Meest nutteloze dingen onthouden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Re: Meest nutteloze dingen onthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:49

Ik weet nog welk telefoonnummer we hadden 30 jaar geleden toen ik 7 was...
92614

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:53

Ik ken finding Nemo uit mijn hoofd :D.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:55

Oh ja, herkenbaar! Kan nu zo snel niets opnoemen, maar kom er vast nog wel op.

Sowieso weet ik de kentekens van mijn ouders auto's nog.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:55

ik ken een heleboel films uit mijn hoofd.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:57

Ik kan me werkelijk niks bedenken. Zowel nutteloze dingen als belangrijke dingen kan ik niet onthouden, volgens mij ben ik hopeloos :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:57

Een nummerplakkaat van een vreemde, gewoon random :')

En het gedicht 'The Pig' kan ik nog helemaal vanbuiten opzeggen :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:59

Oh gelukkig ik ben dus niet de enige met totaal irrelevante info in mijn hoofd.

Ik ging na vijf jaar weer voor hetzelfde bedrijf werken en wist (weet eigenlijk helaas) nog steeds enkele crediteuren nummers.
Of de PLU code van de aardbeien bij de super waar ik 15 jaar geleden werkte.
Telefoonnummers, huisnummers en geboortedata van mensen die ik al 12 jaar niet meer spreek. Totaal onnodig.
En zo kan ik nog wel even doorgaan met nutteloze, maar niet altijd onaardige feitjes om te weten :)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:06

De kenteken plaat van de auto die al 10jaar weg is. Maar mijn eigen kenteken.. :=

de kleine zeemeermin en Assepoester kan ik volledig mee praten/'zingen'

en vroeger had mijn oma poppetjes in een lucifer doosje. Allemaal verschillende kleuren kleertjes. Als ik dan een goed rapport had, kreeg ik een poppetje. Tot ik ze allemaal had. Maar ik weet nog steeds in welke volgorde ik ze kreeg.
(geen idee hoe ze heten eigenlijk)
Laatst bijgewerkt door evanescence op 12-02-14 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:06

Ik weet niet waarom ik het doe, maar ik ben blijkbaar in staat om zeer veel namen van mensen te onthouden wiens gezicht ik al eens gezien heb := Ik kan bijna alle namen van mijn eigen jaren in het lager en secundair en van een jaar lager opzeggen.. En de namen in mijn nieuwe 'klas' (hogeschool) lukken ook al aardig :D

Maar daar heb ik dus totaal niks aan.. -O-

edit; ook de voornamen en familienamen van voormalige en huidige collega's zitten nog steeds in m'n geheugen :=

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:08

ik onthoudeen droom van 6? jaar terug nog.. moe word ik ervan hahaha.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:12

Alle dromen van elke nacht, nummerborden, telefoonnummers, hele scene's uit films, naam van soundtracks van films + componist, alle pincodes die mij ooit zijn toevertrouwd, liedjes van musical inderdaad euh.. :+

En als ik gewoon nou eens de helft zou mogen inruilen voor de gave om namen te onthouden.. :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:14

een titel van een pink floyd nummer: several species of small furry animals gathered together in a cave and groving with a pict

OH YE weet hem nog steeds lmao...en dat na 20 jaar

en ja dat nummer heet dus echt zo

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:18

Wat een leuk topic, ik herken het wel.

Ik onthoud vaak dingen die gezegd zijn door iemand op een bepaald moment.

Zo weet ik vaak nog hoe mensen hebben gereageerd terwijl zij dit zelf helemaal niet meer weten. Ook wel irritant. Zo weet ik nog dingen die mijn vriend heeft gezegd toen ik hem voor het eerst zag (dat is bijna 9 jaar geleden ;))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:20

Ik had vroeger een cassettebandje met een A en B kant met daarop een kinderverhaal, ik kan het volledige verhaal zo meevertellen :')
Ook heel zinvol :+

En meerdere volksliederen zingen, vond het ooit leuk om te leren blijkbaar -O-

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:21

Ik kan de complete Sneeuwwitje musical van Studio 100 mee/opzeggen. Ja echt :')

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:23

Kentekens!! Werk bij Profile tyre center, als ik naar huis rijdt of boodschappen ga doen zie ik dus continu klanten auto's. Persoon zelf zal ik niet gauw herkennen maar de auto's en kentekens ook! Gelukkig waarderen m'n klanten het enorm! En vinden het enorm geweldig dat ik dat onthou terwijl ze hooguit 2x per jaar komen :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:25

Ohja!! Ik kan alle soorten wolken bij hun latijnse naam opnoemen, cumulus, altocumulus, cumulus mammatus, sirustratus, cumulonimbus, nimbostratus etc :') en ik weet ook welke wolk wat is natuurlijk :+
Laatst bijgewerkt door nenahdm op 12-02-14 23:26, in het totaal 2 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:26

Mensen zijn maar rare wezens _O-

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:27

Ik ken hele stukken Shakespeare's MacBeth uit m'n hoofd. Is op de een of andere manier blijven plakken tijdens Engelse les op de middelbare school.

Heb daarmee toevallig wel eens een geintje kunnen uithalen. Vroeg iemand: "When shall we three meet again?" De openingszin van het stuk waarin drie heksen staan te hocus-pocussen, dus ik kon het niet laten als antwoord de hele openingscène I.1 te doen: "When the hurly-burly's done, when the battle's lost and won" ect. ect. Tot grote hilariteit. :')

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:31

Disney films uit mijn jeugd kan ik van voor tot achter mee spreken...

Liedjes van tekenfilms en jeugdseries: seabert, ovide, dommel, boes, skippy, flipper etc... you name it I will sing it :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:32

Had ik eindelijk het kenteken en de kleur van opas nieuwe auto geleerd zodat ik zou zwaaien had ie al weer een nieuwe. Al 4x gebeurd. Nu begin ik er niet meer aan.

Ja kleine dingen onthouden. Heel veel.
Bijv met Sint dat we achter de geblokkeerde deur moesten wachten met alle neefjes en nichtjes en ik nog van iedereen weet wat die aan had. Waren ee 9. Zo nog veel dingen meer.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:34

Kentekens onthouden is hier ook heel herkenbaar ;)
Verder heb ik vroeger op een christelijke basisschool gezeten, en ik kan nog steeds alle Bijbelboeken van het oude testament op volgorde noemen. Ook de alfabetische klassenlijst met alle klasgenoten van groep 8 kan ik nog steeds nagenoeg compleet op volgorde noemen (ben nu ondertussen 14 jaar verder) :D

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:37

hahaha ik ken alle barbapappa's nog uit mn hoofd :+

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:38

Ik ken de tekst van de oude célavita (aardappelschijfjes) reclame nog. Die reclame was 14 jaar geleden op de tv.

Ik ken bijna alle teksten van de liedjes van de Disney sprookjes. Noem een Disney sprookje en ik zing hem voor je.

Ik weet dat kangoeroes bijna geen scheten laten en dat zij daarbij weinig tot geen methaan uitstoten. Dat komt door een bacterie in hun darmen. Het hart van een garnaal bevindt zich in het hoofd. En zo ken ik trouwens wel meer van die onzinnige feitjes.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:49

Fijn! er zijn meer mensen met deze afwijking. Ik werk in een minilab, en ik weet altijd precies welke foto's van welke klanten zijn. Maar als ze de foto's komen halen, moet ik toch nog altijd even de naam vragen. Dat weet ik dan niet meer.

Kentekens onthouden van oude auto's is ook erg herkenbaar. liedjes van kinderseries en disneyfilms, dromen van jaren geleden, verhalen van luisterboeken van vroeger idd. En de route in de efteling. Terwijl ik daar echt maar 1x in de 4 a 5 jaar kom. :D