How to survive high heels?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:24

Brievenbus

Exact vuurneon.

KimD

Vivian__ schreef:
Ja en als je al 1.80 bent?

Dan hoor je sowieso niet op hakken te lopen want dan worden zowat alle mensen dwergen. :')

Selina

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:25

Ja maar toch vind ik sleehakken lomp. Doe dan geen hakken.e

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:26

KimD schreef:
Vivian__ schreef:
Ja en als je al 1.80 bent?

Dan hoor je sowieso niet op hakken te lopen want dan worden zowat alle mensen dwergen. :')

Present :') toch een normale hak ivm hypermobiliteit.

xZiva_

KimD schreef:
Nee als een pasgeboren kalf op naaldhakken lopen is sexy....

Edit: En classy

zo ziet het er inderdaad uit _O-
ik loop heerlijk comfortabel op mijn sleehakken van 13cm (die overigens wel dicht zijn) beter dan mijn 'mooie' pumps van 7cm :+
overigens klinkt je schoen te groot, je hoort niet naar voren te schuiven..
ik heb laatst alle mooie schoenen die ik zag gepast, en gewoon de meest comfortabele gezocht, bleken ook 12 cm te zijn, maar liepen heerlijk!
het is ook een kwestie van leren lopen..
maar ik zou gewoon platte schoentjes meenemen. Ik heb een tijdje geleden op een kersgala/diner toch echt mijn hakken verruilt voor uggs, heel charmant onder een jurk en een panty, maar het zat toch lekker :+

overigens: sleehakken en uggs kunnen prima, ik ga niet met mijn mooie schoenen door de sneeuw banjeren en ze kapot maken met het zout

vuurneon

Slina schreef:
vuurneon schreef:
Dat is vloeken in de kerk! :oo

Ik vind dit best chique:
http://www.schuurman-schoenen.nl/schoen ... eehak.html

Dat is eerder een schoen voor dr moeder :')

Ja, zie ik. Had niet op haar leeftijd gelet :')
Ik draag dat type wel (niet die natuurlijk, ging even om de hak), maar onder een net pak staat dat op mijn leeftijd mooi en zeer classy :j
Maar ja, viel ik uit de toon bij de sollicitatie omdat iedereen daar casual liep :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-02-14 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:27

Wel erg dapper hoor, om in 1 keer van nooit hakken dragen naar een volle dag staan op 10 cm. te gaan. Als je schuift in je hakken is het overigens goed mogelijk dat ze eigenlijk gewoon net niet de juiste maat of pasvorm hebben voor jouw voeten. Dat kun je oplossen door van die gelkussentjes in de voorkant te doen, of je kunt het opvatten als een excuus om nieuwe schoenen te mogen shoppen. :+

Weet je zeker dat je niet gewoon een paar simpele ballerina's in je tas kunt verstoppen voor de reis erheen, en dan om de hoek even snel schoenen verwisselen? In elk geval aan het einde van de dag zul je jezelf daar enorm dankbaar voor zijn!

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:28

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:29

Hanmar schreef:
Wel erg dapper hoor, om in 1 keer van nooit hakken dragen naar een volle dag staan op 10 cm. te gaan. Als je schuift in je hakken is het overigens goed mogelijk dat ze eigenlijk gewoon net niet de juiste maat of pasvorm hebben voor jouw voeten. Dat kun je oplossen door van die gelkussentjes in de voorkant te doen, of je kunt het opvatten als een excuus om nieuwe schoenen te mogen shoppen. :+

Weet je zeker dat je niet gewoon een paar simpele ballerina's in je tas kunt verstoppen voor de reis erheen, en dan om de hoek even snel schoenen verwisselen? In elk geval aan het einde van de dag zul je jezelf daar enorm dankbaar voor zijn!

Heb je niet bij de scapino van die opvouwbare ballerina's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:30

Hanmar schreef:

Ik weet ook 100% zeker dat je die keuze niet maakt als je vaker op hakken loopt :))
Ik heb zelf trouwens ook sleehakken, maar echt van die zomerse. Die vind ik wel leuk! Maar pumps met sleehakken enzo vind ik ook niets. Zijn net klompen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 23:30

Het zijn een soort "poppenschoenen" met zo'n dikke vierkante hak. Ik heb ze al dus een andere schoen kopen gaat dat niet verhelpen. Het gaat er meer om hoe ik het kan verhelpen bij deze schoenen. Ze passen me net (mijn grootste teen tikt de voorkant aan als ik een beetje met mn voet wiebel) en als ik dan loop schuif ik een beetje naar voren en duwt mijn teen tegen de voorkant.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:30

Hanmar schreef:

Anders bestaan er ook nog van die 'oprol' ballerina's.

Edit; KimD was me voor :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:32

MorganeR schreef:
Het zijn een soort "poppenschoenen" met zo'n dikke vierkante hak. Ik heb ze al dus een andere schoen kopen gaat dat niet verhelpen. Het gaat er meer om hoe ik het kan verhelpen bij deze schoenen. Ze passen me net (mijn grootste teen tikt de voorkant aan als ik een beetje met mn voet wiebel) en als ik dan loop schuif ik een beetje naar voren en duwt mijn teen tegen de voorkant.

Niet, doe je die marteling je niet aan. Echt, je loopt als een kreupel paard die het liefst haar schoenen in de fik wil steken dan :')
En ja ik ben toen ook zo dom geweest en liep zelfs liever op blote voeten door de stad terug dan op die schoenen. Zo erg was het :=

Nala

Re: How to survive high heels?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 23:34

Dit advies is natuurlijk handig en ik zou het ook niet doen als ik een andere optie had, maar dit zijn de enige schoenen die passen bij wat ik ga dragen. Ook hebben ze me teveel gekost om ze nu te laten staan verstoffen. Ik heb ze al eens eerder naar een evenement aangehad maar toen liep ik inderdaad na 6 uur als een kreupel paard.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:34

vuurneon schreef:
MorganeR schreef:

Niet, doe je die marteling je niet aan. Echt, je loopt als een kreupel paard die het liefst haar schoenen in de fik wil steken dan :')

Voor het verbranden dan eerst kapotknippen en een scheut chloor erop, anders krijg je spijt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:35

vuurneon schreef:
MorganeR schreef:

Idd.
Je hebt verschillende fases als je op stap gaat met hoge hakken.
Fase 1; Bij het vertrek. Je schoenen zitten prima, waarom zouden ze pijn gaan doen?
Fase 2; Je loopt een eindje en merkt dat het toch wat minder makkelijk loopt. Ach, het doet geen pijn.
Fase 3; Je staat een tijdje en merkt dat je gewricht bij je teen toch wat pijn begint te doen. Je wimpt eens van het een op het andere been. Ach als dit alles is.
Fase 4; Beide voeten beginnen pijn te doen waardoor je bijna staat te piafferen om de druk op je voeten af te wisselen. Misschien was het toch niet zo'n strak plan om hakken aan te doen
Fase 5; Oké, het wat absoluut geen strak plan om hakken aan te doen. Dit is het maximum aan ongemak wat je kunt verdragen voordat je gek wordt.
Fase 6; IK WIL NÚ NAAR HUIS.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-14 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Brievenbus

Weetje... Als mensen je aardig vinden, vinden je je ook leuk in een klomp. Bij wijze van dan. Who cares wat voor schoen je aan hebt?

unihorses

vuurneon schreef:
MorganeR schreef:

En ja ik ben toen ook zo dom geweest en liep zelfs liever op blote voeten door de stad terug dan op die schoenen. Zo erg was het :=

ach, ik ben wel eens op blote voeten terug gelopen :+ en standaard fiets ik zonder m' n hakken :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 23:36

SummerRemedy schreef:
Kun je het idd niet oplossen met van die gelzooltjes? Ik heb ze in een paar onder de bal van mijn voet omdat die schoenen 0,0 demping hebben, nu totaal geen last meer van mijn voeten :)

Waar kan ik deze vinden? Sorry de berichten gingen zo snel dat ik eroverheen gelezen had haha.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:37

De reacties zijn briljant :D

Maarre... doe jezelf een plezier en laat het steltlopen over aan mensen die er aan gewend zijn... echt... je gaat het niet redden zonder dat je ontzettende pijn gaat lijden...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:38

MorganeR schreef:
SummerRemedy schreef:
Kun je het idd niet oplossen met van die gelzooltjes? Ik heb ze in een paar onder de bal van mijn voet omdat die schoenen 0,0 demping hebben, nu totaal geen last meer van mijn voeten :)

Waar kan ik deze vinden? Sorry de berichten gingen zo snel dat ik eroverheen gelezen had haha.

van haren, Scapino iedere schoenen zaak heeft ze wel ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:38

MorganeR schreef:
Dit advies is natuurlijk handig en ik zou het ook niet doen als ik een andere optie had, maar dit zijn de enige schoenen die passen bij wat ik ga dragen. Ook hebben ze me teveel gekost om ze nu te laten staan verstoffen. Ik heb ze al eens eerder naar een evenement aangehad maar toen liep ik inderdaad na 6 uur als een kreupel paard.

Andere schoenen meenemen, echt.

En ja, ik heb ook schoenen weggedaan die duur waren, want als je er niet goed op kan lopen is er maar 1 plek waar die schoenen horen }>

Gelkussens maken de ruimte wel kleiner, dus de kans is zeer groot dat je voet nu geplet wordt :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:39

Ik vraag me af hoe het kan zijn dat een outfit enkel mooi kan passen met een hak van 10cm. Een paar cm verschil, bv. 8 cm, kan al een wereld van verschil maken voor je voeten en voor je eigen gevoel. Je hebt er trouwens imo weinig aan om ergens naartoe te gaan, als je er dan staat te creperen van de pijn... Bovendien, als je niet gewend bent om er op te lopen en je slaat zomaar even je voet om... Is het dat echt waard?

Ik heb het ook eens gedaan en tot bloedens toe doorgezet... En toen ook door de stad verder op blote voeten.