Na 10 jaar een rekening van incasso bureau.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Na 10 jaar een rekening van incasso bureau.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:53

Fa-med is iig een zeer onbeschoft bedrijf :+

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:56

Wat is een bogus bedrijf? blue eyes????

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:01

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:04

Ik kreeg vorig jaar na 6 jaar ineens een rekening van een datingsite waar ik nooit rekeningen van heb ontvangen.

Ik heb het even opgezocht, te innen bedragen verjaren na 5 jaar.

Ik zou eerst beginnen met de rekeningen opvragen. Wie eist, bewijst! Kunnen ze niks aantonen, dan kan je ze er op wijzen dat er een verjaring van toepassing is.

Hoe dan ook niet zomaar betalen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 23:05

Bogus = nep.

Maar IJ is geen nepbedrijf, het is een echt bedrijf dat echte incasso's uitvoert alleen daarbij ook met enige regelmaat incasso's waarvan ze weten dat die niet juist zijn. Ze spelen in op de angst van mensen en proberen dan met intimidatie alsnog zover te komen dat mensen betalen... maar dus ook als dat niet terecht is, dat interesseert ze niet.

Nog een interessante link: http://www.bewindvoerders.net/print.php ... &thread=27

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:53

Volgens het incassobureau waar wij zaken mee doen kopen grote bedrijven openstaande vorderingen over en proberen alsnog het geld te innen. Hoe dat dan binnen komt maakt ook niet uit.
Maar dat neemt niet weg dat er veel nep brieven in omloop zijn waar een hele andere organisatie achter zit.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:09

Ik heb het ook gehad. Kreeg een brief van interum justitia. Of ik even bijna€800 wilde betalen ivm een openstaande rekening van wehkamp van 10 jaar geleden. Nog nooit heb ik iets bij de wehkamp gekocht.
Kreeg een onwijs onbeschoft mokkel (ander woord is er niet voor) aan de telefoon.
Heb ze uiteindelijk een bevriende juriste een brief laten sturen met het verzoek om kopieën van alle stukken en excuses van de telefoniste. Nooit meer wat van ze gehoord.

Als ik nu een bedrijf tegen kom wat zaken doet met interum justita dan zeg ik de overeenkomt op met de mededeling dat dat de reden is. Ook al betaal ik altijd op tijd voor mij is dat echt een principe kwestie geworden.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:20

Deze brief is verkeerd bezorgd ;)
Deze hadden ze beter gelijk naar ome agent kunnen sturen dat had jullie een hoop moeite gescheeld.
Maw gewoon op het politiebureau inleveren en niet meer naar om kijken.
Ik krijg ze ook veel ivm mijn bedrijf zolang het niet van een bedrijf is wat ik ken betaal ik niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:58

Ik wilde al zeggen.. Las berichten dat IJ een nepbedrijf zou zijn maar dit is zeker niet het geval. Niet dat ik er trots op ben maar ik heb daar ook wat lopen en dat klopt allemaal gewoon. En als je ze belt - is tenminste mijn ervaring - dan leggen ze ook gewoon uit waar de kosten vandaan komen. Dus mijn vraag aan TS is eigenlijk...heb je (of diegene om wie het gaat) al eens gebeld naar IJ? En wat anderen ook al aandragen, zoek officiële wetgeving op per hoe veel jaar het verjaard en geef dit ook bij IJ aan. Want ze proberen vaak gewoon geld los te krijgen maar als ze merken dat jij op de hoogte bent van de wet binden ze wel in.

Edit: Om er trouwens zeker van te zijn dat je een echte brief hebt ontvangen kun je beter via internet de site van IJ opzoeken en daar het contactnummer zoeken. Als die overeen komt weet je dat het een echte is en geen nepbrief. Als het toch een nepbrief blijkt te zijn komen ze daar bij IJ snel genoeg achter.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 21:57

Bedankt voor de reacties! Hij heeft idd contact gehad met IJ die ook aangaven naar welk adres de correspondentie is verstuurd. Dit is dus 10 (!) jaar geleden, toen woonde hij tijdelijk bij zijn oom. Zijn oom heeft toen hij er weg ging nog post na gestuurd en hij heeft gewoon contact met deze oom. Hij zou zeer zeker hebben laten weten als deze brieven op de mat hadden gelegen. Oom geeft aan niets te hebben ontvangen deze 10 jaar lang. :+ Het is erg vaag. Er is een brief gestuurd naar IJ met de mededeling dat hij niets van deze schuld af weet, hij zich niets kan herinneren en of ze aub bewijs kunnen sturen van de schuld, en dat hij tot deze tijd geen contact wenst. Iig bedankt voor de tips en info :)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:16

oftewel het is gewoon nep. Als het goed is moeten ze zo op kunnen noemen als je belt welk bedrag enz. Voor de zekerheid t-mobile nog even bellen. Als zij van niks weten dan nergens meer op reageren

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:42

Na 10 jaar is het wel erg vreemd om dan pas een echte rekening te sturen. Je stuurt als bedrijf zijnde lijkt mij na een maand ofzo al een herinnering en snel erachteraan een aanmaning en binnen een jaar gok ik toch een incasso als je het dan nog niet hebt ontvangen. 10 jaar is dan écht te lang en kan gewoon niet kloppen in mijn ogen. Maar hij heeft IJ dus gebeld? En hun konden écht die incasso vinden? Dan ben ik benieuwd wanneer die incasso bij hun terecht is gekomen want volgens mij klopt er niks van.