Tattoo bij minderjarigen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 20:48

EMMAxSAMMY schreef:
Ik had op mijn 13e al een klein bloemetje op mijn enkel.
nog steeds erg blij mee!
Op mijn 18e een hele grote op mijn rug laten zetten, over mijn hele ruggengraad heen.
Ook super trots op!

Nu maak je me nieuwsgierig naar die tatto op je rug, zou je een foto willen laten zien? :o

Emerelle

Re: Tattoo bij minderjarigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:52

Maar natuurlijk!
Afbeelding

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:55

Op je 13e al? Deed dat niet onwijs zeer? Pijngrens ligt bij de meeste 13-jarige(zoals dus bij mij) toch veel lager..

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:57

Jaa deed zeker pijn.. Maar is heel andere soort pijn dan wanneer je bijv je scheen stoot.
tis erg irritante en stekende pijn maar wel uit te houden..
Zoiets als hele erge hoofdpijn misschien..
Die op me rug deed wel verschrikkelijk zeer en is er ook niet in 1 x op gegaan

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:00

Hmm, ookal zou ik het heel graag willen, ik zou het zelf nu niet al laten zetten..

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 21:01

EMMAxSAMMY schreef:
Maar natuurlijk!
[ Afbeelding ]

Oh wauw die is mooi zeg! Zit er nog een betekenis achter?

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:07

Thanks!
Niet heel uitgebreid: Vogeltje voor mn vader, kikkertje voor mn moeder, hoefijzer voor mn paarden en een kattenpootje voor mn liefde voor katten om zo maar te zeggen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:08

Super mooie tattoo EmmaxSammy!

Ikzelf heb op mijn 17e mijn eerste tattoo laten zetten, 2 vlinders met een versiering erbij. Ik heb dit laten zetten met een speciale betekenis en een vriendin van mij heeft hem ontworpen. Ik ben er vanaf het eerste moment ontzettend blij mee en ik denk dat ik hier ook nooit spijt van zal krijgen.
Daarna heb ik op mijn 18e een 2e tattoo laten zetten, de initialen van m'n ouders en de naam van m'n zus, ondanks dat m'n moeder het vreselijk vind, ben ik er blij mee.

Ik vind nog wel een verschil tussen minderjarig en minderjarig.. Ik denk dat je op je 14e niet zo'n beslissing kunt maken, maar op je 16e/17e wel. Maar, ik denk dat het dan wel verstandig is om alleen een tattoo te laten zetten met een betekenis en niet 'zomaar' een simpel plaatje, maar dat zou ik sowieso nooit doen, dus misschien dat het daar mee te maken heeft.

Emerelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:10

Dankjewel Iselda!
En ben het in grote lijnen ook wel met je eens of het kan of niet voor minderjarige :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:14

Ik was 18 bij mijn eerste tattoo. Dat ontwerp wilde ik al een tijdje en dus laten zetten toen ik oud genoeg was.

Een tattoo als minderjarige laten zetten vind ik echt not done. Die regel is er niet voor niets.

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:17

Aranel schreef:
Ik was 18 bij mijn eerste tattoo. Dat ontwerp wilde ik al een tijdje en dus laten zetten toen ik oud genoeg was.

Een tattoo als minderjarige laten zetten vind ik echt not done. Die regel is er niet voor niets.

Welke regel? Een tattoo mag volgens de wet vanaf 12 jaar. Met toestemming van ouders.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:19

12 gaat mij ook wel weer erg ver.
Maargoed, mijn nichtje was zo dom om zelf een tattoo te zetten, ik denk dat ze toen 12/13 jaar was. Nou, toen was het maar goed dat je een tattoo mocht laten zetten met toestemming van je ouders, zo is die tattoo nog een beetje opgeknapt..

Ik was 13 dat ik mijn navelpiercing kreeg, als ik er nu over na denk vind ik dat al belachelijk :o
Maar, dit kan je er nog uit halen als ik er genoeg van heb (heb hem 8 jaar later nog), maar een tattoo staat de rest van je leven..

hannah2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:21

Ik vind ook zeker dat het belachelijk is om op je twaalfde een tattoo te laten zetten. Maar er is geen regel dus dat dat niet mag.
Ik wil zelf ook heel graag een tattoo, maar wacht tot ik minimaal achttien ben. Zodat ik het zeker weet. Lijkt me vreselijk om later spijt te hebben van een tattoo die nog je hele leven blijft staan..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:29

Een tattoo zetten mag zonder toestemming van ouders vanaf je 16e hoor, dus TS kán besluiten gewoon te gaan en het niet te vertellen.

Zo ben ik op mijn zestiende met een vriendin meegegaan die er één liet zetten, ik wilde dat ook wel maar heb er inmiddels nog geen.

Wel apart dat het vanaf je twaalfde mag, dan maar hopen dat je dan "I luf mijn lieffe ponietjuh" op je 21e ook nog leuk vind (-;

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:30

Zelf ben ik geen tattoo-artiest maar wel de vrouw van.... Gun jezelf die 2 jaar om er nog goed over na te denken en ga pas een tattoo laten zetten als je 18 bent. Je bent nog volop in de groei, zowel mentaal en fysiek. Wij tattoeren in onze shop sowieso geen mensen onder de 18, en dus ook niet met ouders erbij.
Veel wijsheid met jouw beslissing!!! En mocht je toch een tattoo laten zetten, geniet ervan!!!

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:31

Ik ben ondertussen 14 en een half, en wil ook wel een tattoo.. denk aan een klein engeltje, aangezien die op de wolken zitten, en mijn oom daar ook (ondertussen al 2,5 jaar) is..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:36

ik wilde er ook 1 toe ik 16 was maar vonden mijn ouders niet goed, daarna bijna 20 jaar samengewoond met een vriend die dat helemaal nix vond, een paar maanden na onze breuk heb ik er toch 1 laten zetten, hoofd van een eenhoorn net boven mijn linker borst, zo kan ik er zelf ook van genieten, ben er nog steeds blij mee,wil wel graag een 2e maar heb zoveel ideeen wat ik zou willen en waar dat ik er nog niet echt uit ben

het is niet de eenhoorn die ik wilde, ik wilde namelijk op de motorkap van mijn cabrio dezelfde hebben als de tatoeage maar dat was technisch niet mogelijk

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=281666098563870&set=a.248390151891465.62634.100001614471880&type=3&theater

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:58

Vanaf 16 moet je hier gewoon toestemming hebben hoor, tot de 16 doen de shops het hier niet eens?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:59

pniekepnak schreef:
Ik wilde ook op mijn 15e al een tattoo. Uiteindelijk heb ik mijn eerste pas op mijn 21e laten zetten, en daar ben ik toch wel zo verschrikkelijk blij om! Ik had echt enorm veel spijt gekregen van het ontwerp dat ik op mijn 16e wilde :=

True (tattoo)storie! :') Hier dus hetzelfde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:20

Serieus niet doen! K heb het ook gedaan, en jaren later ben k pas gaan inzien wat een tattoo betekent voor me, k vind het een stukje kunst op m'n lichaam en vind dat je alleen een tattoo moet laten zetten als t een betekenis heeft, niet omdat het een "leuk plaatje" is die je bijv op google tegen komt, mijn oude huisgenoot heeft op en duur in 1 maand 3 tattoos laten zetten, een kusmondje met doodskop op haar borst, een frutselding op dr hand en zo had ze nog meer tattoos zonder betekenis, vreselijk.. Maar goed ieder z'n eigen.
Ik heb 3 sterretjes op mijn pols, zonder betekenis en heb hem laten zetten volgens mij op mijn 16e. De man waar ik hem heb laten zetten werkte toen thuis en k snap ook waarom want die kan dat dus echt niet, mijn neef ging daar altijd heen en die liet een tattoo zetten en ik wilde ook 1 dus ging mee , en bam daar waren mijn sterretjes...
Afbeelding

Zegt wel genoeg denk ik, uiteindelijk terug gegaan om nog eens te laten doen, toen werd t zo (links).

Afbeelding

Ik werd er steeds gekker van en heb daarna nog 3 andere tattoos laten zetten maar kon niet leven met deze sterretjes en ben naar de nieuwe tattooshop waar k voor mn laatste 2 ook geweest ben gegaan en die heeft hem nog eens over gedaan (rechterfototje) en nu is ie nóg niet helemaal goed, maar dat ligt niet aan de laatste keer, hij had een lijntje een beetje gemist en zou t nog eens doen maar ben er spuugzat van, ik vind het een onwijs zere plek en ben al 100 euro kwijt aan deze tattoo, die nu al 3 keer gedaan is, 2 keer door dezelfde prutser en de 3e keer heeft een goeie hem dus zover weten te fixen voor zover t mogelijk is, maar ze waren al zo verkloot dat er niet veel redden aan was.

Met dit hele verhaal wil ik dus zeggen doe het alsjeblieft niet, als ik kijk naar nu, jaren later, zou ik noooit voor zo'n tattoo hebben gekozen, toen waren sterretjes in dus dat wilde ik ook. Pas alsjeblieft op! Ook als je ouder bent en je doet t wel zorg dat je een goeie hebt! Want ik loop nu met een tattoo waar k onwijs spijt van heb, maar k zit er wel voor altijd aan vast.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:24

Ik snap niet dat ouders hun kinderen laten tatoeëren....
Mijn man werd zelfs door zijn ouders aangemoedigd om een tattoo en oorbellen te laten zetten, maar heeft dit uiteindelijk niet gedaan.

Nu is hij super blij dat hij het niet heeft.

Op die leeftijd zijn je hersenen niet volgroeid (heb ik niet bedacht) dus kun je je acties niet zo goed overzien. Lekker wachten en als je het dan met 18+ nog wil, tja!

dyoka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:31

Snollygoster schreef:
Nee man, ik vind een tattoo als minderjarige gewoon echt niet kunnen. Vind 't zelfs gewoon vulgair.
Als je echt een tattoo wilt zijn die 2 jaartjes wachten het wel waard, als je 'm op je 18e nog steeds wilt kan je wel zeker zijn dat je geen spijt zult hebben :)

Dus op je 16e is een tattoo vulgair en twee jaar later niet meer? Je vindt een tattoo mooi of niet lijkt me, dat hangt niet af van de leeftijd.

Ik zou het zelf nog even wachten, omdat je vaak verhalen hoort dat mensen er jaren later spijt van hebben... Maar ik heb makkelijk praten want ik wil geen tattoo. :P Als je hem over een jaar nog steeds net zo graag wilt zou ik het wel gewoon doen, of je dan 17 of 18 bent dat maakt dan ook weer niet uit.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:48

dyoka schreef:
Snollygoster schreef:
Nee man, ik vind een tattoo als minderjarige gewoon echt niet kunnen. Vind 't zelfs gewoon vulgair.
Als je echt een tattoo wilt zijn die 2 jaartjes wachten het wel waard, als je 'm op je 18e nog steeds wilt kan je wel zeker zijn dat je geen spijt zult hebben :)

Dus op je 16e is een tattoo vulgair en twee jaar later niet meer? Je vindt een tattoo mooi of niet lijkt me, dat hangt niet af van de leeftijd.

Ik zou het zelf nog even wachten, omdat je vaak verhalen hoort dat mensen er jaren later spijt van hebben... Maar ik heb makkelijk praten want ik wil geen tattoo. :P Als je hem over een jaar nog steeds net zo graag wilt zou ik het wel gewoon doen, of je dan 17 of 18 bent dat maakt dan ook weer niet uit.

Ik ben gek op tattoos, wil er zelf ook wel een paar, maar ik vind nu eenmaal dat het gewoon niet hoort om als minderjarige een tattoo te zetten, en dat is mijn mening.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:50

Maar wat veranderd in 2 jaar tijd dat het ineens niet meer vulgair is?

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:55

ilaan schreef:
Maar wat veranderd in 2 jaar tijd dat het ineens niet meer vulgair is?

Gewoon het feit dat het nog een minderjarige is, en veel mensen veranderen nog flink tussen hun 16e en hun 18e. Op je 18e ben je wettelijk volwassen en kan het mij geen ene moer meer schelen wat je met je lichaam doet, maar ik vind het nu eenmaal niet kunnen.
Net als 12-jarigen met piercings, dat vind ik ook zo vulgair.