een paar duizend man (wat waarschijnlijk niet voldoende zal zijn) in dienst heeft om je berichten door te spitten. Dit wordt allemaal gewoon gescand. En zoals al genoemd hoogstwaarschijnlijk voor marketingdoeleinden en het bepalen van de toekomst van Facebook.
Ik heb er geen problemen mee. Als ik dan ook zie dat mensen ineens een andere app willen gebruiken in plaats van Whatsapp, denk ik dat het probleem massaal verplaatst wordt en men over een paar jaar (wat waarschijnlijk een wel heeeeeeeeeeel ruime voorspelling is) loopt te mekkeren dat ze daar geen privacy meer hebben.
Wil je dat je gegevens niet worden gebruikt, rest je tegenwoordig weinig meer dan social kluizenaar te worden.
Janine1990 schreef:Wil je dat je gegevens niet worden gebruikt, rest je tegenwoordig weinig meer dan social kluizenaar te worden.
RusselNuwell schreef:Dus facebook boycotten? Nah, ze hebben nog genoeg andere mogelijkheden om mijn informatie af te tappen als ze dat willen.
dwaallicht schreef:Hoeveel verder zal dit nog gaan in de toekomst en is er wel aan te ontkomen?
Janine1990 schreef:Iinge_ schreef:Ja. Maar heb je enig idee wat voor gegevens whatsapp toegang toe heeft? Alles! En dar word ook van facebook dus zou ik maar snel die app ook verwijderen
Ik zal maar snel je smartphone weggooien![]()
Ohja en facebook. En ik zou ook je Bokt account weg laten halen
Janine1990 schreef:Iinge_ schreef:Ja. Maar heb je enig idee wat voor gegevens whatsapp toegang toe heeft? Alles! En dar word ook van facebook dus zou ik maar snel die app ook verwijderen
Ik zal maar snel je smartphone weggooien![]()
Ohja en facebook. En ik zou ook je Bokt account weg laten halen
Janine1990 schreef:Ik ben er juist blij om dat mensen die wel dingen doen die niet mogen ook in de gaten worden gehouden en dat er op die manier dingen worden voorkomen en er een veiligere maatschappij wordt gecreëerd.
Courses schreef:Telegram is wel van de Russische Facebook, dus of je daar zo 'safe' mee bent is ook nog maar te betwijfelen
Szan schreef:Bovendien is het een open source programma, waardoor de versleuteling van de berichten vrij makkelijk te achterhalen is voor mensen met verstand van programmeren/ICT.
Szan schreef:Courses schreef:Telegram is wel van de Russische Facebook, dus of je daar zo 'safe' mee bent is ook nog maar te betwijfelen
Bovendien is het een open source programma, waardoor de versleuteling van de berichten vrij makkelijk te achterhalen is voor mensen met verstand van programmeren/ICT. Heb alleen geen idee hoe dat met andere alternatieven zit. Misschien is het kiezen tussen kwaden.
Shadow0 schreef:Szan schreef:Bovendien is het een open source programma, waardoor de versleuteling van de berichten vrij makkelijk te achterhalen is voor mensen met verstand van programmeren/ICT.
Da's absoluut incorrect! Juist goede encryptie gebeurt met een berekening die, zelfs als je 'm kent, toch niet te kraken is. En hoe opener dat mechanisme is, hoe meer mensen zich erover hebben gebogen om dat wiskundig te bewijzen, of juist proberen om er wiskundig gaten in te schieten zonder dat dat gelukt is.