Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Renee1991 schreef:Klinkt allemaal goed... Ik ben echt blij met jullie reacties. Superlief.
Morgen ga ik het gelijk 'doen', ik ga een schema maken, een uur aan m'n scriptie werken, 's middags hardlopen, etc etc. Thanks allemaal!!
Nu ga ik wel slapen (regelmatige nachtrust is goed voor 't lichaam, haha), morgen lees ik verder!

DonCamillo schreef:Ik herken dat wel een beetje: werkontwijkend gedrag. Wat kan werken is, dat je met jezelf afspreekt dat je om, zeg, 10.00 uur een half uur gaat werken aan je scriptie. Dan zet je de kookwekker over een half uur. Een uur mag natuurlijk ook, maar maak het vooral niet te lang. Je MOET beginnen, en laten we wel wezen: het is maar een half uurtje en dan ben je er weer van af. Dit maakt de drempel lager om te beginnen. Als het halve uur voorbij is, MOET je stoppen en je mag wat leuks gaan doen.
Vervolgens spreek je met jezelf het volgende tijdstip af om weer een half uur te gaan werken.
Hiermee voorkom je dat je stopt omdat je aan een moeilijk of vervelend deel van je scriptie moet gaan beginnen, waardoor de drempel om het later weer op te pakken hoger wordt.
Verder ga je elke avond bij jezelf na wat je die dag voor leuks of nuttigs hebt gedaan, iets waar je zelf een tevreden gevoel over hebt. Dat kan het werken aan je scriptie zijn, maar ook een lastige klus, een grote poetsbeurt of een mooie buitenrit. Het mogen ook meerdere dingen zijn. Schrijf ze eventueel op. Ben daar trots op!
ik hoop dat dit al een beetje helpt. Verder is een scriptie schrijven erg eenzaam. In een normale werk- of studiesituatie zie je regelmatig mensen en kun je wat kletsen. Kijk of je via chat of telefoon toch regelmatig wat menselijk contact kunt hebben.
Misschien dat je je ook hier kunt melden? Dit schijnt ook heel erg te helpen en is, afhankelijk van wat je kiest, een halfuurtje per dag. [MW] Jillian Michaels workouts - deel 3! Renee1991 schreef:Thanks Anne, lief van je![]()
Maflinger_S; Bedankt, toch heel fijn als iemand je heel concreet even een spiegel voorhoudt. Wat je schrijft had ik zo zelf kunnen schrijven, alleen zie ik het zelf niet in. Inderdaad is een schema wel een goed idee! Stom hè, dat ik daar dan zelf niet op kom.
Ik weet dat ik het vooral zelf moet doen, daarom zei ik er ook al bij dat m'n vriend absoluut niet af hoeft te vallen, maar voor mij is het toch heel fijn als hij 's avonds niet voor m'n neus een zak chips leeg zit te kanen
@ tones; Tja, in dat opzicht moet ik gewoon even doorbijten. Als ik afgestudeerd ben kan ik hopelijk een baan vinden in mijn favoriete richting en kan ik m'n ei kwijt in m'n werk. En is het ook leuk om naar m'n werk te gaan.
@lieveli Ja, dat lijkt me nu echt heerlijkBedankt voor je oppeppende woorden!
@femo Omgeving Weert, hoezo?
@pluisje88 Ja dat is zeker zo.. Klinkt zo makkelijk hèIk moet ook even doorbijten.. Maar ik ben zo iemand die dan gelijk alles erbij haalt wat niet goed gaat..
kan ik je er een beetje doorheen helpen. maar ik woon in utrecht.. dus dat gaat 'm niet worden!

)
Winged schreef:Eerlijk? Ik denk dat je een schop onder je kont nodig hebt en je wilskracht eens moet verhogen. Als je later een baan hebt kun je ook niet even 'tijdens dat rapport schrijven naar de kast rennen om wat lekkers te pakken.' Daarnaast: Als je de behoefte hebt aan wat lekkers heb je vaak een tekort aan een bepaalde voedingsstof. Tip: verdiep je in ongezouten noten, hier zitten veel voedingsstoffen in en laten de drang naar 'iets lekkers' ook wat meer verdwijnen.
Met het zitten van een aantal ochtenden in de bieb kun je al een groot gat slaan. Je bent dan vaak gemotiveerder om bezig te zijn omdat anderen dat ook doen. (stukje 'controle'). Ga eventueel kijken of je een hardloopgroepje kan vinden (Dan ga je ook in slecht weer onder het mom 'mezelf niet laten kennen, meerdere mensen, goed bezig, mensen leren kennen.')
Maar: Doe niet alles in 1 keer, je moet nu dingen om gaan gooien en pak dan de zaken die nú belangrijk (scriptie) zijn.
)
Zoiets ja.. In mijn ogen altijd gezonder dan 2 zakken chips, spekjes, friet met veel snacks en snoep