Wat doe ik toch fout..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:52

schuimpie schreef:
Jeetje meis, wat een verhaal!

Jij bent absoluut niet schuldig aan de geestelijke/lichamelijke mishandeling! Je ouders hebben duidelijk problemen met zichzelf in de hand houden, en reageren dit af op jou. Vreselijk dat je dit moet meemaken! Mag ik vragen hoe lang deze problemen al spelen?
Ik vind het heel dapper dat je in ieder geval hulp hebt gezocht op school en bij maatschappelijk werk. Probeer dit door te zetten en te zoeken naar meer hulp!

Als uit huis gaan niet direct lukt, is het dan misschien een optie om tijdens je vakanties te proberen bij iemand te gaan logeren? Dan heb je in ieder geval al eens voor een tijdje rust, want zo te horen ben je daar heel hard aan toe!

deze problemen spelen al eigenlijk vanaf ik geboren ben, ik weet eigenlijk niet anders.
Maar ik heb dit jaren verstopt, en ik kan gewoon niet meer..

Veel naar vrienden gaan probeer ik inderdaad ook..

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 00:53

Celiien schreef:
Wat ik nog zat te denken..
Heb je overwogen aangifte te doen tegen je vader van mishandeling? Dat brengt namelijk meteen het hele hulpverlening circuit in gang en je kan aangeven dat je niet wikt dat hij de bak indraait oid maar dat er hulp komt ook terwille van je broertje..

Heb daar ooit wel eens over gedacht.. maar dit durf ik echt niet..
Het is en blijft mijn vader.. die mij groot heeft gebracht.. waarvan ik ergens toch wel hou..

Dirndl

Re: Wat doe ik toch fout..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:02

Oh meis wat een situatie.. Ik kan weinig doen om je te helpen behalve per PB en hier een luisterend oor bieden. En je zeggen: dit is op GEEN ENKELE MANIER jouw schuld. Alsjeblieft, denk eraan, dit is niet jouw schuld.

Zorg er alsjeblieft dat je hier zo snel mogelijk vandaan komt: je verdient een beter leven dan dit.

En ik begrijp heel goed dat je geen aangifte wilt doen, maar je redt misschien wel jezelf en je broertje ermee. Want als ik het goed lees, word je zowel door je moeder als je vader psychisch en lichamelijk mishandeld, dit is hoogst strafbaar! Je dochter tot bloedens toe haar handen laten verminken, lieve TS, ik kan wel huilen als ik het lees.

Een ontzettend dikke knuffel, en weet dat er mensen zijn die voor je klaar staan, als is het alleen al via bokt. :(:)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:20

jeetje das niet niks.
al veel goede tips gegeven hier

wat doet de maatschappelijk werkster voor je? kom die wel met praktische tips.
musschien met studiefinanciering toch op kamers. niet het leukste maar vast beter dan je situatie nu

schuimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:22

Ts: ik ga je even een pb sturen!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:24

pfoeeeeee heftig zeg.

heb je hierover wel een contact gehad met je huisarts,
misschien kan die nog wat betekenen voor je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:27

franka75 schreef:
Je moet daar dus weg en het liefst snel. Er zijn ook begeleid wonen projecten, Ga een naar je huisarts en stel je open over wat er allmaal gebeurt, die kan actie ondernemen en dingen opstarten en ze hebben beroeps geheim. Tis vreselijk dat mensen elkaar dit aandoen en het gebeurt echt heel erg vaak helaas , Je kan ook hiervoor 09008844 bellen om te vragen waar je terechtkan als je in nood zit. Heb je vriendinnen waar je eventueel snacht heen kan in geval van nood. Meid het leven is te mooi om er uit te stappen en al helemaal niet omdat andere het voor jou verpesten. Je mag me pben , sterkte en knuffel.

Hier lees ik een paar goede tips, waar je helaas niet op reageert, en een bericht van gentlegiant dat ze je een aanbod doet.
Meid doe er iets mee.
In deze situatie blijven zitten helpt iig niet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:31

Ik heb haar aangeboden om (tijdelijk)(of in de weekeinden en vakantie's) bij mij te kunnen ''wonen''
Ik heb dit al eens eerder iemand aangeboden en heeft er (natuurlijk) een paar nachtjes over moeten slapen... ook iemand met ongeveer de zelfde problemen zij zat echter ook nog in een zware depressie

Ik heb een logeerkamer die staat leeg en ik vind het geen probleem om mensen in nood een handje te helpen (vind het zelfs een fijn gevoel om mensen te kunnen helpen dat zou iedereen willen als ze het nodig zouden hebben toch)
Al blijft ze een paar weken al blijft ze jaren voor mij is het geen enkel probleem
Ik verhuis als alles goed gaat binnenkort weer naar Noord Limburg en hier zou de ts ook gewoon mee naar toe kunnen en zelfs een zelfstandig huishouden kunnen runnen (zonder huur kosten natuurlijk en ze kan ook gerust bij mij mee eten maar dan heeft ze wel meer een eigen plekkie)(is een woonhuis en een vakantie woning)

Ik woon dan wel nog in Duitsland maar maar enkele minuten van de grens
Ik hoop van harte dat ts op mijn aanbod in gaat (of misschien op een ander aanbod misschien via pb)
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-02-14 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:33

Erg lief van je! Snap wel dat het makkelijk gezegd is, doe er wat mee. Want gewoon maar weggaan is niet zo makkelijk.
Maar dat ts uit de situatie moet is duidelijk..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:37

hey TS, wat moedig dat je dit hebt opgeschreven.
Je bent weer een stap verder.

Ik lees wel een paar tips die ik niet 1,2,3, zou overnemen.
Denk goed na en overleg bijv. met je maatschappelijk werker.
Je zou eens kunnen bellen met het steunpunt huiselijk geweld. Op de site is ook info te vinden.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:38

Tuurlijk is het makkelijk gezegt het is een heftige situatie en haar ouders zullen dit ook niet direct accepteren.
Denk dat het daarom ook belangrijk is dat ze zekerheid heeft om weg te kunnen gaan want zoals ik het nu lees hoe er met ts omgegaan word zal dit echt niet zonder slag of stoot gaan...

Ik heb ook enorme problemen met mijn moeder gehad en na 6 jaar uit huis te zijn (was 15,5) gaat dit steeds beter gelukkig het heeft tijd nodig

Het zijn en blijven toch je ouders en ondanks alles houd je toch van hun
Maar ook voor haar ouders is dit het zelfde ondanks alles houden ze toch wel van haar al lijkt het in eerste instantie niet zo

Denk dat de ouders zelf niet ervaren wat ze doen en dus ook niet geholpen kunnen worden (zolang je er als persoon niet 100% achter staat om geholpen te willen worden kun je helaas ook niet geholpen worden) en zal de situatie dus helaas zo blijven

Waar ik echter bang voor ben is haar broertje...
Als ts het huis uit zou gaan zouden voor haar de grootste problemen al verholpen zijn
Maar wat gebeurt er dan met haar broertje? denk dat ts hier ook mee zit (als ik ga nadenken en me verplaats in de situatie)

Senna mag ik vragen welke tips?
Daar heeft de ts misschien ook wel wat aan

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:47

Ik zou TS niet adviseren om zomaar uit huis te gaan en/of aangifte te doen.
Voor dat je zoiets doet heb je een plan B nodig waarin is nagedacht over consequenties op langere termijn.
Tip http://www.vooreenveiligthuis.nl

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:50

Klopt ben ik met je eens
Zoals ik al zeg in mijn laatste post
Als ze het aan kan en ook echt wilt dat het ook definitief moet (kunnen?) zijn ivm verder gevolgen en/of woede uit barstingen

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 01:59

Zo wat een geweldig aanbod doe jij zeg...
Ts Je moet nu even geen rekening met je ouders houden wel met je broertje , zij houden ook geen rekening met jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 02:22

Wow TS dit is wel heftig hoor.
Als je al deze reacties allemaal leest besef je dan ook dat dit geen normale en gezonde situatie is?

Wat ik mij afvraag is of je al eens bij de huisarts bent geweest?
Hij kan je iig doorverwijzen naar de psych.

Ik begrijp dat je ivm opleiding de gedachte hebt dat je plaats gebonden bent, maar ik denk dat het niet verkeerd is als je een sebaticel neemt om eerst zelf weer de zin van het leven te gaan ontdekken.
Studie kan echt wel even wachten.
Eerst zelf geestelijk herstellen wanthet is belangrijk dat je weer gaat voelen dat je er toe doet.
Dat je het recht hebt op gelukkig zijn.
Jij bent het waard om te mogen genieten van het leven.
Ook al heb je geleerd door de jaren heen jezelf weg te cijferen om wille van je broerdje is het van belang dat je een stap gaat nemen in het belang van jezelf.

Mensen die in zulke situaties zitten als jij zijn de meest onbaatzuchtig mensen die er zijn.
Ze zullen zich zelf altijd op de laatste plek zetten, dat zit zo vast in hun gedachten dat het moeilijk is te door breken.

Stel jezelf de vraag of je het jezelf wilt gunnen om gelukkig te zijn? Ook wanneer je eigenlijk niet weet hoe dat voelt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 02:44

franka75 schreef:
Zo wat een geweldig aanbod doe jij zeg...
Ts Je moet nu even geen rekening met je ouders houden wel met je broertje , zij houden ook geen rekening met jou.

Waarom een geweldig aanbod?
In mijn ogen is het ''normaal'' om je mede mens te helpen
Ik heb gelukkig de middelen ervoor om ts te helpen en doe het dan maar al te graag :) (ik ben niet gebonden aan een man of kinderen en kan zelf mn beslissingen maken := )

Ik wou dat ik toen der tijd z'n aanbod gekregen had...
Zou dat met open armen aangenomen hebben
vooral als je geen ervaring hebt met op je zelf wonen, is het prettig als je bij iemand in huis kunt komen die van reilen en zeilen weet
Waar je op kunt bouwen die je net een beetje in de goede richting stuurt naar zelfstandigheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 10:27

TS, ik zou me nu even niet te druk maken om school of iets, maak je maar eens druk om jouw zelf, jouw grens is bereikt, probeer daar alles aan te doen om uit deze situatie te komen. Probeer nu eens alleen rekening te houden met jezelf, niet met anderen, niet met je ouders ook al zijn het je ouders, ze gedragen zich niet als je ouders dus kies voor jezelf. Jij bent het waard en jij mag voor jezelf bepalen wat je gaat doen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:23

Heftig TS, en erg jammer dat al die instanties in al die jaren niks voor je hebben kunnen doen.

Als ik jou was zou ik eens goed kijken wat de mogelijkheden zijn om uit huis te gaan.
Schrijf je in elk geval in bij de woningbouw, dit is goedkoper dan kamers.
En je hebt beste kans dat je dan nog voorrang krijgt voor een huisje.
Misschien wel een idee om eens naar een blijf van mijn lijf huis te gaan, deze mensen helpen je meer dan instanties als jeugdzorg enz.
En als je daarheen gaat gaan ze je helpen met het vinden van een geschikte woning voor jou.

Bij iemand in huis gaan kun je doen, maar bedenk je dan wel dat de instanties je dan niet meer helpen.
Je hebt dan een dak boven je hoofd, je krijgt eten dus ze vinden het dan wel prima.

Misschien is het wel een idee om even te doen om goed na te denken wat je wil, en hoe je verder wil, want het is wel duidelijk dat je bij je ouders gewoon heel snel weg moet.

Niemand heeft het recht jou te slaan/mishandelen, ongeacht wat je doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 13:31

Je doet helemaal niks fout! Echt niet.
En al zou je wel dingen fout doen, dan nog mag niemand je zo behandelen.

Neem eens contact op met het steunpunt huiselijk geweld, dat kan op de site (http://www.vooreenveiligthuis.nl/huisel ... an-ik-doen) en via de telefoon 0900 1 26 26 26
Zij kunnen je verder helpen.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:51

Lieve TS hoe is het met je?

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 19:57

Niet geweldig, tia gister avond weer goed uit de hand gelopen dat de buurman om 12 uur vannacht nog op de stoep stond, om te vragen wat er allemaal wel niet gebeurd..
nou ik schaam me kapot, durfde vandaag amper het huis uit.. :(

We hebben het der net over gehad, maar hij drukt het zo weg dat wij alletijd maar aan moeten passen zodat hij minder uitbarstingen krijgt..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:04

Lieve TS,

Laat het als eerste duidelijk zijn dat dit gedrag van je ouders niet gewoon is, en dat dit niet jouw schuld is. Maar juist hun schuld dat jij in deze situatie zit.
Kan je niet eens met de huisarts gaan praten? Wellicht heeft hij bepaalde ideeën (hoe nu verder en welke stappen je moet ondernemen) en kan je via hem een urgentie krijgen bij bv de woningbouw.

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 20:27

Heb inderdaad ook al aan een huisarts gedacht, maar het probleem daar achter is dat mijn moeder daar regelmatig te vinden is, en ik ben bang dat als zij mij daar ziet.. dat helemaal de poppen aan het dansen zijn

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:38

ik heb alleen de op gelezen.
Het is natuurlijk een eenzijdig verhaal. Ik begrijp dat er al vaker hulpverlening is geweest maar dat dit niet heeft gewerkt. Ik vraag me af waarom niet.

Je zegt dit: "Elke keer als ze dichterbij proberen te komen durf ik niet meer.." Dit heeft een oorzaak natuurlijk. Laat je wel hulp toe?

Als de situatie feitelijk zo is als jij beschrijft dan was je (en je broertje) al lang uit huis geplaatst, ik neem aan dat de hulpverlenende instanties op de hoogte zijn?!. Ik weet niet wanneer je 18 geworden bent, maar zo te lezen spelen de problemen al een tijdje.

Een begeleid kamer-wonen traject was misschien ook wel iets voor je geweest. Is daar al aan gedacht?

xXFriendsXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 20:55

Ik ben in mei 18 geworden, maar ik heb nooit mijn mond open durven trekken, vandaar dat ik nog niet uit huis ben geplaatst.

Ik laat zeker wel hulp toe, maar ik ben heel bang voor de reacties van mijn ouders en daarom durf ik niet te ver te gaan..